Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Angående spisedag...anbefalt i artikkel i M & H.

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-06, 11:53   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Angående spisedag...anbefalt i artikkel i M & H.

http://www.matoghelse.no/index.php?id=309885

(Hm...lurer litt på om jeg skal prøve meg på ketolyse, hvis jeg vet jeg kan kose meg med Sans eller Drem-is hver fredag kveld.... )

Kommentarer til artikkelen, anyone?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 11:54   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Angående spisedag...anbefalt i artikkel i M & H.

Jada, ser artikkelen er fra 2004, men temaet er jo stadig aktuelt?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 11:58   #3
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Angående spisedag...anbefalt i artikkel i M & H.

Er kanskje greitt nok med en karbodag i uka, vet at det er diskutert her inne før, men greier du å stoppe etter en porsjon med iskrem da? Eller gjør du som mange andre ( Nevner ingen navn) men spiser til det er tomt...og litt til?

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 12:05   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Angående spisedag...anbefalt i artikkel i M & H.

Nei, altså, jeg spiser GLATT en pk Sans..og det er ca 100 gram karbohydrater. Men, som det stod, -ingen øvre grenser, men minst mulig fett/proteiner sammen med dette....Og når jeg legger meg litt etter, er den verste påfølgende karbo-suget over, neste dag? Tror jeg...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 12:06   #5
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Angående spisedag...anbefalt i artikkel i M & H.

Og det er ikke snakk om en karboDAG, men et karboMÅLTID. På kvelden, stod det....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 12:14   #6
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Angående spisedag...anbefalt i artikkel i M & H.

Intressant
Søsteren min driver og tester ut dette og etter at hun begynte med det har det løsnet på vekta og hun går ned igjen....hun har bare prøvd to uker, så det er litt tidlig å si enda da.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 14:32   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Angående spisedag...anbefalt i artikkel i M & H.

Spisedag på Atkine eller ketolyse har vist seg å funke dårlig for de fleste. Det funker flott for noen og på Lindberg eller Eat som ligger noe hlyere i karber, men som sagt så har de fleste som har prøvd dette på ketogene dietter (dvs. 15-30 karber pr dag) ikke fått noe utbytte. Snarere tvert i mot. Jeg har prøvd og går opp et kilo (vannvekt) som det tar utrolig lang tid å få av igjen. For meg var det absolutt ikke verdt det. Torkil anbefaler det absolutt IKKE på ketolysekuren.

Men kanskje det funker for deg - prøv deg frem...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 01:23   #8
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Angående spisedag...anbefalt i artikkel i M & H.

Jeg tok en "ufrivillig" test her i dag

Vi har hadde skalldyraften her i kveld med masse deilig sjømat. Jeg hadde bakt eget soyabrød med hvitløk og urter. Det stå kjempegodt ut helt til det sank sammen som en svamp. Hadde glemt å ta i bakepulver, brødet var helt ødelagt

Jeg er ikke sånn superglad i sjømat i utgangspunktet og er helt avhengig av brød ved siden av, så derfor ble det tre skiver parisloff i kveld. Det var nydelig Siden jeg var så godt i gang så tok jeg en neve nøtter (ikke det værste kanskje) og bitte litt av kjeksbunnen på ostekaka.
Så da får vi se om jeg får valuta eller ikke da

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 10:14   #9
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Angående spisedag...anbefalt i artikkel i M & H.

Nå er jo du så nærme vektmålet ditt at du uansett gradevis bør øke karboinntaket, så jeg ser ikke noen problemer med å ekserimentere litt i dette stadiet.

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Artikkel i VI MENN Torkil Ketolysekuren 2 30-05-05 21:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no