Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Kom igjen alle sammen!

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-09, 17:36   #1
smasmine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3
smasmine er på en erverdig vei
Talking

Kom igjen alle sammen!

Lite folk her inne på south beach, noe som forundrer meg siden det er en suveren "diett", eller livstilsendring om man vil Har prøvd det meste innen slanking, siden det er ca 15 kg som insisterer å klenge seg til kroppen min! Men først nå, på south beach går det sakte men sikkert nedover, og det er en herlig følelse! Vanskelig i perioder selvfølgelig, men gjør mitt beste( med noen sprekk innimellom...) Er blitt mye cottage cheese, kyllingfilet og brokkoli, ikke alltid så lett å variere i en travel hverdag. Stå på alle sammen, det er mye god mat å kose seg med!!

smasmine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 21:38   #2
SouthBeachFølger
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 8
SouthBeachFølger er på en erverdig vei

Sv: Kom igjen alle sammen!

Begynte på south beach i dag jeg Gleder meg til å komme i gang og se resultater. Er ikke det granne sulten selvom jeg ikke har spist så mye. Herlig følelse! Akkurat nå har jeg ikke så veldig karbosug. Er det noe som kommer de nærmeste dagene eller? Finnes det en kaloriinntakgrense man må forholde seg til egentlig? Har du merket resultater av å være på denne detten ennå?=)

SouthBeachFølger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 21:55   #3
SouthBeachFølger
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 8
SouthBeachFølger er på en erverdig vei

Sv: Kom igjen alle sammen!

Forresten, hva slags type trening bør man holde på med under South Beach i fase 1? Eller er det ikke nødvendig med den store treninga da? Går man ned i vekt uansett? Jeg vil ned 10 kg. Regner ikke med å gå ned SÅÅ mye fase 1 da, regner med det vil ta noen måneder... Kanskje til sommeren, eller det for lite el. for mye å forlange?:P
Setter STOR pris på svar!!

SouthBeachFølger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 04:56   #4
smasmine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3
smasmine er på en erverdig vei
Smile

Sv: Kom igjen alle sammen!

Hei du! Så flott at du skal sette i gang! Jeg har ikke holdt på så lenge, ca 5 uker er det vel. De to første ukene(fase1) gikk jeg ned 6 kg!! Det er jo en kickstart, så regner ikke med at det går så fort fremover, men veldig motiverende da! Kutta jo ut alt sukker, så det er vel grunnen... Jeg er ikke noe flink til å trene, men prøver å å få det til to ganger i uken, har en dvd som jeg bruker. Det er ikke noe kaloritelling på south beach, litt av grunnen til at jeg bruker den... Orker ikke telle kalorier eller veie mat. Man skal ikke gå sulten heller, bare spise det man skal spise. Har hengt opp en stor JA og NEI-mat liste på kjøleskapet, og det fine er at ja lista er lengre enn nei lista! Har heller ikke kjøpt bøker, har funnet all informasjon på nettet, bra amerikanske nettsider også med masse oppskrifter. Det verste for meg i fase 1 var å ikke spise frukt eller knekkebrød. Rar frokost når man spiser cottage cheese rett fra boksen og ost og skinke rullet sammen haha... Så det var deilig å kunne ta seg et knekkebrød igjen på fase to, men er blitt veldig glad i cottage cheese også, og sukkerfrie youghurter fra yoplait, de er jo kjempegode! Stå på videre, dette klarer du!

smasmine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 20:50   #5
Askepott
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 7
Askepott er på en erverdig vei

Sv: Kom igjen alle sammen!

Jeg begynte på på dietten 23.03.09, og synes at denne dietten fungerer veldig bra. Har gått ned 2,2kg allerede, men det kan jo være litt vannvekt, men vekten går i hvertfall nedover! Jeg gikk før på ketolyse, men følte meg ganske slapp og dårlig, og jeg liker å trene, og hadde ikke energi til det da jeg var i ketose. Føler meg ikke sulten og har mye mer energi nå!

Det eneste jeg sliter litt med er å vite hvor mye jeg skal spise, har lest boken, og den sier jo at man ikke skal veie mat eller telle kalorier. Men jeg er litt redd for å spise feil og for mye, men det ser jo ut til å gå bra.

Askepott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 23:30   #6
tasha
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
tasha er på en erverdig vei

Sv: Kom igjen alle sammen!

Jeg starter imorgen... Har vært på fase 1 flere ganger, men faller altid av av diverse grunner.. Denne gangen skal jeg klare det, fortsette videre til fase 2 og holde meg der en stund.. *krysser fingerne* Skal prøve å blogge om det..

sukkerspinnogingenting.blogspot.com

tasha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 10:56   #7
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kom igjen alle sammen!

jeg er her ennå
driver vel mer vedlikehold nå men følger sb sin filosofi

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 08:36   #8
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Kom igjen alle sammen!

Jeg er ny her,og bgynner på SB fra i morgen (Mandag) virker som en type diett som passer meg.
Flere som begynner til uken, eller som har nylig begynt?

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 10:45   #9
Tigerlilje
Juniormedlem
 
Tigerlilje sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 27
Tigerlilje er på en erverdig vei

Sv: Kom igjen alle sammen!

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Jeg er ny her,og bgynner på SB fra i morgen (Mandag) virker som en type diett som passer meg.
Flere som begynner til uken, eller som har nylig begynt?

Jepp, jeg er flunka ny her, og begynner også nå. Først og fremst for å få bukt med søtsuget,- og siden det ikke er lenge siden jeg fødte, har jeg ikke vondt av å gå ned en del kg heller, - men det haster ikke, egentlig.

Jeg tror dette kan funke for meg, men er litt spent på om det går ut over melken,- mtp at jeg ammer. Hvisjeg merker det, kommer jeg til å avbryte,- for jeg fullammer babyen på 3 mnd.

Fint at vi kan begynne " sammen" Timona.

Tigerlilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: S B Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 16:10   #10
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Kom igjen alle sammen!

Opprinnelig lagt inn av Tigerlilje, her.

Jepp, jeg er flunka ny her, og begynner også nå. Først og fremst for å få bukt med søtsuget,- og siden det ikke er lenge siden jeg fødte, har jeg ikke vondt av å gå ned en del kg heller, - men det haster ikke, egentlig.

Jeg tror dette kan funke for meg, men er litt spent på om det går ut over melken,- mtp at jeg ammer. Hvisjeg merker det, kommer jeg til å avbryte,- for jeg fullammer babyen på 3 mnd.

Fint at vi kan begynne " sammen" Timona.

Så bra at det er flere, da kan vi dele erfaringer og motivere hverandre underveis. Men blir det ikke tøft imens du ammer tror du? Du må iallefall passe på at du spiser nok.
Blir spennende å se hvordan det fungerer, jeg har funnet endel lister og menyforslag her har også bestilt boken (den norske oversettelsen) tror det blir lettere å følge da.

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 22:01   #11
Tigerlilje
Juniormedlem
 
Tigerlilje sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 27
Tigerlilje er på en erverdig vei

Sv: Kom igjen alle sammen!

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Så bra at det er flere, da kan vi dele erfaringer og motivere hverandre underveis. Men blir det ikke tøft imens du ammer tror du? Du må iallefall passe på at du spiser nok.
Blir spennende å se hvordan det fungerer, jeg har funnet endel lister og menyforslag her har også bestilt boken (den norske oversettelsen) tror det blir lettere å følge da.

Jo, jeg er spent på hvordan dette vil funke mtp ammingen. Hvis jeg ser tegn på at det har negativ effekt på babyen/ eller maten hennes, så kommer jeg nok til å avslutte, og ta opp tråden igjen senere.
Men jeg tenker at hvis jeg passer på å få i meg nok energi totalt, så er det ikke sikkert at det spiller noen rolle for ammingen. Det skal sies at ammin alltid har vært helt problemfritt her, og masse masse melk, ellers hadde jeg nok ikke turt å prøve.
Men saken er at magen min rett og slett ikke takler stivelse særlig bra, så noe må jo gjøres. ....

Jeg skal til byn i morgen, så håper jeg finner boken da. Hvis ikke så bestiller jeg også.

Tigerlilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: S B Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 02:18   #12
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Kom igjen alle sammen!

Syns South Beach er en super diett. Begynte i midten av april, gikk ned 5 kilo de første to ukene, så har jeg gått ned en halv kilo i uka. Det er 7 kilo nå. Startet på 98 kg, veier nå 91 kg. Har allerede gått ned en størrelse både i jobbtøy og privattøy. Istedenfor at magen står ut henger den nå ned.

I forhold til amming var jeg også spent på dette. Men jeg merket ingen negative konsekvenser, jeg fikk faktisk MER melkeproduksjon under de første to ukene, og dette har vedvart. Så min personlige mening er at det er bare tull at man ikke skal spise lavkarbo mens man ammer/er gravid. Man spiser jo bare sunne ting...

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:55   #13
Tigerlilje
Juniormedlem
 
Tigerlilje sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 27
Tigerlilje er på en erverdig vei

Sv: Kom igjen alle sammen!

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

I forhold til amming var jeg også spent på dette. Men jeg merket ingen negative konsekvenser, jeg fikk faktisk MER melkeproduksjon under de første to ukene, og dette har vedvart. Så min personlige mening er at det er bare tull at man ikke skal spise lavkarbo mens man ammer/er gravid. Man spiser jo bare sunne ting...

Ja, ang amming så var jo jeg spent på dette. Jeg har nå spist lavkarbo siden begynnelsen av mai, og har overhodet ikke merket noe på ammingen/ melkemengden. Heldigvis.

Tigerlilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: S B Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 12:51   #14
Mrs_Maya
Juniormedlem
 
Mrs_Maya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 15
Mrs_Maya er på en erverdig vei
Smile

Sv: Kom igjen alle sammen!

Hei! Jeg er ny her!

Har lest igjennom denne tråden, og må si den høres interessant ut!

Spiser masse av dette på listen over tilatte matvarer! Tenkte starte på dette imorgen. Har ingen bok, men det får gå.

Kan ikke starte idag, da jeg allerede hadde vannmelon i huset. Ikke mange i huset spiser det ellers. Tenker også kjøpe inn mer mat på listen.

Er veldig glad i kyllingkjøttdeig, det er vel mager kjøttdeig, så det er tillatt.

Vil savne ris og pasta og brød, vet jeg, det har alltid vært mitt store problem. For jeg elsker spaghetti. Men det kan man vel spise om to uker, det?

For to år siden gikk jeg ned 14 kg på egen diett, men denne gangen fant jeg ikke samme "guts". Men nå er jeg møkk lei! Derfor starter jeg på'n igjen!

Hvor mange kilo per uke kan man regne med blir i minus, om man følger denne slavisk?

Mrs_Maya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 12:38   #15
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Kom igjen alle sammen!

Hei, velkommen!

Du klarer deg nok fint uten boka, selv om den er veldig motiverende å lese. Matvarene du skal spise og ikke spise, står jo listet opp her, og det er vel det viktigste.

Du kan spise fullkornspasta om to uker ja. Men helst ikke hver dag da. Kjenner meg godt igjen, noe av det beste jeg vet er pastagugge. Bare pasta og ketchup og ost . Har spist det to ganger siden jeg startet da, så det går an å skeie ut liksom.

Og du kan spise fullkornsbrød om to uker. Men det er uansett bare en rutine å klare seg uten, snart tenker du nesten ikke på det!

I følge boka skal man etter fase 1, gå ned en halv kilo i uka. Det er akkurat det jeg har gjort, veier meg hver fjortende dag og har gått ned en kilo hver gang, pluss en bonuskilo ved èn veiing. Anbefaler å ikke veie så ofte, da ser du større endringer. Men de største endringene ser man på at klærne sitter bedre.

Lykke til!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 03:17   #16
Mrs_Maya
Juniormedlem
 
Mrs_Maya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 15
Mrs_Maya er på en erverdig vei

Sv: Kom igjen alle sammen!

Takk for svar, Imp!

Pastagugge høres ikke så ille ut! Selv om jeg ikke liker ketchup i spaghetti. Smør, derimot....

Jeg føler meg mer motivert nå. Får kanskje min søster med på denne dietten, men ikke riktig enda!

Hadde tenkt på følgende meny:

Frokost: 2 egg m. magerost eller mager hvitost, cottage cheese om jeg har
Lunsj: salat med skinke, paprika og kanskje fetaost
Middag: kyllingkjøttdeig med løk og paprika, evt. andre grønnsaker

Er ikke sikker på hva jeg skal ha etter det.

Tenkte prøve lage eggemuffins. Bruker en del cottage cheese, så det er en mulighet. Så det fins lavkarbobrød, skal lete etter oppskrift på det.

Hvordan ser denne menyen ut?

Forressten, hvordan er det med kaffe m. suketter og lett melkepulver? Liker best cappuccino, men det er ikke det beste, det er karbo i den, så jeg!

I listen som lå her på sidene står det om nøtter. Hvordan er det med mandler, hasselnøtter og paranøtter?

En ting til: er det noen begrensing i mengde? Må jeg veie maten for å finne rett mengde?

Mrs_Maya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:59   #17
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Kom igjen alle sammen!

Jeg sitter her i kveld, en lørdag! og lurer på om dette skal bli min nye livstil...men jeg er ikke sikker....jeg prøvde å betille boken, men den nettsiden ville ikke være venner med meg....jeg må nok lese litt mer her inne i kveld og se hva som er lurt å ha i skapet når man skal begynne

Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei alle sammen! Er ny her jeg beate Ketolysekuren 7 27-01-08 01:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no