Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hjelp!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-06, 14:02   #1
Ida:)
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 39
Innlegg: 9
Ida:) er på en erverdig vei
Unhappy

Hjelp!

Dette er bare min 3 dag på Atkins. Jeg har kjøpt meg bokserien og skal begynne å skrive inn i journalen på mandag. Bøkene virker utrolig nyttige og fine!
Problemet mitt er at i helga skal jeg i en konfirmasjon og ett bryllup. Maten skal ikke bli noe problem, men desserter og kaker blir verre. Orker ikke masse styr rundt at jeg slanker meg! Noen som har noen tips om kaker og desserter man kan ta en bitteliten bit av? Så slipper jeg masse oppmerksomhet? Jeg vil ikke skjeie ut heller, trives veldig godt med denne kuren!
Blir veldig lettet og takknemelig for hjelp!

God helg og klem til alle

Ida:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 14:08   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!

Skjønner deg veldig godt jeg, selvom det kanskje ikke blir noe problem å si "jeg har ikke lyst på" evnt "er litt kvalm, så jeg står over"

Det er i mange tilfeller enklere å gjøre det sånn, enn å måtte forklare masse folk om at du går på atkins, hvis du egentlig ikke vil ha noe oppstuss rundt slankingen...

Jeg sa at jeg hadde begynt å reagere litt på hvetemel
Som i og for seg stemmer, reaksjonen er vektoppgang

Håper du finner ut av det!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 14:13   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Ida:)

Dette er bare min 3 dag på Atkins. Jeg har kjøpt meg bokserien og skal begynne å skrive inn i journalen på mandag. Bøkene virker utrolig nyttige og fine!
Problemet mitt er at i helga skal jeg i en konfirmasjon og ett bryllup. Maten skal ikke bli noe problem, men desserter og kaker blir verre. Orker ikke masse styr rundt at jeg slanker meg! Noen som har noen tips om kaker og desserter man kan ta en bitteliten bit av? Så slipper jeg masse oppmerksomhet? Jeg vil ikke skjeie ut heller, trives veldig godt med denne kuren!
Blir veldig lettet og takknemelig for hjelp!

God helg og klem til alle

Det er DU som bestemmer hva du putter i munnen. Det er DITT valg, og ikke la andre bry seg om det.

Si at du reagerer fryktelig på sukker, og du blir uvel av det.

IKKE avbryt induksjonen.

Spis MYE middag slik at du ikke er sulten.

Det er bare DU og INGEN annen som skal avgjøre dette. Vil du lykkes med et lettere liv er det lurt å gjøre det med en gang og spørsmålene blir du uansett nødt å forholde deg til en eller annen gang.

Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 14:14   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Goggen

Det er DU som bestemmer hva du putter i munnen. Det er DITT valg, og ikke la andre bry seg om det.

Si at du reagerer fryktelig på sukker, og du blir uvel av det.

IKKE avbryt induksjonen.

Spis MYE middag slik at du ikke er sulten.

Det er bare DU og INGEN annen som skal avgjøre dette. Vil du lykkes med et lettere liv er det lurt å gjøre det med en gang og spørsmålene blir du uansett nødt å forholde deg til en eller annen gang.

Lykke til!

Signerer!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 14:22   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!

Tror nesten du må ty til en "hvit løgn" eller en halvsannhet som ALine sier. (evt. den hvor du hvisker litt sånn flau "er ikke helt god i magen jeg".) Den ene kaka er ikke verre eller bedre enn den andre.

Men om du vil ta et bittelite stykke, (- du kan jo ta et lite et og bare pirke i det ) og du ikke slipper unna, så ikke vær lei deg for det. Om du klarer å lavære å skli helt ut er det ingen katastrofe. Vær bare ekstra flink dagene før og etter du ! Du vil sannsynligvis ikke gå ned noe den uka, men er du forberedt på det og villig til å ta konsekvensen.............

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 11:37   #6
MonicaA
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Innlegg: 64
MonicaA er ny på veien

Sv: Hjelp!

Jeg tar alltid med meg en dessert når jeg skal i selskap. Vanligvis krem søtet med splenda, med nøtter, eple, jordbær og sukkerfri eller mørk sjokolade. Ikke akkurat induksjonsmat, men bedre enn alternativet. Og av en eller annen grunn forsvinner desseten så fort at jeg knapt rekker å røre den. I tillegg blir verten og evt. diabetikere i selskapet glade..

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 11:56   #7
Ariel
Juniormedlem
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 29
Ariel er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!

Hei! Det samme gjør jeg. Tar med meg enten gele med krem eller lager en fromasj med noe bær el på. Forsvinner kjapt og barna synes det er kjempegøy med gele. . Hvis jeg skal på fest eller filmkveld med venninner er det standard at jeg tar med bacongull. Ingen reagerer noe spes og det er chipsen som ofte blir liggende igjen. Men hvis noen spør ang kostholdet mitt sier jeg at jeg endelig kan spise som en konge istedenfor å måtte sulte meg for å gå ned eller holde vekten.

Ariel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:00   #8
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av MonicaA, her.

Jeg tar alltid med meg en dessert når jeg skal i selskap. Vanligvis krem søtet med splenda, med nøtter, eple, jordbær og sukkerfri eller mørk sjokolade. Ikke akkurat induksjonsmat, men bedre enn alternativet. Og av en eller annen grunn forsvinner desseten så fort at jeg knapt rekker å røre den. I tillegg blir verten og evt. diabetikere i selskapet glade..

Kjempebra tips

Selv tilbyr jeg meg alltid når jeg skal i selskap å ha med meg en ostekake, den er laget med nøtter, splenda og sukkerfri gele - og er derfor lavkarbo. Denne forsvinner også alltid fort

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:26   #9
MonicaA
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Innlegg: 64
MonicaA er ny på veien

Sv: Hjelp!

Man får noen rare blikk av og til, vanskelig å unngå..

Jeg var hos en venninne, og foreldrene hennes ville ikke ta "takk som byr, men jeg har nettopp spist" som et svar. Da ble det kjøttkakemiddag på meg. Uten poteter.. hehe.. Prøvde å gjøre det så anonymt som mulig, men moren utbrøt "neimen Monica, du ha glemt potet!!!" og sendte potetbollen mot meg. Svarte enkelt og greit at jeg ikke tåler poteter, orket ikke noen diskusjon. Hun er lege, og jeg er litt usikker på hvordan hun stiller seg til lavkarbo. Så nå tror hun vel bare at jeg er helt skrullete... Men det er lite som er verdt en "sprekk", i alle fall når det bare er for å glede noen andre.

Eneste gangen jeg har viket fra dietten de siste ti ukene (er stort sett på induksjon) var for å ta en fest, og da gjorde jeg det til gagns! De gikk tom for vin der jeg var, så øl var eneste alternativ. passe full, med litt dårlig dømmekraft.. Det var grill og matsalg der, men tror dere jeg valgte en kotelett ut på natta? Neeida! de hadde jo bakt POTET! Så ringte en venninne og lurte på om jeg ble med på bensinstasjonen for å kjøpe hamburger. Selv om jeg var midt i poteta mi, var jeg ikke tung å be, og nermest jogget av gårde. Midt i burgeren oppdaget jeg at Statoil hadde jo POTETmos gitt! så sansynligvis vill i blikket kjøpte jeg det i tillegg til en vanlig cola og en stor is før vi dro. Gjett om jeg hadde fylleangst dagen etter!!! Ved siden av senga stod det er urørt cola. Der gikk visst grensen min,den hadde jeg tydeligvis ikke turt å røre.... Patetiske kvinnemenneske. Jaja, ingen er perfekt. Har vært veldig flink ellers altså, har til sammen gått ned 30 kilo, 13.5 siden i sommer.

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:43   #10
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp!

He he...
bra historie, MonicaA!
Ja , dømmekraften forsvinner litt med alkoholen... og så er sånn mat så godt når man er full...

Men for å komme tilbake til tråden: jeg syns det å si at du ikke tåler sukker er en god ide. Når man spiser lavkarbo, tåler man jo ikke mye sukker! Så får folk heller lure på hvordan "ikke tåler" du mener.

Jeg har måttet si "jeg spiser ikke sukker og hvetemel lenger" et par ganger. ("men så ta litt kake, nå da!") De fleste blir tause etter den komentaren...

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 16:20   #11
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av MonicaA, her.

Man får noen rare blikk av og til, vanskelig å unngå..

Jeg var hos en venninne, og foreldrene hennes ville ikke ta "takk som byr, men jeg har nettopp spist" som et svar. Da ble det kjøttkakemiddag på meg. Uten poteter.. hehe.. Prøvde å gjøre det så anonymt som mulig, men moren utbrøt "neimen Monica, du ha glemt potet!!!" og sendte potetbollen mot meg. Svarte enkelt og greit at jeg ikke tåler poteter, orket ikke noen diskusjon. Hun er lege, og jeg er litt usikker på hvordan hun stiller seg til lavkarbo. Så nå tror hun vel bare at jeg er helt skrullete... Men det er lite som er verdt en "sprekk", i alle fall når det bare er for å glede noen andre.

Eneste gangen jeg har viket fra dietten de siste ti ukene (er stort sett på induksjon) var for å ta en fest, og da gjorde jeg det til gagns! De gikk tom for vin der jeg var, så øl var eneste alternativ. passe full, med litt dårlig dømmekraft.. Det var grill og matsalg der, men tror dere jeg valgte en kotelett ut på natta? Neeida! de hadde jo bakt POTET! Så ringte en venninne og lurte på om jeg ble med på bensinstasjonen for å kjøpe hamburger. Selv om jeg var midt i poteta mi, var jeg ikke tung å be, og nermest jogget av gårde. Midt i burgeren oppdaget jeg at Statoil hadde jo POTETmos gitt! så sansynligvis vill i blikket kjøpte jeg det i tillegg til en vanlig cola og en stor is før vi dro. Gjett om jeg hadde fylleangst dagen etter!!! Ved siden av senga stod det er urørt cola. Der gikk visst grensen min,den hadde jeg tydeligvis ikke turt å røre.... Patetiske kvinnemenneske. Jaja, ingen er perfekt. Har vært veldig flink ellers altså, har til sammen gått ned 30 kilo, 13.5 siden i sommer.

Hehe, kjente meg igjen i den der.... Livsfarlig å bli full på øl!
Må få sagt at du har vært kjempeflink - stå på!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treng litt hjelp! Gro South Beach 7 11-05-06 21:53
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14
Faren min - hjelp! Alfie Dr Lindbergs 8 28-04-05 12:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no