Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lite forståelse hos personlig trener

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-11, 09:55   #1
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei
Unhappy

Lite forståelse hos personlig trener

Jeg hadde årets første PT-time på mandag og kan fortsatt ikke gå orntlig.

Jeg fortalte PT’en(PersonligTrener) min at jeg hadde begynt på Ketolyse-dietten, noe PT’en min ikke likte. Han mente at det ikke var en bra diett og vi diskuterte endel rundt det.

Noen som kan gi meg noen råd/litt oppmuntring?

Les hele posten her: http://www.pappasblogg.no/2011/01/vondt-i-kroppen/

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:57   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

Det som funker for deg funker kanskje ikke for han.
Om du spiser masse gode grønnsaker, bra kjøtt og fett og har det topp, SO WHAT?

Nei vettu, nå har jeg lest blogginnlegget ditt.
Det der bør du ta til vedkommendes sjef. Det holder ikke på greip å kjøre noen til de spyr på første trening. Hallo.

Bytt PT og la det bli konsekvenser for vedkommende! Betale bør du slippe for den timen i det aller minste!

(Irritert på dine vegne)

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:58   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

Overse han og la han gjøre det han er god på; trene deg. Så kan du amaze han med resultatene dine

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:10   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

For øvrig så må jeg tipse deg om lavkarbo-jetfuel!
Man tager en ss med kokosnøttfett rett før trening. 15 min etterpå er det maaaasse energi.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:13   #5
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

Først blei jeg ganske sint når jeg leste bloggen din... joda, han skulle sikkert prøve å bevise poenget sitt. Heldigvis var han mann nok til å ringe og si unnskyld for oppførselen sin. Hvis du merker en bedring i oppførsel og holdning fra ham neste time, så tror jeg du kan la det gli. Hvis ikke noe skjer, ta det opp med ledelsen på senteret.

Jeg har selv en veldig god venn av meg som er PT. Han var også litt skeptisk første gang jeg nevnte lavkarbo, men han er en veldig muskuløs mann, og i de kretser "vet" alle at man må fylle på med karber etter endt trening for å tilføre musklene det de trenger etter den slitasjen (som tung trening faktisk er) man har påført musklene.

Etter at vi har snakka om lavkarbo ved flere anledinger er tonen en helt annen. Han ser resultatene endringene i matveien har ført til for meg, han ser jeg har bedre energi og humør, og han har til og med anbefalt en av sine klienter å prøve lavkarbo, siden hun ville gå ned litt i vekt.

Hvis du ikke har holdt på alt for lenge på ketolysekuren vil det nok være litt lurt å kjøre litt mindre hardt til kroppen din er vant til å bruke fett som energikilde. Ta det gradvis.... men jeg ser ingen grunn til at du ikke kan kjøre høy intensitet i øktene dine når kroppen din begynner å fungere litt bedre igjen.

Gi mannen en ny sjanse (kan jo være han hadde en dårlig dag) og vis ham hva en kropp på lavkarbo kan klare

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 11:04   #6
gunlan
Medlem
 
gunlan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 249
gunlan er på en erverdig vei

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

Jeg hadde noen runder med PT i fjor - når han spurte meg om kosthold forklarte jeg ham enkelt og greit at kosthold hadde jeg kontroll på - jeg hadde tross alt gått ned 15 kg på egen hånd med kosthold/trening, og at mitt mål med PT-timene var å stramme opp og bedre utholdenheten i forhold til at jeg skulle delta på Birken (langrenn...noe som allikevel ikke ble gjennomført på grunn av streptokokkinfeksjon )

Jeg fortalte ikke at jeg spiste etter ketolysemodellen og han spurte aldri noe mer om kosthold heller gudskjelov...selv om han referete til Olympiatoppens nettsider i forhold til kosthold...men det overså jeg glatt

Orket rett og slett ikke diskusjonen - som garantert hadde blitt etter hans uttalleser om sjokolademelk og rosinknasking etter endt trening

OG, jeg synes det er horribelt at PT'en presset deg så hardt som han gjorde - dette kunne tatt treningsmotivasjonen fra hvem som helst - og det er vel ikke akkurat det som er poenget heller.
Jeg vet ikke hvilket treningsgrunnlag du hadde fra før heller, men dersom du var utrent skal man uansett kosthold ikke starte med full spiker mener nå i alle fall jeg :-)

Uansett, lykke til videre med treningen - håper dere sammen kan sette opp et program hvor du kan ha en gradvis progressiv kurve - for DET blir man motivert av :-)

__________________
gunlan
Min journal




Sist redigert av gunlan : 27-01-11 kl 11:10.
gunlan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 14:08   #7
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

Takk for masse god tilbakemelding..

Når det gjelder hvor trent jeg er så var jeg ganske godt trent før, men de siste 6 mnd har jeg ikke trent. Jeg har egentlig et veldig godt forhold til treneren min, og han pleier å få kjøre meg ganske hardt, men det blei for mye nå sist.

Jeg skal gi han en ny mulighet neste mandag, så får vi se hva som skjer..

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 14:16   #8
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg, her.

Jeg hadde årets første PT-time på mandag og kan fortsatt ikke gå orntlig.

Jeg fortalte PT’en(PersonligTrener) min at jeg hadde begynt på Ketolyse-dietten, noe PT’en min ikke likte. Han mente at det ikke var en bra diett og vi diskuterte endel rundt det.

Noen som kan gi meg noen råd/litt oppmuntring?

Les hele posten her: http://www.pappasblogg.no/2011/01/vondt-i-kroppen/

Hei Hallgeirg

Høres ut som du fikk en vel tøff treningsøkt ja.

Fin blogg du har. Leste innlegget ditt om treningsøkten, og har en kommentar. Du skriver at "Så tips til alle: er du på en lavkarbo-diett – IKKE tren hardt med HØY-INTENSITET"

Vet ikke hvor lenge du har spist lavkarbo. Min og mange andres erfaring er at det går utmerket å trene høyintensitet på lavkarbo. Kroppen trenger bare tid til å omstille forbrenningen. Jeg har mer å gi enn noen ganger etter at jeg la over til lavkarbo. Selv i perioder med 0 karbo har jeg hatt masse krutt.

Masse lykke til videre

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 14:30   #9
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

Du har ikke trent skikkelig før du SPYR! La blodet BLØ på trening!


(not serious)

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 14:53   #10
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

uff... ble litt smånervæs jeg nå:P
skal nemlig har PT timer ganske snart jeg oxo.. tenkte bare å utsette det litt til jeg har kommet i gang litt med treningen selv først

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 08:51   #11
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Hei Hallgeirg

Høres ut som du fikk en vel tøff treningsøkt ja.

Fin blogg du har. Leste innlegget ditt om treningsøkten, og har en kommentar. Du skriver at "Så tips til alle: er du på en lavkarbo-diett – IKKE tren hardt med HØY-INTENSITET"

Vet ikke hvor lenge du har spist lavkarbo. Min og mange andres erfaring er at det går utmerket å trene høyintensitet på lavkarbo. Kroppen trenger bare tid til å omstille forbrenningen. Jeg har mer å gi enn noen ganger etter at jeg la over til lavkarbo. Selv i perioder med 0 karbo har jeg hatt masse krutt.

Masse lykke til videre

Ok, skal endre den..

takk for mye kjekk tilbakemeldinger. Pappabloggen min kommer også til å inneholde en del oppskrifter da jeg lager mye spennende mat. Og nå som jeg begynner i pappaperm om 7 timer(!!!!) så får jeg forhåpentlig vis enda mer tid til å teste ut nye lavkarbo-ting..

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:02   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

Det PT her gjorde kan faktisk være farlig !
Torkil sier også helt klart i boken sin at om du følger Ketolysedietten bør du ikke trene hardt med en gang, men lytte til kroppen og følge hva den klarer.

Men når du venner kroppen til det funker det godt å trene hardt på Ketolysekuren.

Denne posten forteller kanskje litt du kan fortelle/vise til overfor treneren:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=841560&postcount=1

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 17:43   #13
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg, her.

Ok, skal endre den..

takk for mye kjekk tilbakemeldinger. Pappabloggen min kommer også til å inneholde en del oppskrifter da jeg lager mye spennende mat. Og nå som jeg begynner i pappaperm om 7 timer(!!!!) så får jeg forhåpentlig vis enda mer tid til å teste ut nye lavkarbo-ting..

gratulere som nybakt pappa

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:36   #14
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Lite forståelse hos personlig trener

Gratulerer til den nybakte pappaen!
Fikk vondt inni meg av å lese bloggen. Har selv hatt diskusjon med PT på treningssenter. Syns det var horribelt at de anbefalte loff med honning (!) som energipåfyll til folk som vil ned i vekt. Og banan til frokost! Yikes!

De to første ukene på south beach er det lite fett og lite karber (fra den gamle malen som funker veldig bra for meg. Kan ikke uttale meg om ketolyse for den har jeg ingen kunnskap om.). Dermed kjører jeg ikke på full gass den første uken. Men når kroppen begynner å normalisere seg igjen, er det ingenting i veien for høygir. Ingenting er som en skikkelig blodsmak i munnen! Forklarte dette til vedkommende og møtte heldigvis mer forståelse enn deg.

Dette her går bra, skal du se. Siden du i utgangspunktet var i god form for ikke så lenge siden, vil det nok ikke ta lang tid før du er i like god form igjen.
You can do it!

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Julegave til personlig trener? marithja Generell diskusjon 8 22-11-09 18:35
Personlig grense for karbohydrater tattoogl Ketolysekuren 5 15-04-09 10:51
Et litt personlig spørsmål men... Ada Ketolysekuren 8 30-06-07 10:11
Et lite tips for de som trener styke og samtidig vil ned i fettprosent Begod Trening 12 07-10-04 09:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no