Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Angående partystoppere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-14, 10:50   #1
jente86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 17
jente86 er på en erverdig vei

Angående partystoppere

Jeg har tidligere kunne drikke masse (opptil 0,5-1 liter daglig) med Pepsi max og spist noe sukkerfritt fra atkins OG spist ost og noen sukkerfrie pastiller hver dag og likevel gått ned i vekt. Ca. 0,5-1 kg i uka. Har gått ned 12 kg og har 8 igjen, men tiltross for ketose og nok fett går det veldig sakte nå. Kan holde meg på samme tall i 2 uker. Hva skjer? Kan man plutselig ikke tåle slike matvarer i forhold til vekttap eller kan man fortsatt trygt drikke litt Pepsi max og 1-2 atkins i uka siden det har gått før?

jente86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 11:07   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ang partystoppere

Der er naturlig at det går saktere når man har mindre å gå ned. Hvor mye går du ned etter de to ukene da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 13:08   #3
jente86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 17
jente86 er på en erverdig vei

Sv: Ang partystoppere

Sto på 68 med varierende desimal for 14 dager siden og nå 2 uker etterpå veier jeg alt fra 67,2-67,6. Veier meg dessverre hver dag og går litt opp og ned på desimal tallene.. Tar jo 2 uker ca. liksom før jeg bikker over på et nytt tall enda j er i ketose hele tiden..

jente86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 13:11   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ang partystoppere

Er dette noe som har vært en trend lenge, eller er det bare de siste to ukene?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 13:25   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ang partystoppere

Hvor lang er du? Og det er jo en kjennsgjerning at en tyngre kropp trenger mer energi inn enn en lettere kropp...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 20:45   #6
jente86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 17
jente86 er på en erverdig vei

Sv: Angående partystoppere

Har vært sånn etter at jeg hadde en lavkarbo og ketolyse pause i sommer. Skeiet dessverre ut med vanlig karbo mat i 2 uker og la på meg igjen 6 kg på den tida. Nå har j derimot vært på ketolyse dietten i 7 uker igjen hvorav 6,5 med utslag på ketostix. Men går nesten ikke ned i vekt i det hele tatt i forhold til tempo jeg har rast ned før.
Jeg er 170 høy..

jente86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 20:47   #7
jente86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 17
jente86 er på en erverdig vei

Sv: Angående partystoppere

Sånn har det altså vært i straks 2 mnd! Tidlig i dietten (da j la om kostholdet for ca 1,5 år siden) og tabbet meg ut gikk jeg også alltid ned den vannvekten på 2 dager.. Nå virka det som om j ikke har hatt vann å kvitte meg med en gang

jente86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 21:09   #8
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Angående partystoppere

Jeg går ned i rykk og napp, og veit jeg ikke er alene om det. Og om du ikke har mye igjen, så går det også veldig mye saktere, sånn er det bare.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 21:36   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Angående partystoppere

Opprinnelig lagt inn av jente86, her.

Har vært sånn etter at jeg hadde en lavkarbo og ketolyse pause i sommer. Skeiet dessverre ut med vanlig karbo mat i 2 uker og la på meg igjen 6 kg på den tida. Nå har j derimot vært på ketolyse dietten i 7 uker igjen hvorav 6,5 med utslag på ketostix. Men går nesten ikke ned i vekt i det hele tatt i forhold til tempo jeg har rast ned før.
Jeg er 170 høy..

Du er altså høyst normalvektig og siden lavkarbo er et vektregulerende kosthold (ikke en slankekur) så er det godt mulig at kroppen din ikke vil gå ned noe særlig mer med mindre du gjør noe drastisk. Du har lavere bmi enn meg og jeg kunne ikke gått ned 8 kg, da hadde jeg blitt avmagret omtrent.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 01:10   #10
jente86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 17
jente86 er på en erverdig vei

Sv: Angående partystoppere

Jeg har alltid veid 55-60 kg før etter siste svangerskap for 4 år siden hvor j ikke gikk ned og begynte å legge på meg. Jeg har gått LETT ned til 59 på ketolyse dietten før (6 mnd1 år siden) så det har ingenting med at dietten er vektregulerende for min del. Det har jo funka veldig fint før! Nå er jo som nevnt 8 kg tyngre enn j har vært m ketolyse

jente86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 07:55   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Angående partystoppere

Opprinnelig lagt inn av jente86, her.

Jeg har alltid veid 55-60 kg før etter siste svangerskap for 4 år siden hvor j ikke gikk ned og begynte å legge på meg. Jeg har gått LETT ned til 59 på ketolyse dietten før (6 mnd1 år siden) så det har ingenting med at dietten er vektregulerende for min del. Det har jo funka veldig fint før! Nå er jo som nevnt 8 kg tyngre enn j har vært m ketolyse

Kanskje kroppen din synes det er greit å ha litt å gå på? 55 kg på 170 cm er svært lite, på grensen til undervektig. Du er ikke en spinkel ungjente lenger nå, men en voksen kvinne som har fått flere barn.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 08:09   #12
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Angående partystoppere

Som TrillTrall sier så er du egentlig ganske normalvektig, dvs BMI 18,5-24,9 som ved 170 cm høy tilsvarer 53-71kg. Det er jo et ganske så stort rom der, men det henger sammen med beinbygning og hvordan fettet fordeler seg på kroppen. Med dine 68 kg og BMI 23,5 er det ingen lege i verden som ville sagt at du er overvektig på noen som helst måte, bare så det er sagt nok en gang.

Jeg har selv siden nyttår kommet meg ned fra 95 kg og BMI 31,5 til 77 kg og BMI 25,8, men jeg sliter med de siste 3-4 kg jeg vil ned litt til for å komme på "rett" side av 75-tallet. I Ketolyse-boka står det at kuren er for de med mer enn 10 kg overvekt, og der var jo ikke du til å begynne med en gang.

Jeg skjønner at du er frustrert, det er jeg også når de siste kiloene bare ikke vil bort, men vektmessig sett har du det egentlig ganske bra, og jeg og, selv om vi nok begge ikke et helt fornøyd med hvordan vi ser ut ut og føler oss mye "tykkere" enn det vi egentlig er.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 14:39   #13
jente86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 17
jente86 er på en erverdig vei

Sv: Angående partystoppere

En ting er bmi men den sier jo ingenting om hvordan kroppen min er "sammensatt". Jeg kan fint gå ned til 59/60 og ser absolutt ikke radmager ut da! Den kommentaren har jeg virkelig tilgode å få høre også da jeg var på 59/60 kg før jul i fjor.. Men men jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Dietten har fungert før og da bør den vel gjøre det nå også. Spesielt da jeg som nevnt er tyngre nå enn enn jeg var da jeg gikk lettere ned før ferien. Prøve å kutte ut alt av kunstig søtning for å se om jeg kan ha begynt å "reagere" på det

jente86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 16:11   #14
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Angående partystoppere

Hold ut!!

Det er lett å gi opp når man står stille en stund, men det jeg har opplevd er at man da plutselig kan gå ned, sånn 1-2 kg på et døgn liksom! Har stått stille i to uker, så plutselig slipper det.

Jeg skal ned til 60 kg, en bmi på 20,8. Selv om jeg har normal bmi nå, har jeg fett rundt livet jeg vil bli kvitt, det er der det samler seg. Jeg har tynne bein og så og si ingen rumpe. Og det er jo magefettet de sier er farlig, så jeg kan ikke tenke "åh, nå har jeg normal bmi, nå er jeg sunn!"

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 16:33   #15
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Angående partystoppere

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Hold ut!!

Det er lett å gi opp når man står stille en stund, men det jeg har opplevd er at man da plutselig kan gå ned, sånn 1-2 kg på et døgn liksom! Har stått stille i to uker, så plutselig slipper det.

Jeg skal ned til 60 kg, en bmi på 20,8. Selv om jeg har normal bmi nå, har jeg fett rundt livet jeg vil bli kvitt, det er der det samler seg. Jeg har tynne bein og så og si ingen rumpe. Og det er jo magefettet de sier er farlig, så jeg kan ikke tenke "åh, nå har jeg normal bmi, nå er jeg sunn!"

Styrketrening, styrketrening og styrketrening...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 16:56   #16
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Angående partystoppere

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Styrketrening, styrketrening og styrketrening...

Signerer,signerer og signerer

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 17:40   #17
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Angående partystoppere

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Signerer,signerer og signerer

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 13:13   #18
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Angående partystoppere

Jeg veeeet Ååååå eg vet det er det jeg må gjøre, har bare hatt så mange mislykkede treningsforsøk før, så er redd for å mislykkes igjen.

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Partystoppere? Svima Spørsmål og svar 6 05-04-11 20:02
Angående partystoppere Flippy Lavkarbo generelt 2 22-04-10 18:46
Partystoppere Trin Ketolysekuren 10 08-04-10 13:35
Partystoppere ? slankogsmekkersnart Lavkarbo generelt 7 03-04-10 01:20
Partystoppere frkprym Spørsmål og svar 6 08-10-09 21:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no