Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Betennelser i kroppen og lavkarbomat?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-06, 12:24   #1
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Betennelser i kroppen og lavkarbomat?

Er det noen her inne som har noe informasjon om dette? Jeg blir så forvirret når jeg ett sted leser at kroppen har det bedre på lavkarbomat med en kronisk betennelse i kroppen, mens andre steder så står det at da blir man verre? Tenker da mest på betennelser i bekkenledd, muskler og sener..

Er det noe kosttilskudd som vil kunne virke hemmende på betennelse? Mat som er bedre enn annen osv?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 13-05-06, 12:29   #2
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Betennelser i kroppen og lavkarbomat?

Jeg har ikke greie på dette, men det slår meg at inuittene, som er de som har fulgt lavkarbolivet lengst, svært sjelden er syke. Det burde vel si noe om lavkarokostens effekt på kroppen. Men selvsagt kan det være hundre andre grunner til at inuittene ikke blir så ofte syke..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-05-06, 12:33   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Betennelser i kroppen og lavkarbomat?

Jeg er litt sosehue nå så klarer kanskje ikke å forklare helt, men jeg vet iallfall at når man kommer i ketose, så øker betennelses"faren" i kroppen - men dette er noe som stabiliserer seg over tid.

Så - er forskjell på lavkarbo og lavkarbo, liksom.

Hm.. Kanskje noen som klarer å forklare bedre?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-05-06, 19:18   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Betennelser i kroppen og lavkarbomat?

Fedonisten har skrevet endel om dette. Noe om at medisinen man tar mot betennelser i mange tilfeller gjør at betennelsen ikke går vekk.

Hmm, tenke.

Noe med at betennelsen oppstår pga noe med nyrer eller lever, og akkurat det samme organet må hanskes med medisinene og derfor blir man ikke helt bra med medisinene...

eh, noen som husker mer? Jeg skal søke litt...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-06, 19:48   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Betennelser i kroppen og lavkarbomat?

Jeg har ikke informasjon her, men jeg har litt fra hodet mitt om at lavkarbo er bra mot betennelser i kroppen.

Sukker og høyglykemisk mat øker inflamasjon. Tar man bort dette fra kosten er det selvsagt heldig.

Også er det noe med gode ekosansoider som er betennelsesdempende, men det husker jeg ikke i farten (skal sjekke når jeg kommer hjem).

Også må man bruke riktige oljer (Omega 6 rike oljer som solsikke og soya må unngås fordi de øker betennelser i kroppen)) man skal bruke raps og olivenolje.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 11:47   #6
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Betennelser i kroppen og lavkarbomat?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Er det noen her inne som har noe informasjon om dette? Jeg blir så forvirret når jeg ett sted leser at kroppen har det bedre på lavkarbomat med en kronisk betennelse i kroppen, mens andre steder så står det at da blir man verre? Tenker da mest på betennelser i bekkenledd, muskler og sener..

Er det noe kosttilskudd som vil kunne virke hemmende på betennelse? Mat som er bedre enn annen osv?

Hei jeg har også en kronisk betennelsestillstand i kroppen, den sitter i Lymfesystem, mage/tarm, lever, milt og spiserør.

Min erfaring er at PH-dietten var den dietten som gjorde meg (så langt) friskest. Problemet med denne dietten (for min del) var at den var for "nazi" for meg, så resultatet ble at jeg skeiet ut alt for mye. Men anbefaler denne om du er veldig striks og flink til å følge strenge dietter.

Nå har jeg begynt på lav-karbo diett, og for første gang siden jeg ble syk, går jeg ikke på betennelsesdempende medisner på denne siden av året (les; høst- og vinterhalvåret) *JIPPI*!!
Jeg kjenner at jeg blir friskere for hver uke som går, og kroppen har mindre og mindre vondt. Min erfaring er at Karborik mat er som å helle bensin på bålet når det gjelder betennelser.

Produkter du burde holde deg unna; Alt som inneholder sukker, mel, melk, gjær. Halv-og helfabrikata mat, og skaff deg en oversikt over e-stoffene om de er på nei-lista eller ja-lista.
Min erfaring er at kaffe og te forstyrrer kroppen veldig, koffeinfri kaffe funker bedre men i små mengder. Jeg har byttet ut kaffe med urteteer det kan du drikke ubegrenset mengder av, medisin for kroppen.
Om du har smerter i kroppen, er brenneslete det beste du kan drikke. Om du samler inn selv på våren og tørker, så kan du bruke denne som smertestiller igjennom hele året. Den er myyye mer effektiv enn tabletter!! Og godt er det også :-)
Produkter du bør spise mye av; all mat som er basisk, da dette er veldig betennelsedempende, de fleste grønnsaker er basisk, disse har den egenskapen at de binder til seg avfallstoffer i kroppen og tar det med seg ut, i tillegg så er de med på å lage et basisk miljø i kroppen. Noe som igjen er med på å fjærne smerter og betennelser og sopp osv osv.

I tillegg anbefaler jeg Supergreens (kosttillskudd), jeg hadde ikke klart dette uten "det grønne vannet" den renser kroppen utrolig raskt. Jeg har brukt en del kosttillskudd i løpet av de siste 20år, men aldri vert borti noe som denne! Vær oppmerksom på at de første dagene kan du få influensalignende symptomer av denne, da vet du at den renser ut all driten av kroppen. Det går over relativt raskt.

Detox hjalp meg å kvitte meg med tungmetaller og oppsamlet drit i kroppen, anbefaler dette i starten også for å hjelpe kroppen i gang.
Nå var jeg tungmetallforgiftet, så dette er ikke et måste om du ikke har høyt nivå av avfallsstoffer og tungmetaller i kroppen.

Vet ikke om du ble noe klokere?
Anbefaler deg på det sterkeste og slutte med all form for raske karbohydrater om du har betennelse i kroppen.

Lykke til videre

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 13:21   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Betennelser i kroppen og lavkarbomat?

Nå er den tråden jeg startet fra mai 2006 så jeg vet nok veldig mye mer nå enn da.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 14:20   #8
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Betennelser i kroppen og lavkarbomat?

Gamle tråder blir som nye.

Interessant å lese om erfaringer som andre gjør seg uansett hvor gammel tråden er opprinnelig.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 10:30   #9
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Betennelser i kroppen og lavkarbomat?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Nå er den tråden jeg startet fra mai 2006 så jeg vet nok veldig mye mer nå enn da.

Ups.....

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 16:56
OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi Ziggy Optimal Ernæring 408 29-06-07 12:56
Vann i kroppen polvott Spørsmål og svar 7 28-03-06 23:13
Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt donjuanwannabe Lavkarbobøker 14 27-10-05 21:43
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 16:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no