Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Farlig å ikke spise brød!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-06, 14:56   #1
Aadna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 62
Aadna er på en erverdig vei

Farlig å ikke spise brød!

Nå vudrer jeg og starte med brød igjen
http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5043

Aadna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-08-06, 15:20   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Farlig og ikke spise brød!

Det står ikke at det er farlig å ikke spise brød.. alle de tingene fullkorn inneholder finner du og i annen mat.

Man kan fint spise fullkorn uten å måtte spise brød som gjerne innholder hvetemel i tillegg og hvetemel vil vi ikke ha...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 27-08-06, 15:22   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Farlig og ikke spise brød!

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5180

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5121

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 27-08-06, 15:34   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Farlig og ikke spise brød!

Lurer på hvor mange millioner "anti-lowcarb" organisasjoner har betalt for å få den rapporten laget?
Karbohydrater er big business om dagen, særlig i USA, så jeg stoler ikke blindt på en eneste artikkel som blir slått opp om det der..... Midt i mellom er vel alltid ganske greit. Forøvrig står det også at det er fullkornsbrød man skal spise, og som lindberger kan man spise brød en gang innimellom så lenge det er skikkelig grovt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-06, 16:37   #5
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Farlig og ikke spise brød!

Opprinnelig lagt inn av Carisma

...så jeg stoler ikke blindt på en eneste artikkel som blir slått opp om det der...

Nei, når det i overskriften står at det anbefales et kosthold med 55-75% karber, så skjønner man jo hvor landet ligger. Og artikkelen får ikke meg til å spise mer brød ihvertfall. Ikke Wasa-reklamen heller, selv om den "Switch Bread"-sangen faktisk er ganske fengende...

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-06, 19:43   #6
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farlig og ikke spise brød!

Eneste som får meg til å spise brød er når min datter kommer hjem fra skolen etter å ha hatt matlaging og stolt baker det hun har lært. Da greier jeg ikke å si nei men ellers skal ingen reklame eller noe annet få meg til å endre livstil

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-08-06, 20:50   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ikke spise brød!

På de to linkene finner jeg en artikkel av Ken Hallsteinsen, - som er en helt OK artikkel.

Og en om speltbrød - som forsåvidt også er OK.

Men hvor er den dere snakker om her da, den med at det er farlig å ikke spise brød ? Finner ikke den påstanden noe sted jeg

Og det er allerede påvist i ørten andre rapporter at det er fiber vi trenger - ikke nødvendigvis i form av korn og brød !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-08-06, 22:35   #8
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Farlig å ikke spise brød!

Forskning er gøy, statistikk er enda gøyere. Hovedpoenget i den førstnevnte artikkelen er vel at brød er bra fordi det inneholder så mye av næringsstoffer vi trenger...

Spiker fra Christiania Spigerverk inneholder også utrolig mye jern, sink, krom og andre interessante ting - det er ikke dermed sagt at det å spise spiker er den beste måten å få i seg disse tingene på. Men man står jo fritt til å prøve;-)

  Svar med sitat
Gammel 28-08-06, 00:07   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ikke spise brød!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-08-06, 10:25   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Farlig å ikke spise brød!

Opprinnelig lagt inn av Nille

På de to linkene finner jeg en artikkel av Ken Hallsteinsen, - som er en helt OK artikkel.

Og en om speltbrød - som forsåvidt også er OK.

Men hvor er den dere snakker om her da, den med at det er farlig å ikke spise brød ? Finner ikke den påstanden noe sted jeg

Og det er allerede påvist i ørten andre rapporter at det er fiber vi trenger - ikke nødvendigvis i form av korn og brød !



Jeg finner heller ikke noe om at det er farlig å ikke spise brød i linken til Aadna... men det er nok lett å misforstå om man er helt ny i lavkarboverden og ikke er helt inne i prinsippene

Fant frem to linker fra samme nettside for som motvekt til hennes link nemlig

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Hva skjer ved for lite fett? Carbokiller Lavkarbo generelt 19 09-02-07 14:20
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 14:44
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 13:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no