Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er jordbær verdt det?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-11, 09:19   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Er jordbær verdt det?

Jeg spiste jordbær med krem i går, 70 gram jordbær og 70 gram krem.... Ble ikke så veldig mye selv om jeg piska kremen.. Og med 7 karbohydrater synes jeg det kostet mer enn det smakte

hva tenker dere?


Sist redigert av Dolly : 22-05-11 kl 12:38.
Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 09:24   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er jordbær verdt det?

Ja, det er jo opp til hver enkelt å vurdere

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:53   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er jordbær verdt det?

Heller jordbær/bringebær med krem enn andre erstatningsgreier

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:21   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er jordbær verdt det?

Å spise jordbær/bringebær/multer/tyttebær/krøkebær og blåbær ser jeg på som en naturlig del av et sunt kosthold.
Det er jo ikke noe man spiser bøttevis av uansett .

Da vi bodde i sydligere trakter, hadde vi frukttrær i hagen. Jeg husker spesielt kirsebærtreet, der lå vi i hard konkurranse med fuglene og på det meste fikk jeg en neve med bær ila sommeren. Bær derimot, finner man gjerne i litt mer spiselige mengder når man først finner de stedene de vokser vilt.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:22   #5
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Er jordbær verdt det?

Jeg synes jordbær er verdt det Jeg ELSKER jordbær med fløte, og for tiden er det regel det jeg unner meg til filmkos osv.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 14:15   #6
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Er jordbær verdt det?

Jeg synes også at jordbær er verdt det

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 14:20   #7
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Er jordbær verdt det?

Ja definitivt. Spesielt når de norske jordbærene blir modne om noen ukers tid

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 14:44   #8
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Er jordbær verdt det?

Ja, enig med flere her, jordbær er vert det.

Det er jo mye bedre å spise det enn atkinsbar f.eks.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 14:55   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er jordbær verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

Jeg spiste jordbær med krem i går, 70 gram jordbær og 70 gram krem.... Ble ikke så veldig mye selv om jeg piska kremen.. Og med 7 karbohydrater synes jeg det kostet mer enn det smakte

hva tenker dere?

Verdt det i forholdt til hva?
Og hva kostet det for din del?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 15:05   #10
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jordbær verdt det?

Verdt å spise så mange karber på ett måltid. Det smakte jo godt men kommer ikke til å bruke 7 karber på det lille måltidet igjen .. var livredd å dette ut av ketose... spiser skjelden atkinsbar, bare gjort det 2 ganger..

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 16:16   #11
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er jordbær verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

Verdt å spise så mange karber på ett måltid. Det smakte jo godt men kommer ikke til å bruke 7 karber på det lille måltidet igjen .. var livredd å dette ut av ketose... spiser skjelden atkinsbar, bare gjort det 2 ganger..


Hva pleier å skje da du detter ut av ketose?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 16:29   #12
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Er jordbær verdt det?

Jeg venter på de norske jordbærene. Om det er verdt det... Alt med måte og ikke for ofte!

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 18:46   #13
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Er jordbær verdt det?

Jeg later som om jeg fortsatt er i ketose, og kooooser meg med jordbær. Alt kommer vel an på hvor i prosessen man er, eller øvrige prioriteringer når det gjelder mat. Er man veldig strikt og har klart definerte mål stiller det seg kanskje annerledes. Men jeg vil anta at jordbær i vanlige porsjoner er ok i et mer løselig definert lavkarbo-kosthold...

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 18:48   #14
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Er jordbær verdt det?

De belgiske er definitivt ikke verdt det !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 18:58   #15
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Er jordbær verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

De belgiske er definitivt ikke verdt det !

Signerer den!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:26   #16
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Er jordbær verdt det?

De belgiske bærene som nå er å få kjøpt overrasket meg faktisk smaksmessig i forhold til mye av de utenlandske bærene som fås kjøpt i vinterhalvåret (er det det sukkerfrie kostholdet som gjør det ?). Selvsagt kommer de ikke opp mot de norske, men der er det også smaksforskjeller. Nordnorske bær er i særklasse, inntil de eller andre norske bær er å få kjøpt koser jeg meg med de belgiske.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:34   #17
wafle4
Juniormedlem
 
wafle4 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 33
wafle4 er på en erverdig vei

Sv: Er jordbær verdt det?

Jeg har tidligere ment at de importerte bærene bare smaker vann, men er blitt positivt overrasket i år. Nå er jeg veldig spent på de norske, er det kuren som gjør at ting smaker mye bedre så må jo de norske bare bli himmelske. Om ikke det skyldes at de har funnet en bedre leverandør i utlandet enn tidligere da. Venter i spenning på norske bær....

wafle4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: minst mulig karbo Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:57   #18
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Er jordbær verdt det?

Om du meiner det koster meir enn det smakar, da er det ikkje verdt det for deg. Vi prioriterer jo ulikt. Men det er ikkje sikkert at ein treng å vere så veldig redd for å ta av kvota til kosemat ein gong i blant. Da vel du ekstra fornuftige grønsaker til middagen, til dømes. Tar du fløte til bæra så lar du være å ta fløte i sausen, osv. Balanse, det er det det dreier seg om her i livet.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 21:46   #19
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

Sv: Er jordbær verdt det?

Men jeg forstår egentlig ikke diskusjonen i ketolyse boken er det jo anbefalt med bær og fløte hvorfor skulle det være forbudt? For meg går det mange mange dager jeg ikke er i nærheten av kvoten min en gang. Hva er det dere spiser at dere nesten detter ut av ketose med 100 gram bær?

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 21:52   #20
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Er jordbær verdt det?

Elsker å lage jordbærmilkshake av biola naturell og jordbær med litt søtning, nam nam. =)

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 21:53   #21
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er jordbær verdt det?

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Hva pleier å skje da du detter ut av ketose?


Hvis ketosen er skikkelig høyt oppe, og man faller ut, kan man selvfølgelig slå seg forferdelig. Det sier seg vel selv?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 21:58   #22
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Er jordbær verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvis ketosen er skikkelig høyt oppe, og man faller ut, kan man selvfølgelig slå seg forferdelig. Det sier seg vel selv?


-

He he.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:04   #23
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er jordbær verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvis ketosen er skikkelig høyt oppe, og man faller ut, kan man selvfølgelig slå seg forferdelig. Det sier seg vel selv?


-

Du snakker av erfaring?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:13   #24
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Sv: Er jordbær verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Å spise jordbær/bringebær/multer/tyttebær/krøkebær og blåbær ser jeg på som en naturlig del av et sunt kosthold.
Det er jo ikke noe man spiser bøttevis av uansett .

Da vi bodde i sydligere trakter, hadde vi frukttrær i hagen. Jeg husker spesielt kirsebærtreet, der lå vi i hard konkurranse med fuglene og på det meste fikk jeg en neve med bær ila sommeren. Bær derimot, finner man gjerne i litt mer spiselige mengder når man først finner de stedene de vokser vilt.

Helt enig med deg. Jeg føler det er forskjell på bær og f.eks annen mat med "høy" karbo i
Uansett greit å spise seg noen bær innen i blant.
Selv elsker jeg bær, og kunne ha spist massevis av det.

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:26   #25
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Er jordbær verdt det?

Jeg spiser bær daglig, men jeg er vel heldig siden jeg ligger på 40-50 karber pr dag og er i ketose...., enda jeg ikke ønsker å ta av noe som helst mer.
Jeg har bær i hagen og pleier å fryse ned ca 50 kilo jordbær og 30 kilo blåbær hvert år. Bærene fryses i 3 dl porsjoner.
Jeg spiser halvannen dl bær daglig. Noen ganger som hele bær, noen ganger stavmixes de når de er halvfrossne til å ha på lunsjvafla mi, og noen ganger blir det milkshake (1,5 dl bær, 1 egg, et bittelite dryss sukrin og 1,5 dl fløte).
Jeg ser på bær som noe svært sunt og som i tillegg er noe jeg virkelig koooser meg med.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Iskremmaskin, er det verdt det? Ferskenbeinet Generell diskusjon 44 29-07-10 00:26
Verdt å lese :o) Gunhild Lavkarbo generelt 1 06-04-08 19:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no