Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ny og uerfaren

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-11, 09:21   #1
Solaa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1
Solaa er på en erverdig vei

Ny og uerfaren

Hei!
Jeg har i løpet av de siste to mnd kuttet kraftig ned på karbohydrater, vært inn og ut av ketose, men ikke vært "nazi"...
Nå etter jul startet det for fullt!
Målet mitt er å gå ned så mye som 30-40 kg til sammen! Har klart 10 av dem allerede!!! Så jeg har en stor jobb foran meg...

Har vært i ketose i akkurat en uke nå, det er den lengste tiden jeg har holdt meg "inne". Jeg trener styrke og utholdenhet i sal to til tre ganger i uken i tillegg.
Nå holder jeg på å lese ketolyse boken, for å bli bedre kjent med kroppen og hva som faktisk skjer. I tillegg har jeg lest, hørt og funnet ut en masse om metoden tidligere.

Problemet mitt nå er at jeg sliter så utrolig med kvalme!!!
Jeg har ikke noe problemer med energien, og føler at jeg får i meg nok vann (nærmere 3 liter om dagen) Har ikke slitt med hodepine, men føler uro i kroppen, kan få skjelvinger og er som sagt generelt veldig kvalm!
Eier ikke matlyst, og kjenner maten vokser i munnen på meg når jeg forsøker å spise, hva det enn er jeg putter i meg.

Uff, ble langt dette...
Er dette vanlig? Og går det over?
Noen som har noen smarte triks for å slippe unna den verste kvalmen?

Takk for svar!

Solaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse... Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 09:46   #2
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Ny og uerfaren

Hei.
Så fint at du er kommet igang igjen etter jul.
Jeg slet veldig med kvalme, slapphet og smerte i kroppen de ti forste ukene jeg var i ketose. Det ble bedre etter hvert.
Nå merker jeg ikke noe til det, vel blir kvalm av store mengder brus med kunstig søtning. Så det har jeg sluttet med

Vanskelig å si om det er noe med maten, for jeg vet ikke hva du spiser. En mulighet kan også være for lite fett...

Jeg tror dette vil bedre seg etter hvert. Kroppen har ikke helt vent seg til å bruke energi på denne måten.
Veldig bra at du er aktiv i tilegg til kosten. Jeg hadde problemer med det i begynnelsen, men nå har jeg energi som en durasell.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:50   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ny og uerfaren

Mot kvalme så hjelper det å lage seg te av fersk ingefær. Berre skjer opp litt ingefær, ha i koppen og hell kokande vatn over. Fekk tipset frå Photobscura, og det funkar.

Får du i deg magnesium etc?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 11:13   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny og uerfaren

Spiser du vitaminene anbefalt på ketolyse?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no