Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-08, 08:51   #1
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei

Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Er andre uka mi og er litt grønn på området.
Hva skjer egentlig med det fettet vi spiser?
Vi skal jo forbrenne det også, kan vi spise for mye fett slik at "vinninga går opp i spinninga"?
Er det lurt å redusere KH-innholdet til et minimum?

__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 15:33   #2
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av MoaMoa, her.

Er andre uka mi og er litt grønn på området.
Hva skjer egentlig med det fettet vi spiser?
Vi skal jo forbrenne det også, kan vi spise for mye fett slik at "vinninga går opp i spinninga"?
Er det lurt å redusere KH-innholdet til et minimum?

Jeg tror det ville være lurt av deg å lese om de forskjellige filosofiene; Atkins, Fedon, Skaldeman osv osv. Der står alt du lurer på om slikt Du finner mer info om dem her på forumet.

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:00   #3
sadra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Hønefoss
Alder: 58
Innlegg: 20
sadra er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Du kan spise ganske mye egentlig, men etterhvert orker man ikke så mye liksom. Synes det til tider kan bli litt vel mye fett, så jeg har litt problemer med å få i meg det hver dag. hehe luksusproblem faktisk

__________________



sadra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:09   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

er ikke noe vits å senke kh til minimum, hvis 20 funker for deg f.eks.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:17   #5
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Det er klart det går an å spise for mye fett - men det er veldig vanskelig siden fettet gir de riktige signalene til "metthetssenteret" i hjernen. Blander du fett med karber er det veldig lett å spise for mye. Man klarer f.eks. alltid å spise mer is med sukker enn is uten sukker.

Det fettet du spiser for mye kommer ut igjen - den vanlige veien. Det som skjer med maten i kroppen vår er litt komplisert, men at fettet vi spiser durer rett avgårde til lår og hofter stemmer faktisk ikke. (det har nemlig jeg trodd...)

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:27   #6
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Det er klart det går an å spise for mye fett - men det er veldig vanskelig siden fettet gir de riktige signalene til "metthetssenteret" i hjernen. Blander du fett med karber er det veldig lett å spise for mye. Man klarer f.eks. alltid å spise mer is med sukker enn is uten sukker.

Det fettet du spiser for mye kommer ut igjen - den vanlige veien. Det som skjer med maten i kroppen vår er litt komplisert, men at fettet vi spiser durer rett avgårde til lår og hofter stemmer faktisk ikke. (det har nemlig jeg trodd...)

Det stemmer. Karbohydrater dreper cellene som styrer appetitt.

Hvis du spiser en mega-dose med fett (tenk 3 dl kremfløte på under tyve minutter), kan du oppleve "fat overload." Noensinne spist for mye på julaften? Omtrent dobbelt så ille. Det er ikke koselig.


Sist redigert av danish : 21-09-08 kl 13:49.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 16:38   #7
imdagrinder
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 1
imdagrinder er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Kan man så og si spise alt av fett og proteiner - Så lenge man holder seg rundt/under 20g karbs daglig?

imdagrinder er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 16:42   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Du skal ha ca 1g protein pr kg kroppsvekt om du er normalt aktiv, 1,5g eller noe mer om du er svært aktiv/trener mye!
Du skal ha mye fett, men husk at fett inneholder mer enn dobbelt så mye kalorier som karber og proteiner, 9 vs 4. Det kan faktisk bli for mye fett, selv om det skal mye til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 16:43   #9
hermanlizm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 32
hermanlizm er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Man kan alltid spise FOR MYE fett.

Hvor mange kh ligger du på om dagen?
Og husk at det er forskjell på bra fett og dårlig fett.

__________________


Skal vi se da!
hermanlizm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:08   #10
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Det stemmer. Karbohydrater dreper cellene som styrer appetitt.

Hvis du spiser en mega-dose med fett (tenk 3 dl kremfløte på under tyve minutter), kan du oppleve "fat overload." Noensinne spist for mye på julaften? Omtrent dobbelt så ille. Det er ikke koselig.


Jeg drikker gjerne en 3 dl. fløte på styrten uten at det gjør meg noe som helst.... elsker det

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:12   #11
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

We're two of a kind, bestemamma !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:14   #12
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

We're two of a kind, bestemamma !


Kan det ha noe med alderen å gjøre?...vi er like gamle

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:39   #13
cajj0h
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
cajj0h er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Dette er noe jeg også lurer fælt på, jeg begynte med lchf for litt over en uke siden og det går i MYE fett. Setter opp en liten oversikt over hva jeg har spist idag å håper noen av dere kan svare på om dette er for mye fett, jeg lander på rundt 30 kh dagen, eller har gjort det sålangt.

Frokost-
litt tyrkisk yoghurt med litt hjemmelagd musli og 4-5 bringebær

Lunch-
en pakke babybell ost (jeg VET! burde kanskje ikke spist hele pakken men klarte ikke dy meg, de andre dagene har jeg fint klart meg uten lunch men har hatt en større og fetere frokost)

Middag-
en hjemmelagd hamburger toppet med ost, bacon og et speilegg med en tomat,agurk&løk i salatdressing av olje og krydder

Kvelds-
1 dl kremfløte blandet med 2 ss sukrin og 3 ss cc toppet med litt hjemmelagd musli og MASSE kanel

Jeg har lest en del om lchf og vet man skal ha i seg mye fett osv men jeg sitter fortsatt igjen med følelsen av at det blir for mye av det gode, hjelp?!

Hvis det har noe å si er jeg en jente på 22 år med en normal vekt og høyde, altså 1.74 og veier 64 kilo. Har kun begynt med dette kostholdet pga mye magevondt.

cajj0h er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:12   #14
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av cajj0h, her.

Dette er noe jeg også lurer fælt på, jeg begynte med lchf for litt over en uke siden og det går i MYE fett. Setter opp en liten oversikt over hva jeg har spist idag å håper noen av dere kan svare på om dette er for mye fett, jeg lander på rundt 30 kh dagen, eller har gjort det sålangt.

Frokost-
litt tyrkisk yoghurt med litt hjemmelagd musli og 4-5 bringebær

Lunch-
en pakke babybell ost (jeg VET! burde kanskje ikke spist hele pakken men klarte ikke dy meg, de andre dagene har jeg fint klart meg uten lunch men har hatt en større og fetere frokost)

Middag-
en hjemmelagd hamburger toppet med ost, bacon og et speilegg med en tomat,agurk&løk i salatdressing av olje og krydder

Kvelds-
1 dl kremfløte blandet med 2 ss sukrin og 3 ss cc toppet med litt hjemmelagd musli og MASSE kanel

Jeg har lest en del om lchf og vet man skal ha i seg mye fett osv men jeg sitter fortsatt igjen med følelsen av at det blir for mye av det gode, hjelp?!

Hvis det har noe å si er jeg en jente på 22 år med en normal vekt og høyde, altså 1.74 og veier 64 kilo. Har kun begynt med dette kostholdet pga mye magevondt.

Ser ikke ut som for mye fett, i allefall så lenge du holder deg unna ca 70 gr karb om dagen

Skal jeg plukke på noe her, må det kanskje være at det er bittelitt lite grønnsaker

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:35   #15
cajj0h
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
cajj0h er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Ja jeg vet det men jeg er så forferdelig dårlig på grønnsaker og har egentlig alltid vært det, men skal skjerpe meg! Tusen takk for raskt svar :-)

cajj0h er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:37   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av cajj0h, her.

Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Nei. Det som skjer er at du blir mett, og evt kvalm om du spiser for mye, så det stopper seg selv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:54   #17
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av cajj0h, her.

Ja jeg vet det men jeg er så forferdelig dårlig på grønnsaker og har egentlig alltid vært det, men skal skjerpe meg! Tusen takk for raskt svar :-)

Litt skjerpings blir bra vettø

Lykke til videre!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 21:14   #18
cajj0h
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
cajj0h er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Tusen takk :-D

cajj0h er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 09:11   #19
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du skal ha ca 1g protein pr kg kroppsvekt om du er normalt aktiv

hva? det har ingen fortalt meg! jeg spiser gjennomsnittlig 150 g proteiner hver dag jeg, dvs nesten dobbelt så mye som jeg veier... kanskje det er grunnen til at jeg ikke går ned i vekt

trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 10:31   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

hva? det har ingen fortalt meg! jeg spiser gjennomsnittlig 150 g proteiner hver dag jeg, dvs nesten dobbelt så mye som jeg veier... kanskje det er grunnen til at jeg ikke går ned i vekt

Det kan godt være grunnen, ja!
Senk inntaket av proteiner og øk litt på fettet i stedefor, du!

Hvordan ligger du an %- messig, forresten? Sånn fett, proteiner, karber!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 23:25   #21
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye fett på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det kan godt være grunnen, ja!
Senk inntaket av proteiner og øk litt på fettet i stedefor, du!

Hvordan ligger du an %- messig, forresten? Sånn fett, proteiner, karber!

Jeg? Prøver å holde meg så nære 75/20/5 og 2500 kcal. vil gjerne trappe ned i kcal men da må jeg gå sulten, og det takler jeg/vil jeg ikke.

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise for mye fett? KrissiFontaine Spørsmål og svar 3 07-10-07 13:32
Kan jeg spise for mye fett? Lollypop! Ketolysekuren 4 18-09-07 12:02
Må man spise mye fett? Lollypop! Ketolysekuren 5 28-08-07 17:48
MÅ man spise så mye fett? villebill Ketolysekuren 4 18-05-07 15:43
Hvor mye fett kan du spise..... Caxa Nyheter / media 8 15-03-06 10:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no