Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dårlig syn?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-13, 08:33   #1
narvikgutten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Narvik
Innlegg: 12
narvikgutten er på en erverdig vei
Exclamation

Dårlig syn?

Hei, sliter med en bivirkning tåkete syn. Dette fant jeg veldig lite informasjon om på nettet. Det eneste jeg fant var på linser.no hvor det sto at folk på lavkarb kunne få noe som het Hypoglykemi som er motsatt av diabest.
Man får lavt blodsukker* ved at man først inntar storekarbohydrater og får en veldig stigning i blodsukkeret, deretter går blodsukkeret veldig lavt og får symptomer som dårligere syn, slapp og trøtt. Jeg har ikke spist mye karb. . Synet er dårligere en vanlig , det eneste jeg kan sammenligne det med er grå stær. Fant en del bilder av hvordan synet ville være . Ble veldig engestlig og kjøpte meg en blodsukker måler på appoteket.
Blodsukkeret mitt viste 4.2 og normal verdien ligger mellom 4 og 6 på tom mage. Jeg spiste et måltid og blodsukkeret gikk ned til 3.7 og synet ble dårligere. Dette har vært sann ca en uke.

Jeg har gått på på lavkarb i 4 uker.

Noen som veit noe om dette??????

narvikgutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 09:10   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig syn?

Hei
Ved svingninger i blodsukkeret kan det oppstå slike synsforstyrrelser, det ses oftest ved høye blodsukkerverdier, men også når man går fra høye verdier til lave. Det vil sannsynligvis gi seg når blodsukkerverdiene stabiliserer seg. Du kan dele maten i flere, små måltider til det har gitt seg.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 09:17   #3
narvikgutten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Narvik
Innlegg: 12
narvikgutten er på en erverdig vei

Sv: Dårlig syn?

Takk for svaret

narvikgutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 05:49   #4
narvikgutten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Narvik
Innlegg: 12
narvikgutten er på en erverdig vei

Sv: Dårlig syn?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Ved svingninger i blodsukkeret kan det oppstå slike synsforstyrrelser, det ses oftest ved høye blodsukkerverdier, men også når man går fra høye verdier til lave. Det vil sannsynligvis gi seg når blodsukkerverdiene stabiliserer seg. Du kan dele maten i flere, små måltider til det har gitt seg.
Vennlig Hilsen
Torkil

Synet blir litt bedre for hver dag som går.

narvikgutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 20:47   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig syn?

Hei
Det skyldes sikkert at blodsukkeret stabiliseres på ketogen diett. Svingninger i blodsukkeret har tendens til å sløre synet inntil man får stabilt blodsukker.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Følte du deg dårlig og fikk dårlig ånde av lavkarbo? Nemo78 Fysisk og mental helse 8 29-07-13 17:28
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 18:16
Om å ha dårlig samvittighet qazzque Spørsmål og svar 4 17-01-10 15:14
Nå er jeg dårlig Regan Ketolysekuren 1 18-01-09 21:57
Dårlig ånde småstor Spørsmål og svar 5 21-03-08 23:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no