Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

På den 14. dagen i dag

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-13, 08:15   #26
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: På den 14. dagen i dag

Hei
Nå er du vel ikke på 14. dag men 3. uke? da har ketosen blitt godt innarbeidet. Har du gått hver dag vil musklene ha økt evnen til å forbrenne fett direkte uten først å omdanne dem til ketoner. Da blir det mindre utslag på stix :-) det er naturligt. Kroppen vil fortsette med å danne ketoner fordi hjernen ikke kan forbrenne fett, men er avhengig av at fett omdannes til ketoner.

Du har rett i at du trolig har insulinresistens. Den brytes av ketogen diett som ketolysekuren. Envidere hjelper krom på IR og mosjon er viktig da det kan ha positiv effekt påå IR i 1-3 døgn etter en rask spaseretur.

At vekten står stille mens buksene vokser tyder på at du i starten bygger litt muskler tilpasset mosjonen og at fettet foirbrennes. Fett fyller mere enn muskler kilo for kilo, derfor dette rare fenomen. Det er forbigående og etter en stund vil den økte muskelmasse hjelpe til med fettforbrenningen.

Jeg gir deg følgende råd: Spis når du er sulten, mett men ikke mere enn mett. Ikke unngå fett men få den fra mat (fete oster, fet fisk , fett kjøtt som bacon og nakkekoteletter, fløte creme fraiche) Fetttilskudd er sjeldent aktuellt.
Bruk 1-2 SS tran daglig.
Ta Ketolysetablettene
Bruk seltin i og til mat
tren minimum 30 min daglig (moderat trening som rask spaseretur) tren gjerne mer.
Drikk mineralvann 1 liter daglig.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 09:20   #27
Lolli81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Bergen
Innlegg: 16
Lolli81 er på en erverdig vei

Sv: På den 14. dagen i dag

Takk for svar Torkil!

Min frustrasjon ligger i hovedsak i at buksene ikke har blitt større. Både vekten og målebåndet står stille - og nå nærmer det seg vel den 4. uken ...

Og da blir jeg som flere andre litt redd for fettet... Har vært inne på tanken på å kutte ut meieriprodukter? Kun kjøtt/fisk og grønnsaker i en periode?

Jeg har akkurat startet med trening, så det kan jo hende det gir effekt snart.

Til nå har jeg spist når jeg er sulten, til jeg er mett - ingen mellommåltider, og dette vil da si 2-3 måltider hver dag. Men jeg har forstått at det ikke skal ha noe å si for forbrenningen?

Lolli81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 11:19   #28
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: På den 14. dagen i dag

Opprinnelig lagt inn av Lolli81, her.

I mitt hode bør jeg kutte drastisk ned i fett og spise ofte og lite gjennomgående dagen.

Høres ut som en dårlig plan i mitt hode. Når man spiser lavkarbo er fettet kroppens viktigste drivstoff, om man da kutter i dette vil kroppen gå i sultmodus på grunn av mangel på energi. Så fortsett heller som til nå, men prøv gjerne å kutte ut melkeprodukter noen uker for å se om det gir utslag. Mange av oss opplever å ikke gå ned om man inntar melkeprodukter av en eller annen grunn.

At kostholdet er rett for deg trenger du ikke tvile på. Over tid vil du merke store forandringer både på vekt og helse. Så hold ut!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 13:19   #29
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: På den 14. dagen i dag

Hei
Å spise 2-3 gg daglig høres greit ut. Det kan være du klarer å spise så pass mye at du holder vekten - det er godt mulig på ketolysekuren.

Du kan prøve å beregne kaloriinntaket en dag å se om du ligger på ca 21 Kcal pr kilo kroppsvekt, det er passe. diett.no og andre nettsider har gode kalkulatorer.
Ligger du langt over kan du redusere fettinntaket litt

Kommer du under ca 1400 Kcal pr dag reduseres forbrenningen og alt stopper opp

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 17:35   #30
Lolli81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Bergen
Innlegg: 16
Lolli81 er på en erverdig vei

Sv: På den 14. dagen i dag

I dag føler jeg at jeg har spist masse, har ikke vært sulten - men førte alt inn på diett.no og kom opp i 970 kalorier.

Så der har vi det kanskje ....

Får ta en uke hvor jeg spiser litt mer, og se hva som skjer da

Lolli81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1 kg ned per dagen?! Anos Lavkarbo generelt 2 01-05-11 16:40
Hva spiser dere resten av dagen om man spiser karbomat på dagen? Tutta87 Ketolysekuren 10 04-03-11 15:55
100 gr om dagen marithja Generell diskusjon 0 20-09-09 14:51
Dagen etter dårlig mat-dagen Amagetha Lavkarbo generelt 10 14-09-09 21:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no