Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Lavkarbo bra 1 gang, men ikke 2 gang, why?

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-12, 00:45   #1
Arkel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 1
Arkel er på en erverdig vei

Lavkarbo bra 1 gang, men ikke 2 gang, why?

Hei jeg har et spørsmål. I høst gikk jeg ned 15 kilo på 4 måneder og var kjempe fornøyd med hvor rettningen gikk. Men så reiste jeg til afrika i 3 måneder og her ble det nesten umulig å følge lavkarbo dietten. Så jeg hadde altså et opphold på 3 måneder. Da jeg kom hjem startet jeg på lavkarbo igjen, jeg har gått på lavkarbo i 6 uker nå og kunn gått ned 2 kilo (som skjedde i uke 2). Føler jeg står veldig stille, og at ingenting skjer. Jeg har det samme kostholdet som jeg hadde i høst, men ingenting skjer. Vil gjerne gå ned 10 kilo til men dette tar for lang tid, og jeg begynner å miste motivasjon. Hva gjør jeg galt? Hvorfor gikk jeg så mye ned første gang, og andre gang så lite?

Arkel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 00:56   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo bra 1 gang, men ikke 2 gang, why?

Jeg tror det ofte har noe med det at man ofte lever litt ekstra strengt sånn i starten den aller første gangen.. Også legger man til seg ting etterhvert, som man da tar med seg når man starter opp på nytt. Uten å ha forsket noe veldig mye på det.

Hva er "lavkarbo" da? Det er jo et vidt begrep..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 22:27   #3
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo bra 1 gang, men ikke 2 gang, why?

Trener du? For meg virker det som det kickstarter vektreduksjon hos meg i hvertfall:-)

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 23:04   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo bra 1 gang, men ikke 2 gang, why?

Det er ikke sikkert du gjør noe galt. Torkil advarer om at hvis man dropper ut og kommer tilbake vil det gå tregere. Hvorfor tror jeg ikke jeg har lest grunnen til. Hva mener du med at det går for tregt? Kroppen din tar den tiden den trenger. Tålmodighet Du kan uansett bruke diett.no for å sjekke om det er noe du kan endre.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 23:27   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo bra 1 gang, men ikke 2 gang, why?

Kroppen lærer, og den ønsker å beholde vekta til krisetider. Så andre gang vil du måtte jobbe litt hardere for å lure den.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 10:19   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo bra 1 gang, men ikke 2 gang, why?

Jeg er en av de som gikk ned masse, og gikk opp igjen etter en stund, og er igang for andre gang
Første gang var før lavkarbo.no ble født, og jeg hadde ikke tilgang til masse gode oppskrifter etc. Det betød at jeg var veldig strikt, ikke søtning, ikke frø/nøtter, nesten ikke fløte/rømme etc. Da gikk jeg fort ned.
Da jeg begynte igjen, ble det mye mer fløte/rømme/ost og også endel nøtter og frø og litt søtning. Da gikk det veldig mye tregere.
Så kuttet jeg ut og spiser mer som første gang, og da har det løsnet veldig igjen. Går nå ned mye raskere enn i starten, mer likt første gang.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 10:35   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo bra 1 gang, men ikke 2 gang, why?

For meg er det ikke alltid slik at etter en langvarig sprekk( øh, ja, jeg er veldig flink til å snuble), så går det saktere ned enn forrige gang. Ja, første gangen gikk jeg ned 10kg på et par uker, og siden har det gjerne stått stille i flere uker osv. Men cm minker, og de er jo vel så vikitge som vekta. Og når vektapet kommer i gang, så går det gjerne like fort ( 1-2kg i måneden), det er bare starten som kan være treg.
Faktisk så opplever jeg at jeg har mindre startsymptomer og mindre søtsug etter en langvarig sprekk nå, enn for 5 år siden.

Helst skulle jeg jo ønske at jeg klarte å ikke sprekke/ eller i allefall komme i gang igjen etter en ukes utskeielse, men det er ikke alltid så lett og vi har en mere vanskelig livssituasjon enn mange andre som i blandt gjør ting vanskelig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 18:20   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo bra 1 gang, men ikke 2 gang, why?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg er en av de som gikk ned masse, og gikk opp igjen etter en stund, og er igang for andre gang
Første gang var før lavkarbo.no ble født, og jeg hadde ikke tilgang til masse gode oppskrifter etc. Det betød at jeg var veldig strikt, ikke søtning, ikke frø/nøtter, nesten ikke fløte/rømme etc. Da gikk jeg fort ned.
Da jeg begynte igjen, ble det mye mer fløte/rømme/ost og også endel nøtter og frø og litt søtning. Da gikk det veldig mye tregere.
Så kuttet jeg ut og spiser mer som første gang, og da har det løsnet veldig igjen. Går nå ned mye raskere enn i starten, mer likt første gang.

Tror du det kommer av mat-typen, karboene eller energien?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 18:59   #9
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo bra 1 gang, men ikke 2 gang, why?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Tror du det kommer av mat-typen, karboene eller energien?

Ja, si det du. Hadde jeg bare vist. Men tror kanskje det er en kombinasjon. Det er jo ikke mye karber i fløte, men mye energi. Ikke spesielt mye karber i frø/nøtter heller, men igjen endel energi.
Jeg har i hvert fall kommet til den konklusjonen at jeg ikke bare må passe på karbene, men også kaloriene når jeg skal nedover i vekt. Hvis jeg skal stabilisere derimot, gjør det ingenting med økt energi fra fløte etc. Da ligger jeg stabilt på vekta, og går ikke opp.
Jeg ser jo at det er flere enn meg som har den erfaringen her inne, så helt usannsynlig er det ikke

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kommer ikke i gang igjen ... Nesly Ketolysekuren 33 04-01-11 12:59
Kommer meg ikke i gang! Gressenka Ketolysekuren 2 06-10-10 11:47
Kommer ikke i gang igjen Mear Lavkarbo generelt 0 24-09-10 03:06
Lavkarbo for 2. gang TanjaM Spørsmål og svar 3 19-03-10 11:54
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 22:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no