Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger desperat oppskrifter :(

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-07, 12:55   #1
tinkerbell00
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4
tinkerbell00 er på en erverdig vei
Unhappy

Trenger desperat oppskrifter :(

Hei!

Har nettopp begynt på ketosekuren, gått på den i 6 dager. I den tiden har jeg bakt og bakt og bakt, men jeg har ikke fått til å lage EN eneste ting.

Brødet blir helt forferdelig svampete, og rundstykkene mine ble helt flate og smakte brent müsli. Vaflene mine hang ikke sammen, , så prøvde de som pannekaker istedet, men det funket også dårlig så nå er de i ovnen.

Jeg blir så misunnelig på de som bare kan tenke seg en oppskrift og uansett hva de lager blir det godt, jeg har nå skjønt at jeg er en forferdelig kokk/baker (har jo egentlig alltid vært det men har ikke bakt brød og sånn før).

SÅ er det noen som har noen idiotsikre og gode oppkrifter på brød (som smaker VANLIG, så godt det lar seg gjøre) , rundstykker, vafler, pannekaker, lapper, kaker ++
Som ikke er vanskelige å lage og som man kan spise på ketose?

Har lest og lest på oppskrift-tråden, men jeg får det rett og slett ikke til...

Håper på svar

tinkerbell00 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen :) Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 13:58   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Trenger desperat oppskrifter :(

Jeg har hatt mange mislykkede runder på kjøkkenet og jeg tror det viktigste man må lære er at de oppskriftene og matrettene her inne oppfører seg annerledes enn vanlige oppskrifter. Jeg tenker da særlig på vafler, pannekaker, muffins osv.

En bombesikker oppskrift er følgende:

to egg, 15 gram soyaprotein, 50 gram kremost (philedelphia), noen dråper vaniljeessens, litt kanel og litt søtning. Piskes godt sammen og helles i pannen på litt under middels varme. Mine plater går fra 1 - 9 og pannekaka stekes på 4. La den ligge og surre til den er gylden på stekesiden. Snu den og skru av plata og la den ligge til den er gylden på begge sider. Spises gjerne med rømme og ferske bær oppå.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 14:04   #3
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger desperat oppskrifter :(

pannekaker
2 egg
1 ts splenda
1 dl rømme/creme fresh
1/2 dl rapsolje
2-3 ss proteinpulver(til passe tykk kosistens, vaffelrøre tykk)
1 ts bakepulver

Visp egg og splenda lett sammen, rør i resten.
Stekes som lapper/sveler. Ikke for varm panne. jeg setter den på 800-900. snu når de er tørre og "hullete"oppå. Gode med allskens pålegg, smør ost osv. Lag gjerne stor porsjon gode å ha på lur. kan fryses.

det er ikke så lett å erstatte vanlig brød og mel, de smaker ikke det samme. Og proteinpulver har ikke samme bakeegenskaper som hvetemel.
Du kan prøve Fedon sine brød og skjære de i tynne skiver. (litt mye karber for ketolysekuren) Men du venner deg til kosten etter hvert. nå savner jeg ikke poteter,ris,pasta,kaker osv. men det største savnet har vært brød.
jeg baker hildegunns grove, men det kan nok ikke kalles brød, smaker jo frø og kli. jeg har funnet ut at det holder magen i gang. Så jeg spiser det av den grunn. Mye pålegg på så går det ned
Lykke til videre.

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 15:14   #4
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Trenger desperat oppskrifter :(

Står en del oppskrifter i boka også. :jupp:

Jeg er heller ingen ræser på disse brødene, så jeg spiser noe annet.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 15:28   #5
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Trenger desperat oppskrifter :(

Lurer på kor ein får kjøpt splenda og proteinpulver??

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 15:37   #6
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger desperat oppskrifter :(

Opprinnelig lagt inn av solsikke, her.

Lurer på kor ein får kjøpt splenda og proteinpulver??

Splenda -> dagligvare
Proteinpulver -> Helsekost eller nettbutikk

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 19:38   #7
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger desperat oppskrifter :(

Hvilket brød har du prøvd?

Jeg har laget Iset-brød flere ganger nå - og det blir alltid vellykket hos meg. Jeg tar mindre kli enn det står i oppskriften (bruker 2 ½ dl - ca. 50 gram blir det), og litt mer mandler/nøtter, men ellers det samme. Og så smaker det best etter at det har vært fryst ned en gang (skjærer opp i tynne skiver når det er kaldt og fryser skivene sammen...)

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:28   #8
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Trenger desperat oppskrifter :(

Jeg har mer eller mindre kuttet ut baking og erstattet med andre typer produkter.

Ikke så mye fordi jeg ikke får det til, men fordi jeg ikke liker erstatningsproduktene.
Iset brødet har jeg bakt et par ganger, og det var vellykket men smakte for mye nøtter etter min smak.

Eneste jeg fortsatt lager fra tid til annen er pannekake.

Pannekakene er det viktig å steke på svak varme, og steke de nesten helt gjennom på ene siden før de snus. Da henger de fint sammen.

Min oppskrift:
1 egg
2 ss cremefraiche
1 ts johannesbrødkjernemel
1,5 ss bakemiks
1 dl vann
litt salt
litt splenda
evt. litt cappuccino dryss (kakao, kardemomme, kanel og vanilje)

Blir en stor eller to små pannekaker.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:38   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Trenger desperat oppskrifter :(

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=vafler

Jeg syns disse vaflene funker bra!

Ellers syns jeg de kakene jeg har prøvd smaker.... D... rett i søpla. Gidder ikke det mer nå. Venter heller til jeg virkelig "fortjener" så skal jeg kjøpe meg ett eller annet Atkins kake bake greier

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:54   #10
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Trenger desperat oppskrifter :(

Vet du hva? Det beste er faktisk å spise kjøtt- og fiskestykker eller egg, for eksempel i en omelett. Hvis du liker det, da? Da slipper du å kunne bake, iallefall.
Har du prøvd Ziggylappene?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 09:20   #11
Fargo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 13
Fargo er på en erverdig vei

Sv: Trenger desperat oppskrifter :(

Jeg baker kun prinsessebrød.

4 egg
2 dl creme fraiche (el seterrømme)
1/2 dl rapsolje
1.5 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø
60 gram hvetekli
45 gram solsikkekjerner
Drysset med blå valmuefrø på toppen


Steking: 180 grader - 50min.

HUSK: bakepapir i brødforma slik at det er lett å få ut

Oppbevares i kjøleskap

Fargo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 12:40   #12
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger desperat oppskrifter :(

Er det mye karbohydrater i slikt prinsessebrød? Har bare holdt på i 5 dager og har egg til langt oppover ørene Spiser en del av ziggy-lappene og de fungerer fint. Men hadde vært fint å ha et alternativ. Er en smule kresen på mat, så det er ikke så lett å finne noe å spise til frokost og lunsj.

Hvordan er det å kunne spise Bernaisesaus fra Toro? Hadde det i går men hadde litt mere vann i og resten kremfløte...

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppskrifter wasabi Frokost og kveldsmat 1 09-11-06 10:33
Utveksle oppskrifter Pontius Oppskrifter 2 15-08-05 23:23
Espelids oppskrifter smosje South Beach 8 22-12-04 07:48
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no