Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Finnes det noen regel for ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-11, 07:40   #1
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Finnes det noen regel for ...

Jeg lurer litt jeg på om det finnes noen regel for hvor mange kalorier man bør/kan spise når men lever på ketolyse?
Det var nemlig ei i går som sa at man fint kan legge på seg på denne kuren om selv om man ligger lavt på karobo, men høyt på kalorier

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 08:15   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen regel for...

Dette sier dr. Torkil selv om saken:

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei

Du KAN legge inn kosten din i en nett-kalkulator og sjekke kaloriinnholdet. Ca 21 kalorier (Kcal) pr kilo kroppsvekt er passe og se om du spiser for mye. Gjør du det, skal du redusere matmengden og ikke fettinnholdet i kosten.
Litt mer mosjon kan også lønse problemet.

Lykke til
Torkil

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 08:19   #3
Idamortil4
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 50
Idamortil4 er på en erverdig vei

Sv: Finnes det noen regel for...

Det blir jo veldig lavkalori. Rart. Noen andre med erfaring med telling som har gått ned mye?

Idamortil4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, senere vanlig lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:46   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen regel for ...

Blir vel ikke veldig lavkalori om en person på 80kg må spise 1700kcal for å gå ned i vekt!
Eller at jeg på 103kg må spise ca 2200kcal.

Mange her som sliter med å komme så høyt i kalorier fordi de blir så mette av mye fett og proteiner!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:49   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen regel for ...

Jeg må bruke dette som mål for i det hele tatt klare å gå ned i vekt. Kommer jeg noe særlig over 1600 kcal til dagen (er 78 kg) så rikker ikke vekta seg gitt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:22   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen regel for ...

...Men da har jo jeg gjort det riktig, da. Har vært bekymret over at jeg har spist for lite, men med denne formelen er det jo helt riktig for meg å ligge på 1100-1300 kcal om dagen...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 11:28   #7
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Finnes det noen regel for ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Blir vel ikke veldig lavkalori om en person på 80kg må spise 1700kcal for å gå ned i vekt!
Eller at jeg på 103kg må spise ca 2200kcal.

Mange her som sliter med å komme så høyt i kalorier fordi de blir så mette av mye fett og proteiner!

Synes det virker lavkalori jeg også. Jeg er faktisk 82 kilo og med dette så vil det si at jeg skal ha max 1722 kalorier daglig.
Synes ikke det virker mye når man skal kunne bruke kremfløte i maten og ellers også spise generelt mye fett.
Nå har ikke jeg regnet etter hvor mye jeg får i meg, vil tro det fort kan bli litt kalorier da jeg bruker kremfløte i koffeinfri kaffe hver dag, samt at jeg spsier en del ridderost når jeg spiser lavkarbobrød eller lavkarboknekkebrød.
Sparer ikke på fettet liksom og fett er jo masse kalorier.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 11:43   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen regel for ...

Ikke skyt budbringeren,da!
Det er dr. Torkil P. Andersen som sier dette, mannen bak boken: Slank med ketolysekuren!

Da jeghadde et tre ukers forsøk på å skrive ned alt jeg spise på grammet, oppdaget jeg at jeg spiste mindre fett enn anbefalt og langt mindre kalorier enn jeg trodde!

Syns du bør prøve noe tilsvarende, så vet du hva du ligger på. Ligger di over det anbefalte og vektnedgangen går tregt, vet du jo hvor du skal stramme inn! Men ikke mer enn 10% av totalinntaket!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 12:27   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen regel for ...

Fett er ikke så innmari masse kalorier som noen tror, egentlig. Jeg mener, jeg spiser store mengder smør, egg, kokosmelk, nøtter, majones, etc, og er god og mett hele dagen, uten at jeg altså kommer opp i mer enn sånn 1300 kcal, kanskje 1500 hvis jeg er kjempesulten en dag. Og så kommer jeg opp i kanskje 2000 kcal hvis jeg har trådd til og bakt en ostekake. Anbefaler å loggføre og regne ut hvis man innbiller seg at man spiser "massevis" men ikke har faktasjekket det, egentlig. Virker i alle fall som en vanlig feil å gjøre.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 12:44   #10
Idamortil4
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 50
Idamortil4 er på en erverdig vei

Sv: Finnes det noen regel for ...

For meg som veier 65 kg og regner ut at jeg skal ha rundt 1300 kalorier heter det iallefall lavkalori. Og ikke søren om jeg klarer holde meg så lavt enda. Kanskje ikke mettheten har inntruffet skikkelig enda, er akkurat over min 1. uke. Jeg spiser rundt 2200 - 2500 kcal om dagen nå og gjør det fordi jeg er sulten, alt fettet gjør at det blir så mange kcal. Jeg går bra ned i vekt. Ned rundt 200-500 gr. i døgnet. Om dette stopper opp etter uke 1 eller uke 2 skjønner jeg jo at det bare var vann jeg mistet og må gå ned på kaloriene.

Noen som vet om det kun er vann man mister den første uka?

Idamortil4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, senere vanlig lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 12:48   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen regel for ...

Det er stort sett bare vann de 1-2 første ukene og da går mange ned en god del. Så får de panikk når vekten står stille eller går litt opp uke3!
Men siden det ser ut til å ramme så mange, må det være at sånn er det bare, for de fleste går ned igjen uken etterpå!

Spis som du gjør, du. En dag vil du lure på hvor matlysten ble av og klage over at du blir kvalm av å tenke på mat! DA kan du tenke på at 1300kcal faktisk ikke er så rent lite!

Hvor mye skal du ned, da? Med det utgangspunktet, mener jeg?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 13:28   #12
Idamortil4
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 50
Idamortil4 er på en erverdig vei

Sv: Finnes det noen regel for ...

Takk for svar Håper du har rett ang sulten. Har lyst å gå ned til 55 også gå over til mer karber, da legger jeg jo på meg rundt 3 kg vann osv, så da stopper kanskje vekta på 58 kg, det er perfekt for meg. Jeg er 168 høy og dette er bare snakk om de siste finpuss kg egentlig.

Idamortil4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, senere vanlig lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 13:51   #13
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Finnes det noen regel for ...

I Atkins boka står det at de få som må telle kalorier for å gå ned (som meg), bør ligge mellom 1500-1800 kcal for kvinner og 1800-2200 for menn. Nå er dette Atkins, men prinsippet burde være ganske likt.

Jeg lå rundt 2200 og klarte ikke gå ned, inntil jeg begynte å redusere kaloriene. Det er veldig lett for meg som bruker fløte i kakao og ostechips å få for mange kalorier....og bacon i tillegg gjør det ikke så enkelt....2 egg og 75 g bacon til frokost er jo 555 kcal bare det

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 13:59   #14
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Finnes det noen regel for ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ikke skyt budbringeren,da!
Det er dr. Torkil P. Andersen som sier dette, mannen bak boken: Slank med ketolysekuren!

Da jeghadde et tre ukers forsøk på å skrive ned alt jeg spise på grammet, oppdaget jeg at jeg spiste mindre fett enn anbefalt og langt mindre kalorier enn jeg trodde!

Syns du bør prøve noe tilsvarende, så vet du hva du ligger på. Ligger di over det anbefalte og vektnedgangen går tregt, vet du jo hvor du skal stramme inn! Men ikke mer enn 10% av totalinntaket!

Her skal det ikke skytes noen budbringer nei.
Synes bare det er så forvirrende dette med at man leser at man skal innta masse fett, leser at folk drikker fløte og virkelig fråtser i bacon og øffer.
Selv bruker jeg da også kremfløte i min koffeinfrie daglige kaffe nå pga ejg har lest her inne at det er bedre enn melk og kaffefløte.
Blir jo litt redd for at jeg skal overstige den kalorimengden som er anbefalt da
Ikke for det, jeg innser at jeg har byttet ut noen av dagens måltider med kaffe med kaffefløte når jeg ikke gidder å spise Det blir ikke både mat og kaffe lengre liksom

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 14:17   #15
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen regel for ...

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Jeg lurer litt jeg på om det finnes noen regel for hvor mange kalorier man bør/kan spise når men lever på ketolyse?
Det var nemlig ei i går som sa at man fint kan legge på seg på denne kuren om selv om man ligger lavt på karobo, men høyt på kalorier

Som du har fått svar på finnes det noen tommelfingerregler for kcal-inntak. For mange virker det jo også sånn at inntaket regulerer seg selv for alt fettet/proteinet gjør at man blir raskere mett og holder seg lengre mett og dermed spiser man mindre. Hos de fleste forsvinner jo også sultfølelsen mer eller mindre. For de av oss som ikke får denne selvregulerende effekten og ikke mister sultfølelsen i en slik grad kan det fort bli for mye mat og da kan det være en fordel og holde telling på inntaket for å få en fornuftig fordeling.Det kan også være en fordel å passe på at man faktisk får i seg nok næring også, er jo tross alt de som sliter med det.

Når det er sagt så skal det jammen meg mye til for å legge på seg så lenge man er i ketose og ikke spiser for mye kh. Jeg og flere med meg har gjort eksperimenter der vi har levd en periode på rundt 3000 kcal daglig. Sist jeg gjorde det hadde jeg også 30--50 g kh daglig. Jeg gikk "opp" et par kg men det var nok bare vann og matmengden som gjorde for etter å ha vært tilbake på normal mengde et par dager var dette borte. Det må sies at de jeg kjenner til som har prøvd dette heller ikke går ned i vekt.

Men dersom det kostholdet du har virker, du er sunn, frisk og går ned i vekt så ser jeg ingen grunn til at du skal endre på det og telle kcal.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 16:51   #16
insulininja
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 23
insulininja er på en erverdig vei

Sv: Finnes det noen regel for ...

De energimengdene dere snakker om her er individuelle, og fordelingen av fett, protein og karbohydrater er utrolig viktig.

Selv om man må spise feks 1300Kcal for å gå ned i vekt, så betyr ikke det at man ikke senere kan øke energimengden uten å gå opp i vekt. Forsetter man med riktig sammensatt mat når man er i "mål" så kan man kanskje spise 2000Kcal uten å gå OPP i vekt igjen fordi kroppen brenner av mer energi istedetfor å lagre.

Edit: eksempeltall - DINE grenser får du finne ut av selv

insulininja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 22:12   #17
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Finnes det noen regel for ...

Begynner å forstå hva dere mener med at man ikke trenger så mye mat når man lever på ketolyse.
Har knapt følt meg sulten i hele dag.
Drakk et krus koffeinfrikaffe med kremfløte i formiddag og glemte med det å spise luns pga jeg ikke var sulten.
Måtte så tvinge i meg en eggemuffins før jeg dro på kurs i ettermiddag og trengte ikke mer mat før jeg kom hjem i kveld.
Spiste da salat med masse Proteiner og fett i, og siden har jeg vært mett


Sist redigert av Dolsi : 04-05-11 kl 07:49.
Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 22:24   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen regel for ...


Er det nå jeg skal si: Hva sa jeg?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 07:48   #19
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Finnes det noen regel for ...

Ja, du sa det du Kitt.
Vil ikke miste matlysta helt da. Man må jo ha mat og som vektoperert bør jeg spise små måltider og det har jeg tenkt å fortsette med.
Spent på morgendagens veiing da

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 07:58   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen regel for ...

Det er faktisk ganske vanlig at man spiser en del mer den første tida. Kroppen trenger tydeligvis den ekstra energien for å komme skikkelig i gang, og det er da man også bør lytte til kroppens signaler, og la den ha litt av styringa. Prinsippet er i utgangspunktet å spise når man er sulten til man er passe mett, ikke stappmett og ikke fortsatt sulten, og så regulerer det meste seg av seg selv. Det høres jo veldig enkelt ut, og det er ikke alltid det er det, da ikke alle er så kjent med sult- og metthetssignalene sine.
Alle tommelfingerregler for kaloriintak er veldig vage. De tar sjelden hensyn til alt av aktiviteter man gjør i løpet av en dag. Alt forbrenner kalorier. Jeg som er en temmelig moderat mosjonist trenger f.eks ikke like mye mat som en person med min vekt og høyde som trener mye og intensivt. Kalortelling bør man først begi seg ut på dersom vekta faktisk står stille over lengre tid. Men først og fremst: Lytt til kroppen!

PS: Det skal vanskelig la seg gjøre å legge på seg i ketose, ettersom både blodsukkeret og insulinproduksjonen blir mer stabil, og forutsetningen for fettlagring ikke er tilstedeværende, dette så framt man ikke er undervektig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 08:22   #21
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: Finnes det noen regel for ...

Synes dette bare illustrerer den gode gamle regelen; Inntaket må være mindre enn uttaket for å gå ned i vekt! Man kommer liksom ikke unna dette uansett hvilken kur man går på. Når det er sagt kan ketolyse sees på som lavkalori for enkelte, som faktisk må telle kaloriene og ikke er veldig overvektig. På Grethe Roede skulle jeg spise omlag 1700 kcal, noe jeg også skal på ketolyse i forhold til den beregningen som vises til her. Min samboer skulle spise opp mot 2500 kcal, noe som er naturlig da han er tyngre enn meg.

Fordelen med ketolyse er selvfølgelig som det allerede er sagt; sulthetsfølelsen slipper man og i hovedtrekk teller man ikke kaloriene, da dette ofte regulerer seg selv.

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det noen måte å smake uten å få i seg karbs? Elizabeth Ketolysekuren 8 30-04-10 11:15
Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke? jannemor Ketolysekuren 12 04-02-09 22:19
Hvordan blir som regel den 3. uka på ketolyse? miss_chica Ketolysekuren 23 24-01-09 23:31
Kombinere fett og protein - sprsm. til regel 2 (induksjonsreglene) Rattata Spørsmål og svar 5 09-12-07 02:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no