Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Vanskelig uke og lite motiverende lesning ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-13, 16:30   #1
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Vanskelig uke og lite motiverende lesning ...

Hei

Siste uka (uke 4 av lavkarbo) har vært vanskelig etter en fest i helgen.
Var flink på festen og drakk vin, spiste ingen karber, men endte med 3 øl i løpet av kvelden.
Ok, ingen krise det, men så kom dagen derpå... En sprekk med chips og is...
Det blir ingen veiing denne uka med andre ord.

Så til den lite motiverende lesingen... leser svært mange steder om mennesker på min størrelse (164cm og 73kg) stopper opp etter de to første ukene. Deretter leste jeg enda flere steder om de som gikk opp i vekt med lavkarbo...
Selv har jeg hatt 3 fine uker, og akter ikke å stoppe her, men er så redd for å ikke gå ned i vekt at jeg blir kalorifokusert igjen.
Så nå spiser jeg lavkarbo, men passer også kaloriene. Merker at motivasjonene er på bunn i dag.

Trenger noen gode tips for å komme "over kneika" igjen
Når begynner dere for eksempel å lage dere lavkarbo godis som bounty og kokosmakroner? Er det etter at dere har funnet idealvekta?

Hjelp!

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 06:51   #2
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Vanskelig uke og lite motiverende lesning...

En sprekk er en sprekk, det er ingen krise, bare å gå videre.
Når det gjelder den demotiverende lesingen: vi er alle forskjellige. Om noen på din størrelse har opplevd noe rundt lavkarbo og vektreduksjon betyr ikke det at du kommer til å oppleve akkurat det samme. Du sier at du har hatt 3 fine uker, og vet derfor at dette fungerer for deg. Fortsett på samme måte framover, og stol på at kroppen din og kostholdet gjør jobben sammen.

Jeg ville ventet med godis til kostholdsrutiner er helt på plass og du har tatt av ca halvparten av målvekten. Lavkarbogodis eller ikke, det vil kunne trigge søtsug og gjøre det vanskeligere å holde seg til det man bør spise.

Lykke til videre!

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 14:06   #3
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig uke og lite motiverende lesning...

Opprinnelig lagt inn av kaffedamen, her.

En sprekk er en sprekk, det er ingen krise, bare å gå videre.
Når det gjelder den demotiverende lesingen: vi er alle forskjellige. Om noen på din størrelse har opplevd noe rundt lavkarbo og vektreduksjon betyr ikke det at du kommer til å oppleve akkurat det samme. Du sier at du har hatt 3 fine uker, og vet derfor at dette fungerer for deg. Fortsett på samme måte framover, og stol på at kroppen din og kostholdet gjør jobben sammen.

Jeg ville ventet med godis til kostholdsrutiner er helt på plass og du har tatt av ca halvparten av målvekten. Lavkarbogodis eller ikke, det vil kunne trigge søtsug og gjøre det vanskeligere å holde seg til det man bør spise.

Lykke til videre!

Tusen takk for inspirasjon

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo - lite fett, lite karber og mye proteiner knut1969 Lavkarbo generelt 23 03-08-13 00:19
Litt ekstra lesning Pål Lavkarbo generelt 14 27-03-11 18:06
Et lite sukk - føler at jeg er vanskelig og spesiell ... Kanskje Ketolysekuren 36 28-02-11 09:05
Noen gode nye brødoppskrifter (med lite egg og lite spesialingredienser)? Frater Oppskrifter 2 20-09-10 10:12
Dette var skremmende lesning... Iset Nyheter / media 3 03-12-05 10:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no