Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

August-startere 2011

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-11, 14:40   #301
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jaja, en uke er gått, og forrige helg var alt annet enn lavkarbo (lørdag og søndag) men resten av uka har gått bra da ... men jeg kan altså ikke skryte av mer enn 200 gr ned Jaja, ny uke, nye muligheter

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 14:51   #302
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg har desverre ikke noe å skryte av i det hele tatt Det går bare oppover.. Ja, ja. Jeg har tro på at det snur. Mulig jeg bør begrense litt på meieriprodukter...

Inkluderer det smør tro???

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 22:30   #303
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av ketto, her.

Jeg har desverre ikke noe å skryte av i det hele tatt Det går bare oppover.. Ja, ja. Jeg har tro på at det snur. Mulig jeg bør begrense litt på meieriprodukter...

Inkluderer det smør tro???


Men det er jo en fantastisk vektnedgang du har hatt totalt sett! Superflink har du vært! Stå på!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 22:57   #304
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av LGT, her.

Men det er jo en fantastisk vektnedgang du har hatt totalt sett! Superflink har du vært! Stå på!

Takk. Men frustrert siden det har vært stabilt over 1år...

Men, skal ha troa på at det løsner snart!

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 23:06   #305
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av ketto, her.

Takk. Men frustrert siden det har vært stabilt over 1år...

Men, skal ha troa på at det løsner snart!

Har du endret mye på kostholdet den senere tiden? Eller spiser du det samme som ved vektnedgangen? Står vel mye inn på sidene her om å prøve seg litt fram slik du nå tenker på, som å f.eks fjerne mer av meieriprodukter osv. Kan ikke svare deg på om smør inngår i meieriprodukter, men for min del hadde jeg ikke tenkt det. Må jo passe på å få nok med fett også.

Godt å høre at du fremdeles har trua! Klart du skal løsrive deg fra enda flere kilo!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 09:36   #306
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Da var veiedagen min her, og jeg har gått ned 0,9 kilo siden forrige uke! Jepp, jeg er fonøyd med det - var redd for at det stod helt stille her hos meg, så.... I kveld skal jeg på fest, så da blir det nok noen glass med rødvin, så da må jeg prøve å være ekstra forsiktig med maten denne dagen.

God lørdag, folkens!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 09:42   #307
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Og så endret jeg oppstartsvekten på tickeren min til 67.3 kilo i stedet for 67 blank. Jeg veide 67.3 kilo ved oppstart, men trodde ikke det var så nøye med grammene - der tok jeg feil gitt! ALT må være med - det er til og med blitt motiverende å gå ned i gram. Hvem hadde trodd det? Jeg trodde jeg bare ville telle kilo, og dermed forholde meg til runde tall. Hahaha!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 19:03   #308
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: August-startere 2011

Hiv og hoj

I dag har jeg hatt en helt fantastisk middag : sprøstekt makrell med blomkål, brokkoli og agurk pluss rømme.. Ble mett kan man si.. Planlegger vel en liten dessert etterhvert. Bringebær ,fløte og pittelitt 88% sjokolade på toppen. Har ikke smakt sjokoladen før, men klarte å klikke meg innpå en sjokolade tråd i går, og det var vel ikke så lurt. Andre enn meg som blir påvirket av alle kake og dessert oppskrifter etc på dette forumet? Tror ikke jeg hadde hatt så lyst på kake om det ikke var for alle oppskriftene jeg har bladd meg igjennom. Gleder meg jo til jeg får en unnskyldning til å lage kake

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 09:47   #309
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 34
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

I morgen har jeg gått på Ketolyse i 3 uker (hvis man ser bort i fra én kveld med sprekk), og det er rekord for min del. Jeg har alltid klart to uker, så får jeg veldig lyst på noe, så blir det sprekk også klarer jeg ikke å komme inn i kostholdet igjen. Men denne gangen skal jeg klare det!

Har 9 mnds jubileum i dag (gift), teller egentlig ikke mnd, men vi har ikke gjort noe på noen av de andre, så da skal vi lage lasagne sammen i dag (lavkarbovis selvsagt), og prøve å kose oss litt. Vi er syke da, hele gjengen, så prøver å skaffe barnevakt for eldste (17,5mnd) så vi får slappet av litt. For fytti så slitsomt det er å ha en liten en som er høyt og lavt når man ikke er i form. Men men.

Hadde veiedag på fredag, da veide jeg 78,5kg (start 8.juli var 85,9) så jeg er fornøyd, det går iallfall nedover. Og jeg vil ha vekk mest mulig til dåpen til litja i begynnelsen av oktober.
Treninga er så som så, har fortsatt ikke kommet i gang. Skulle jo ha frisk start fra 1.sept, men så ble man syk da, så da måtte forandring i planene til.
Gleder meg fortsatt til å begynne på Elixia, da blir det mye trening

Åssen går det med dere andre? Fortsatt smertefritt, eller noen som kanskje skjesser på ting osv?

Forresten, hvis dere skjesser på is f.eks så har jeg funnet oppskrift på en kjempegod, kjapp og enkel en.

1dl fløte
1 egg
søtning
(mikser dette kjapt, jeg bruker stavmikser til dette)
frosne bringebær til det blir som softiskonsistens-aktig.
Kjempe godt, og ikke ulovlig :P

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 13:13   #310
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: August-startere 2011

Lærte om komma på tickeren min i går (ikke , men . ). Stilte ned startvekten (fra 81 til 80,7) og opp nåvekten (fra 74 til 74,3). Litt kjedelig å plutselig ikke ha gått ned 0,6 kg hehe. Men er litt greit å se at det endelig er riktig.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 14:42   #311
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Å, jeg hater å vaske hus.. Utsetter det i det lengste, men i går og i dag har jeg vasket! Jeg blir så fort lei at jeg gidder ikke å vaske alt på en gang Nå er det bare badet og den ene gangen som gjenstår, det blir kanskje i dag, kanskje i morgen..

Var hos ei venninne i går og så sex and the city the movie, i dag skal vi se nummer to!

Gratulerer med jubileum wahaj!

Jeg synes fremdeles det går greit, altså. Overraskende greit. Jeg prøver å ikke tenke på de matvarene jeg ikke skal spise, og det fungerer godt. Tidligere har vi hatt godteskåla på bordet med en gang lillegutt har lagt seg, det har vært en liten overgang. Nå holder jeg mer på med andre ting på kveldstid, håndarbeid, rydding, klesbretting osv. Pluss at jeg prøver å komme meg ut noen kvelder i uka på spasertur.

Veiedag i morgen, jeg er spent. Er redd for at det har stoppet opp litt nå, engang må det jo bremses.

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 10:00   #312
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Veiedag i dag, ingen grunn til bekymring. 75,8 kg, ned 1,6 kg siste uka!


startvekta 1.8 var 85,4 kg
8.8 - 81,6 kg -3,6kg første uken =)
15.8 - 81,6 kg, ingen nedgang etter karbohelg
19.8 - 80,2 kg -5,2 kg!
22.8 - 78,6 kg -6,8 kg
29.8 - 77,4 kg - 8 kg! Hurra!
5.9 -75,8 kg - 9,6 kg!!

Hipp hurra, jeg elsker lavkarbo!
Neste veiedag blir nok ikke like bra, det blir karbohelg til helga.. Men, men. Det som kommer fort på, går fort av.

Ha en fin uke, alle sammen!

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 12:15   #313
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av dumidalia, her.

Veiedag i dag, ingen grunn til bekymring. 75,8 kg, ned 1,6 kg siste uka!


startvekta 1.8 var 85,4 kg
8.8 - 81,6 kg -3,6kg første uken =)
15.8 - 81,6 kg, ingen nedgang etter karbohelg
19.8 - 80,2 kg -5,2 kg!
22.8 - 78,6 kg -6,8 kg
29.8 - 77,4 kg - 8 kg! Hurra!
5.9 -75,8 kg - 9,6 kg!!

Hipp hurra, jeg elsker lavkarbo!
Neste veiedag blir nok ikke like bra, det blir karbohelg til helga.. Men, men. Det som kommer fort på, går fort av.

Ha en fin uke, alle sammen!

wow imponerende gratulerer med nedgang

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 12:18   #314
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: August-startere 2011

I dag var min veiedag også.. ikke så voldsomt imponerende som sist, men gikk da ned..

startvekt: 90,6
29.08: 87,7
05.09:85,9

så er i hvertfall kommer meg på 85 tallet selv om det er ganske høyt på 85 tallet:P
tror ikke dette kommer til å gå så fort for meg, tror kanskje jeg skal kutte spinningen og bare drive yoga og pilates... mulig en liten jobbetur..

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 12:21   #315
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

I dag var min veiedag også.. ikke så voldsomt imponerende som sist, men gikk da ned..

startvekt: 90,6
29.08: 87,7
05.09:85,9

Du, 1,8 kg på en uke er fantastisk! Den første uken vil man alltid miste mye, men det er mest vann. Det er nå du virkelig er i gang med fettforbrenning.

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 19:40   #316
sprett1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 8
sprett1 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av dumidalia, her.

Veiedag i dag, ingen grunn til bekymring. 75,8 kg, ned 1,6 kg siste uka!


startvekta 1.8 var 85,4 kg
8.8 - 81,6 kg -3,6kg første uken =)
15.8 - 81,6 kg, ingen nedgang etter karbohelg
19.8 - 80,2 kg -5,2 kg!
22.8 - 78,6 kg -6,8 kg
29.8 - 77,4 kg - 8 kg! Hurra!
5.9 -75,8 kg - 9,6 kg!!

Hipp hurra, jeg elsker lavkarbo!
Neste veiedag blir nok ikke like bra, det blir karbohelg til helga.. Men, men. Det som kommer fort på, går fort av.

Ha en fin uke, alle sammen!

Wow! Helt imponert over resultatene dine! Har du noen spesielle triks eller responderer du bare fantastisk på ketolysekuren?

__________________


sprett1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 19:56   #317
windy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
windy er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Hei, alle sammen.
Det er en stund siden jeg har vært innom her, og det er skikkelig gøy og se at det går så fort nedover for noen av dere!

Her hos meg står vekta på stedet hvil - ingen bevegelse de siste tre ukene. Satser på at det betyr TTT - Ting Tar Tid. Jeg har jo tross alt brukt noen år på å bygge meg opp til over 90 kg....

Har oppdaget masse gode oppskrifter her inne - og synes det er artig å lage god og sunn mat. Vi har alltid ferdigkokte egg i kjøleskapet, i tillegg til en tykk og smakfull omelett. Da er det lett å ta med noe til lunsj, sammen med hjemmelaga supergode knekkebrød.

Den største utfordringen min er jobbreiser. Flyplasser har ikke noe særlig utvalg av lavkarbomat - så det er litt vanskelig å planlegge for flere dager på reise. Er det noen av dere som har gode ideer til mat som er lett å ta med på tur?

Lykke til videre i den andre måneden! Teller ikke uker lenger....!

windy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 20:32   #318
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av sprett1, her.

Wow! Helt imponert over resultatene dine! Har du noen spesielle triks eller responderer du bare fantastisk på ketolysekuren?

Takk for det Nei, har ingen triks. Jeg trener ikke, har brukt å sykle en liten tur annenhver dag, men den kan nesten ikke regnes med..

Ellers spiser jeg når jeg er sulten, og det er ikke så ofte. Jeg spiser kun ren mat, ingen ferdigretter (annet enn blomkålsuppa til erling sundal fra rema). Er nøye med å få i meg nok fett, men jeg har dessverre ingen tall å vise til for jeg veier ikke maten min. Jeg tror nok bare at kroppen min omfavner ketolysen med stor entusiasme, for dette er riktig for meg. Jeg er frisk og full av energi, akkurat slik jeg vil ha det

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:44   #319
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Flott det går så bra for dere Blir virkelig imponert altså
Her går også ting greit. Har hatt 4 uker i strekk nå på ketolyse, og har ikke til dags dato ikke hatt noen sprekker, og har heller ikke hatt no behov for det heller. Litt utenom i dag da.... Har blitt slutt med min kjære gjennom 3år, så er litt trist, men kjarte å styre unna fellene og spiste en biff i stede for sjokolade.
Ønsker dere en fortsatt god kveld

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 23:01   #320
Sorella
Medlem
 
Sorella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 261
Sorella er ny på veien

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av kirami, her.

Flott det går så bra for dere Blir virkelig imponert altså
Her går også ting greit. Har hatt 4 uker i strekk nå på ketolyse, og har ikke til dags dato ikke hatt noen sprekker, og har heller ikke hatt no behov for det heller. Litt utenom i dag da.... Har blitt slutt med min kjære gjennom 3år, så er litt trist, men kjarte å styre unna fellene og spiste en biff i stede for sjokolade.
Ønsker dere en fortsatt god kveld

Wow!
Det er sterkt!!

__________________
Sorella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 23:07   #321
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av Sorella, her.

Wow!
Det er sterkt!!

Takk

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 23:08   #322
Sorella
Medlem
 
Sorella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 261
Sorella er ny på veien

Sv: August-startere 2011

nå har jeg lest i mange timer og jeg tror jeg skal hive meg på en kur..
eller iallefall få mer kontroll for vekta står jo litt stille, og vet hva jeg gjør galt.
Så da bør det vel være lett å endre
DERE er så gode, og jeg blir glad av å lese deres innlegg!

__________________
Sorella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 23:11   #323
Katta66
Medlem
 
Katta66 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 141
Katta66 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Kirami; det var leit å høre om bruddet, men flott at du allikevel er standhaftig

Jeg er i min 5. uke nå, følger ingen spesiell diett men leser og leter rundt etter lavkarbo mat. De første 3 ukene var det 0 energi, ikkeno overskudd. Men siste uka så har det kommet tilbake, så nå er jeg heldigvis godt i gang med trening igjen.

Noe jeg føler litt rart er at selv om jeg har spist en god porsjon med mat, og føler meg mett, så er det liksom fortsatt noe der som mangler, fortsatt en form for sultfølelse eller at jeg fyser på noe. Andre som har det sånn?

Jeg gikk ned et par kilo i starten, men det svinger så veldig. Så nå har jeg kuttet ut mandler (har spist en neve eller to hver dag når jeg har vært fysen).

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 23:34   #324
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

kirami: trist å høre, klem til deg! Jeg tror vi er mange med tendens til å stupe i sjokoladeskåla når livet går oss i mot, du er flink og sterk som klarer å stå mot!

Sorella: kom igjen, hva har du å tape? Det verste er å bestemme seg og å sette i gang, snart går det av seg selv

Katta66: Hva spiser du? Jeg går rundt med konstant snafs-hunger hvis jeg er gjerrig på fettet. Da småspiser jeg, fyser på karbo og er sliten og trøtt. Ellers er det vanskelig å gi deg mer konkret tilbakemelding, når jeg ikke vet hva du holder deg til av karber, fett osv.

Jeg har vært på besøk hos ei venninne i kveld, det er så deilig å ha noen som man kan snakke med og som forstår! Og ikke minst, som kan gi fornuftige og konstruktive tilbakemeldinger.

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 23:45   #325
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Takk for omtanken alle sammen Tanken på å skeie ut i dag har absolutt vært til stede. Men jeg føler meg jo liksom ikke akkurat på topp fra før, og det å da tilføre en haug med carbo som får meg til å føle meg uggen, oppblåst og uvell, fant jeg ut at var best å unngå. Nå har jeg i alle fall en liten god følelse inne i meg ettersom at jeg i alle fall har klart å holde meg til planen selv om dagen ikke ble helt som planlagt ellers.

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
April 2011-startere? dakota Optimal Ernæring 3 19-03-12 20:06
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 10:55
Skravle tråd for Juli 2011 startere :D mamae Ketolysekuren 0 03-07-11 16:56
Juli 2011 startere? (Veietråd) mamae Ketolysekuren 1 03-07-11 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no