Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vaniljesukker, Jamie Oliver

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-04, 00:39   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Vaniljesukker, Jamie Oliver

Detter er Jamie Oliver oppskrift på vaniljesukker. Han lager det av vaniljestenger og sukker. Jeg har laget med fruktose og skulle tro at andre søtninsmiddel i pulverform skulle fungere like bra. Jamie gjør et poeng av å kjøpe lubne, klisne og myke vaniljestenger. Du trenger foodprocessor. Jeg prøvde i hurtimikser men det var ingen suksess. Her lager du så stor porsjon at du har lenge, flere år. Styrke på vaniljesukkeret blir kanskje litt anderledes en vanlig, så du må prøve deg fram når du bruker det.

1 kg fruktose til 4 vaniljestenger

Legg vaniljestengene i mikseren, kjør i vei, skrap ned innsiden av bollen og kjør igjen. Tilsett alt 'sukkeret', og kjør i vei igjen i 2 minutter. Sikt blandingen i en bolle og kjør eventuelle klumper om igjen. Om du vil ha det ekstra fint gjentar du prosessen. Resultatet blir en noe askelignede blanding. Oppbevar i lufttett boks. Det holder seg i evigheter.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 21-06-04, 19:02   #2
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 57
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Jeg ville nok ha laget en litt mindre porsjon I kg høres vel mye ut. Splenda egner seg vel også kjempegodt til dette. Det skal jeg prøve ut neste gang jeg bestiller. Foreløpig passer jeg godt på pakkene mine...

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 21-06-04, 22:49   #3
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sikker greit å lage mindre porsjon. Jeg bare skrev oppskriften slik den var. De andre søtingsmidlene, de jeg ikke bruker, er kanskje dyre? Eller så blir det jo fin presang til en likesinnet.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 21-06-04, 23:31   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Ja...og sukkeret blir bare mer og mer velsmakende jo lenger det står

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no