Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen som kan anbefale et godt brød uten for mye karber?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-07, 20:14   #1
SIS
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 47
SIS er på en erverdig vei

Noen som kan anbefale et godt brød uten for mye karber?

har bakt iset sitt, men det smuldrer så fælt synes jeg. kan man spise fedon sitt brød? evt hvor mye karber det er i det? ingers rugbrød? noen gode oppskrifter her på forumet som ikke tar for lang tid å lage?

__________________


SIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:17   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: noen som kan anbefale et godt brød uten for mye karber?

Hø? Mitt brød har ALDRI smuldret når jeg har bakt det. :hmm:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:29   #3
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: noen som kan anbefale et godt brød uten for mye karber?

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

har bakt iset sitt, men det smuldrer så fælt synes jeg. kan man spise fedon sitt brød? evt hvor mye karber det er i det? ingers rugbrød? noen gode oppskrifter her på forumet som ikke tar for lang tid å lage?

Fedon sitt er nok litt i meste laget for en på Atkins og Ketolyse.

Når det er sagt så har jeg forresten i en periode spist 2 skiver av Fedon-brød til lunsj, og det har fungert for meg. Kjøpte brødet på REMA, og det har ca 18 kh pr 100 gram, dvs si at en brødskive har ca 4 karber. Dette er ok for meg, som ligger litt høyere på karber, men ikke for de som må være veldig nøyaktige.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:38   #4
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: noen som kan anbefale et godt brød uten for mye karber?

Når det gjelder Isetbrødet opplevde heller ikke jeg at det smuldret, og jeg syntes det smakte veldig godt.

Kan det ha vært at brødet ikke var ordentlig avkjølt før det ble skåret i?

Lollypop har oppskrift på et brød her inne også, kanskje det er noe du kan prøve på?

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:46   #5
SIS
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 47
SIS er på en erverdig vei

Sv: noen som kan anbefale et godt brød uten for mye karber?

brødet var avkjølt da jeg skjærte i det. men det må nevnes at jeg ikke er verdens beste baker da men smakte godt gjorde det. mener det er lolipop sitt brød som må stekes i 2 t. litt i lengste laget for meg. men hvis fedon brød har ca 4 karber på en skive så er jo ikke det så gærnt. har spist hans brød før og synes det smaker riktig så godt. kan jo kanskje prøve det å se hvordan det går....

__________________


SIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:52   #6
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: noen som kan anbefale et godt brød uten for mye karber?

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

brødet var avkjølt da jeg skjærte i det. men det må nevnes at jeg ikke er verdens beste baker da men smakte godt gjorde det. mener det er lolipop sitt brød som må stekes i 2 t. litt i lengste laget for meg. men hvis fedon brød har ca 4 karber på en skive så er jo ikke det så gærnt. har spist hans brød før og synes det smaker riktig så godt. kan jo kanskje prøve det å se hvordan det går....

Du må selvsagt se på innholdsfortegnelsen da. Jeg er fortiden så lat at jeg ikke orker å lage brød selv, og må ha noe lettvindt. Jeg har kjøpt det brødet som heter Fullkorbrød, og det har 18,2 kh pr 100 gram. Jeg skjærer opp brødet i maskinen på butikken, slik at skivene blir ganske like, og da veier hver brødskive i underkant av 20 gram.

Husk at dette brødet ikke er inkuldert i hverken Atkins eller Ketolyse, og at det slett ikke er akseptabelt med så mye karber for mange.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:43   #7
Alfamann74
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 31
Alfamann74 er ny på veien

Sv: noen som kan anbefale et godt brød uten for mye karber?

Hvorfor skal du spise brød? En uke uten og du savner det ikke lenger.

__________________


Alfamann74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 07:11   #8
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: noen som kan anbefale et godt brød uten for mye karber?

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

har bakt iset sitt, men det smuldrer så fælt synes jeg. kan man spise fedon sitt brød? evt hvor mye karber det er i det? ingers rugbrød? noen gode oppskrifter her på forumet som ikke tar for lang tid å lage?

Jeg har bakt Lollypop sitt brød, og ble veldig fornøyd med det. Jeg la ikke linfrøene i vann, og det ble fast og veldig godt. Du bør forresten kjøre egg og CC i mikser (det gjorde ikke jeg slik at brødet mitt har cc klumper i seg - men det synes jeg ikke gjør noe).

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 09:37   #9
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan anbefale et godt brød uten for mye karber?

Baker mitt eget brød og er fornøyd med det...når jeg går lei lager jeg Ziggy-lapper lr tar en skive Lindbergbrød...har alltid ferdigoppskåret i frysen...oppebevar hjemmebakt brød i kjøleskapet! Da smuler det ikke!
Og tynne skiver er best synes jeg

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no