Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lørdagskos ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-11, 09:53   #1
ida petrine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Lørdagskos ...

Hva kjøper dere inn av snacs når det er kosetid forran tv på lørdagaskvelden? Kjenner jeg begynner å bli mektlig lei av bacon krisp, å trenger litt tips til andre ting jeg kan spise

  Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 10:15   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lørdagskos...

Jeg er ikke så glad i salt-snacks så det hender jeg lager sjokolademousse:

1 ss smør smeltes og 30 g mørk (sukkerfri) sjokolade puttes oppi for smelting
1 egg og litt sukrin (eller annen søtning) etter smak piskes til eggedosis

Alt blandes godt og settes i kjøleskapet minst en halvtimes tid. Kjempegodt! Men ikke bruk for mye sukrin.

Ellers er (friske) bær med et lett strø av sukrin og evt. krem med sukrin eller annen søtning kjempegodt!

Noen biter sukkerfri (eller mørk vanlig) sjokolade tar jeg meg også lov til noen ganger. Smelt litt sjokolade, bland i litt cocosa og hell over hakkede nøtter og sett kjølig.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 10:47   #3
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Lørdagskos...

Jeg prøver heller å snu hodet og tenke at man trenger ikke alltid noe i munnen for å kose seg. Tenner lys, ser TV, kjenner på harmonien over ro og fredfull familie.

For meg betyr også denne omleggingen en omlegging av hodet og vaner. Jeg er overvektig pga all "kosen", helgene blir lengre, en må ha litt ekstra kos når det er favorittserier på TV, når jeg er litt deppa osv osv.

Skjønner du hva jeg mener?

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 10:49   #4
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Lørdagskos...

StegforSteg skrev akkurat det jeg selv tenker. Jeg ønsker å snu tankegangen og jobber med å gjøre akkurat dette.

Et alternativ er kanskje å bake en lavkarbokake, litt lovlig dessert eller unne seg litt mørk sjokolade på lørdagskvelden. I tillegg til et godt glass vin.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 14:34   #5
JanneBL
Juniormedlem
 
JanneBL sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Skjold, Vindafjord
Innlegg: 42
JanneBL er på en erverdig vei

Sv: Lørdagskos ...

Selv er jeg avhengig av litt kos i helgene, og ser ikke at det er noe galt med det Noen av mine favoritter er:

  • Jordbær med litt sukrin/stevia og fløte over
  • Fryste bær, litt søtning og fløte blandet sammen i blenderen, blir som en slags is!
  • Stivpisk egg og sukrin, smelt ønsket mengde sjokolade og bland dette sammen. Gjerne med litt bær på toppen.
  • Litt grønnsaker med dip (rømme og krydder)
  • Litt frukt med vaniljekesam og litt raspet mørk sjokolade over
Noen av disse inneholder en del karber, så om du er veldig streng bør du ikke spise særlig mye av det. Selv har jeg funnet ut at jeg tåler godt å skeie ut i helgene så lenge det er sunne ting, som på listen over

__________________
Min blogg: jannebl.blogg.no
" It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the one most responsive to change" - Charles Darwin
JanneBL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo - Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 14:39   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lørdagskos ...

Jeg har ikke tv.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 15:01   #7
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Lørdagskos...

Som stegforsteg skriver. Og gubben kan sitte å kose seg med en sjokoladeplate visst han vil det, jeg rører den ikke, det byr meg i mot rett og slett

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 15:37   #8
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Lørdagskos ...

Opprinnelig lagt inn av ida petrine, her.

Hva kjøper dere inn av snacs når det er kosetid forran tv på lørdagaskvelden? Kjenner jeg begynner å bli mektlig lei av bacon krisp, å trenger litt tips til andre ting jeg kan spise

Før lagde jeg feks Piglets:

Indrefilet av svin skives, vendes i et par piskede egg, deretter i finknust baconkrisp og hives i frityrgryta. (Blir litt som chicken nuggets i form og farge)

Lag dipp av f.eks. en boks baconost og litt fløte som varmes sakte opp

Nå koser jeg meg med at jeg begynner å bli friskere

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 15:49   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lørdagskos...

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Som stegforsteg skriver. Og gubben kan sitte å kose seg med en sjokoladeplate visst han vil det, jeg rører den ikke, det byr meg i mot rett og slett

Jeg "stjal" en bit av Lille Gubbens melkesjokolade med nøtter (en eller annen billig ukjent variant) og isjameg for noe grusomt søtt!!! Fyttikatta. Den får han ha i fred ja.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 15:51   #10
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lørdagskos ...

Jeg lager meg ostechips eller steker gresskarkjerner i litt olje og krydrer.
Jeg er ikke steintøff på karbene, så det hender jeg deler opp litt frukt i små biter og har nøtter til, paranøtter er min favoritt.
Ellers er det alltid en bankers her i huset med f.eks. ei rullekake fylt med friske bær og fløte eller smøre opp et fat med lavkaroknekkebrød med et tykt lag kvitseidsmør og ridderost.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 15:58   #11
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Lørdagskos ...

Koser meg med sukkerfri sjokolade, lavkarbo kaker, lavkarbo dessert osv.
Feks en ostekake er jo faktsik sunt på lavkarbo. Nom nom nom. Jeg mååå kose meg. Bedre å kose seg med lovlig godis enn å gå på en karbosmell.

For meg er dette blitt en livsstil, og et helt liv uten søtsaker er for meg helt urimelig å tro at går. Da har jeg funnet en gylden middelvei som funker utrolig bra for meg. Totalt forbud mot noe jeg liker så godt går kun i periodene jeg er supermotivert. Hhe

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 16:34   #12
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lørdagskos ...

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Feks en ostekake er jo faktsik sunt på lavkarbo. Nom nom nom. Jeg mååå kose meg. Bedre å kose seg med lovlig godis enn å gå på en karbosmell.

For meg er dette blitt en livsstil, og et helt liv uten søtsaker er for meg helt urimelig å tro at går. Da har jeg funnet en gylden middelvei som funker utrolig bra for meg. Totalt forbud mot noe jeg liker så godt går kun i periodene jeg er supermotivert. Hhe

Jeg er helt enig i at en livsstil uten at man aldri kan røre søtsaker igjen er ett utopi, MEN...

jeg har blitt så skeptisk til kunstige søtningsstoffer! Det er ikke "sunt" bare fordi det ikke har fordøyelige karbohydrater, og det later til at mange tror at det er helt greit å ha kunstige søtningsstoffer som en del av hverdagskostholdet sitt istede for melkesjokoladeplata. Nå var jo dette en digresjon fra tema, men altså...jeg syns ikke søtsaker søta med kunstig søtningstoff faller under "lovlig godis", bare min mening altså, og jeg syns at det er bedre å faktisk ta vanlig, helst mørk sjokolade eller noe annet istede for så lenge det er til lørdagskveldene og ikke hver kveld

...selv den der sjokoladen med tagatosse gir mageproblemer så jeg tipper forresten at den inneholder noe annet som ikke er naturlig.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 16:42   #13
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Lørdagskos ...

Det er jo ikke fordi at det er kunstig søtning som gjør at du blir rar i magen, det er måten tarmen tar det opp. Og at det blir mye gass.

Finnes jo dessuten søtning som er helt naturlig. Selv bruker jeg sukrin og stevia.


Selv mener jeg at det er "sunnere" å spise en sjokolade søtet med malitol på lørdager enn melkesjokolade full av sukker. Eller ta ett glass pepsi max i stede for cola.
Kanskje aller mest for å fortsatt være i ketose som har gitt meg et nytt liv både i forhold til vekt og andre plager jeg hadde før.

Men dette må jo være opp til hver enkelt. Er bare litt lei av folk kommer med utsagn som deg når tråden handler om søtsaker på lørdager

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 16:54   #14
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Lørdagskos ...

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.


Men dette må jo være opp til hver enkelt. Er bare litt lei av folk kommer med utsagn som deg når tråden handler om søtsaker på lørdager

Selvfølgelig er det opp til hver enkelt. Men av og til så glemmer man hvorfor man faktisk er havnet i den kroppen man har og jobber for å bli kvitt. (mht vekt!)
Det er i mine øyne alt for stor fokus på hvordan man skal finne erstatninger for kaker og desserter og godteri - når man skal legge om livsstilen og ikke opprettholde tanken om at mat = kos, trøst osv.

Beklager trådstarter for at jeg har kuppet tråden din, men jeg håper at du forstår hva jeg mener?

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:01   #15
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lørdagskos ...

Vel, jeg er både enig og uenig i dette.
Helt klart har jeg lagt om kostholdet for å få bedre kontroll over blodsukkeret og leve sunnere, men for meg er det viktig at dette er livet mitt og ikke en forbigående fase. Hvilket betyr for meg at om jeg får lyst på noe godt på lørdagskvelden, så spiser jeg de alternativene som ikke kødder for mye med blodsukkeret og helsa generelt.
Om det betyr at jeg tar meg ei rute eller to med mørk sjokolade eller noen ostechips eller noe annet, så er poenget at jeg vil at denne livstilen ikke skal være fanatisk.
Men på den andre siden bør det ikke bli slik at enkelte situasjoner som TV-titting = godteri. Det blir omtrent som folk som bare røyker når det er fest; festene kommer da kanskje veldig mye oftere enn før

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:03   #16
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lørdagskos ...

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Det er jo ikke fordi at det er kunstig søtning som gjør at du blir rar i magen, det er måten tarmen tar det opp. Og at det blir mye gass.

Finnes jo dessuten søtning som er helt naturlig. Selv bruker jeg sukrin og stevia.


Selv mener jeg at det er "sunnere" å spise en sjokolade søtet med malitol på lørdager enn melkesjokolade full av sukker. Eller ta ett glass pepsi max i stede for cola.
Kanskje aller mest for å fortsatt være i ketose som har gitt meg et nytt liv både i forhold til vekt og andre plager jeg hadde før.

Men dette må jo være opp til hver enkelt. Er bare litt lei av folk kommer med utsagn som deg når tråden handler om søtsaker på lørdager

Vel, jeg drikker heller cola enn pepsi max for å si det sånn. Jeg anser sukkeret for mindre skadelig enn aspartamen. Aspartam får du ikke i denne kroppen. Resten av diskusjonen har jeg tatt før. Jeg er også litt lei av at folk skal forhellige sukkerfritt godis. Men jeg sier svært lite om det nå for tiden. There ended the discussion on my part.

Tips til lørdagsgodis:
Eggedosis med sukrin/stevia og sjokoladebiter
Riskrem av CC og fløte med bær
Vafler med smør og sukrin
Bounty (sånne hjemmelaga, med stevia/sukrin og 70%sjokolade)
Sjokolademousse i høyt glass, pynt litt ekstra med bær og krem og få lukusfølelse
"Potetgull" av squash med dipp
Hjemmelaga is

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:09   #17
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Lørdagskos ...

Cherry: men det jeg mener er at det er heelt opp til deg hva du gjør og heeeelt opp til meg hva jeg gjør. Vi kan godt være uenige om det med aspartsm kontra sukker. Og det er jo såklart helt greit.

Hadde tråden handlet om denne uenigheten så er jeg enig. Men denne som mange andre handler om hva vi kan spise. Og da må man jo gå ut ifra at ts har tatt et standpunkt om at kunstig søtning er ok.

Dessuten finnes det som jeg skrev over helt naturlig søtning og. Som sukrin, stevia osv.
Finnes jo rå sjokkis du kan søte selv.

Leste litt om maltitol, og slik jeg forsto det var det jo ikke kunstig det heller? Men der er jeg på tynn is. Bare skumleste litt om det

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:48   #18
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lørdagskos ...

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

jeg har blitt så skeptisk til kunstige søtningsstoffer!

Samme her. Bruker sukrin, men ikke så veldig mye akkurat. Må ha suketter i teen da og med mitt teforbruk blir det fort 4 suketter om dagen, minst... Aspartam og Acesulfan K (eller hva det nå heter) ligger jeg milevis unna så fremt jeg kan. Likeså sucralose (splenda) som i tillegg til å i alle fall ha vært mistenkt for å kunne gi kreft også har blitt et forurensningsproblem all den tid den ikke brytes ned ute i naturen. Men en og annen matvaren med sucralose spiser jeg, f.eks. sukkerfri ketchup, men det er ikke så mye akkurat. Prøver å spise så mye rene råvarer som mulig.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:52   #19
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Lørdagskos ...

Hva er bedre med natreen da? Er ikke det og kunstig?

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 18:11   #20
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lørdagskos ...

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Hva er bedre med natreen da? Er ikke det og kunstig?

Jeg vet, men jeg MÅ ha noe i teen min... Men jeg drikker overhodet ikke noen form for lettbrus eller lettsaft da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 18:26   #21
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Lørdagskos ...

Må ha noen uvaner ja. Du har ikke prøvd stevia da? Vet mange bruker det i teen og

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 19:46   #22
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Lørdagskos ...

Hender jo jeg vil kose meg, men ikke hver helg, men de som føler for det må gjøre det, og det må de få lov til. Sist helg kjøpte jeg vandlig smågodt, og never more at jeg skal "kose" meg med det. For grettnere kjærring tror jeg ikke gubben har sett på lenge

Men nå har jeg det mnd , og fyser på noe. Så i dag har jeg tenkt å lage noe å putte i munnen. Men jeg kan fint se på film kose meg på kveldene ute å MÅ putte i meg noe, som vi gjorde før. Kjøpte potetgull å hivde i oss . Sjokolade byr meg i mot fordi jeg får vondt i magen, muligens pga melka.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 20:07   #23
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Lørdagskos ...

NHI om aspartam

Det finnes ingen vitenskapelige studier som har vist noen sammenheng mellom aspartam og kreft, hårtap, depresjon, demens, atferdsforstyrrelser eller noen av de andre tilstandene som det hevdes på ulike websteder at aspartam fører til.

Aspartam er også et af de mest omdiskuterede sødemidler, og har gennem en årrække været udsat for forbrugernes skepsis.

Er det virkelig så farlig med aspartam? Eller er det hovedsaklig myter? Jeg ville heller valgt pepsi max fremfor coca cola

Ang lørdagskos; de har fått sånn muffins og kake-blandinger på helsekosten som du kan ta en titt på :-) Ikke alt som er så bra, les bak på!

Det finnes også mange andre kaker og desserter du kan lage. Jeg synes ikke det er farlig å gjøre det av og til, faktisk har jeg dessert ganske ofte (kriweb.no har maaange gode desserter!)..påvirker ikke meg negativt

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 20:12   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lørdagskos ...

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Må ha noen uvaner ja. Du har ikke prøvd stevia da? Vet mange bruker det i teen og

Har ikke rotet meg til å kjøpe det ennå, hadde det bare vært i salg i butikk her i pottitlandet Norge også....

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 09:36   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lørdagskos ...

Jeg MÅ ha håndarbeid til film, jeg. Faktisk er jeg mer eller mindre avhengig av å ha noe å strikke eller hekle på når jeg ser på film, særlig alene.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lørdagskos tingelinge87 Lavkarbo generelt 0 04-06-11 18:38
Lørdagskos boca Ketolysekuren 30 23-08-10 00:45
Lørdagskos Tvilling82 Generell diskusjon 1 27-03-10 22:33
Lørdagskos med gjester Monna Ketolysekuren 5 09-11-07 09:49
Feit og fin lørdagskos Huldr Kake/dessert og snacks 0 04-03-06 21:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no