Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-13, 10:55   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig

http://fitness.mercola.com/sites/fit...paign=20130531

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 11:09   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.

Heia splitt.. Er det virkelig noen som tar ibux for å få trent muskler som er opptatt med oppbygging? Er jo veldig lite hensiktsmessig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 11:13   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.

jeg måtte det i en periode, ta Ibux på grunn av store smerter i kroppen, spesielt ryggen. Slet med en prolaps med strpler nedover beina. Var umulig for meg å gå på fjellet eller trene uten å ta smertestillende først. Ibux var best, for jeg ble så trøtt av Paralgin Forte.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 11:25   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.

Det er vel forskjell på det du forteller om og det jeg spør om, Vibeke? Prolaps og stølhet er ikke særlig sammenlignbart.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 11:26   #5
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.

Nei, kanskje ikke, men ville bare fortelle at man av og til må ta Ibux for å trene på grunn av smerte.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 13:33   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Nei, kanskje ikke, men ville bare fortelle at man av og til må ta Ibux for å trene på grunn av smerte.

Men da skal det være klarert med lege først!
Da jeg trent på Friskvernklinikken i forbindelse med rehabilitering/attføring, måtte jeg helt slutte med smertestillende. Dette fordi jeg ikke skulle trene over min normale smerteterskel og evnt påføre meg mer skade. De var veldig strenge på det der.
Først da jeg visste hva jeg tålte og at årsaken til mine smerter ikke ble verre av trening, fikk jeg gå tilbake til mitt vanlige smertemestringsregime.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 14:42   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men da skal det være klarert med lege først!
Da jeg trent på Friskvernklinikken i forbindelse med rehabilitering/attføring, måtte jeg helt slutte med smertestillende. Dette fordi jeg ikke skulle trene over min normale smerteterskel og evnt påføre meg mer skade. De var veldig strenge på det der.
Først da jeg visste hva jeg tålte og at årsaken til mine smerter ikke ble verre av trening, fikk jeg gå tilbake til mitt vanlige smertemestringsregime.

Det kan godt hende at jeg ikke gjorde dette korrekt, men det var faktisk i samråd med lege. Også en spesialist.
Og det var gjennom trening, som å gå på fjellet, som gjorde meg frisk igjen.
Dette er nå lenge siden, da.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 11:59   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig.

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Det kan godt hende at jeg ikke gjorde dette korrekt, men det var faktisk i samråd med lege. Også en spesialist.
Og det var gjennom trening, som å gå på fjellet, som gjorde meg frisk igjen.
Dette er nå lenge siden, da.

Tror ikke du har gjort noe feil i ditt tilfelle!
Min advarsel var på generelt grunnlag! Veldig ofte er bevegelse og trening svært bra, men det kan lønne seg å vite hva man gjør og kunne kjenne når man tar i for mye.
Er man utredet av lege og fått klarsignal for å trene mens man tar smertestillende, er det jo greit!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 17:04   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig

ibuprofen, hva kan det sammenlignes med, innholdsmessig av hva som er mer vanlig å ta i bruk her i Norge? Jeg regner med at det er en viss person her som kan svare på det uten å måtte google først

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 19:38   #10
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig

Ibuprofen er det samme som ibux. Det er et virkestoff.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 19:50   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig

Bare sånn at det er sagt, ibuprofen er ikke det samme som Ibux, men virkestoffet i Ibux.
Ibux er et merkenavn, som Ibumetin og Brufen, som alle er smertestillende tabletter der virkestoffet er ibuprofen!

Eller som paracetamol er virkestoffet i Paracet!

Ibuprofen er et av mange NSAIDs, et betennelsesdempende middel uten steorider.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 21:49   #12
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig

Sorry, jeg mente å skrive at f.eks Ibux og Ibumetin er det samme fordi det inneholder ibuprofen !

Ellers: Det Kitt sa er riktig!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 12:59   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ibuprofen før trening pga vond stølhet er skadelig

Takk.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vond tå Matglad Spørsmål og svar 2 17-03-12 08:28
Tips mot stølhet? 4711 Trening 8 27-01-10 00:39
Andre reseptfrie smertestillende enn paracetamol og ibuprofen? mofe Fysisk og mental helse 6 18-11-09 07:19
Tøying og stølhet nomma Trening 4 04-05-07 21:03
Stølhet MHM Trening 11 11-02-05 15:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no