Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fastende blodprøver

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-06, 01:19   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Fastende blodprøver

Sist jeg skulle møte fastende fikk jeg beskjed om å ikke pusse tennene eller drikke vann.. Har ikke fått noe beskjed om det denne gangen.. Har ikke så lyst til å ta trikken i morgen med morgen-ånde, så må jeg nødt til å vente med tannpussen til jeg kommer hjem igjen?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 02:04   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: fastende blodprøver

Det har aldri jeg fått beskjed om. Hvis du ikke får beskjed om det tror jeg ikke du trenger det. Det er sikkert bare tilfelle ved helt spesielle blodprøver

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 01:06   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: fastende blodprøver

Det har jeg aldri fått beskjed om. Og jeg har tatt masse slike "fastende" prøver. Men det er kanskje noe spesielt de skal teste da ?

*roper* TORKIIIIIIIL !! (han er visst i Spania ut uka....får rope høyere !)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-06-06, 04:46   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: fastende blodprøver

Det var fastende sigma-test eller hva det heter jeg fikk beskjed om å møte fastende.. Skulle ikke spise, pusse tenner, røyke eller drikke vann etter midnatt.
Derfor jeg lurte på om det var sånn å møte fastende.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-06, 14:26   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: fastende blodprøver

hmmm jeg har aldri hoert noe om aa ikke pusse tennene naar man skal faste... er det ikke meningen at mman skal spytte ut tannkremen da???

Jeg vet at de noen ganger sier ok til klare vaesker, mens andre gang er ikke det heller lov, men har aldri opplevd at det ikke har vaert lov aa pusse tennene... men vis det stor i brevet du fikk saa er det kanskje tryggest?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-06-06, 23:01   #6
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: fastende blodprøver

Jeg har aldri hort om sigma test. Den eneste sigma testen jeg har hort om var en slags intelligenstest. Hmmm...naa ble jeg nysgjerring her.

Men det kan vaere at du skal ha en veldig spesiell prove. Jeg ville folge de retningslinjer jeg har faatt av legen eller provetaker. Men jeg ville ogsaa ta en telefon til der jeg skal ta prover og sporre naermere.

Normal saa kan man hvis man skal ta vanlige fastende blodprover drikke vann (men ikke for mye), pusse tenner og gurgle seg.

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat
Gammel 19-06-06, 23:29   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: fastende blodprøver

Når man skal ta cigmatest skal man ikke drikke vann, det kan påvirke prøveresultatet. Det med at man ikke skal pusse tenner er vel fordi mange glemmer seg og tar en slurk vann etterpå. Så lenge man spytter ut alt går det nok greit.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Merkelige blodprøver Miriam Fysisk og mental helse 2 23-03-07 16:09
Påvirker ketosen blodprøver?? Nett Spørsmål og svar 18 20-10-06 23:18
Blodprøver Trolljenta Spørsmål og svar 3 27-03-06 05:35
Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver... Iset Generell diskusjon 14 06-11-05 16:35
Pcos jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 13 14-05-05 10:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no