Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Utveksle oppskrifter

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-05, 19:50   #1
Pontius
Juniormedlem
 
Pontius sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 54
Innlegg: 20
Pontius er ny på veien

Utveksle oppskrifter

Jeg har nylig kjøpt oppskriftsprogrammet "The living Cookbook" og er storfornøyd med det. Se på denne linken om du også er interessert: http://www.livingcookbook.com/

Nå holder jeg på å legge inn lavkarbo oppskrifter og det er en grei jobb, bruker klipp og lim fra oppskriftssidene her og i lignende utenlandske forum men det tar jo litt tid da. Det fulgte ikke med noe særlig med oppskrifter, og ingen lavkarbo.

Men så leste jeg bruksanvisningen (typisk å lese den lenge etter at jeg har tatt noe i bruk) og der stod det at man kan eksportere og importere oppskrifter med andre som bruker samme programmet. Det visste jeg jo fra før, men så sto det også at man kan utveksle oppskrifter med en rekke andre oppskriftsprogrammer.

Jeg lurer på om noen her bruker tilsvarende program som kan hjelpe meg med oppskrifter? Da ville jeg blitt veldig glad. Mail de gjerne til meg direkte på pontiuss@gmail.com

Om jeg blir sittende på masse oppskrifter kan jeg godt være med på å maile de videre til andre som er interessert.

Om du får til å eksportere i flere fil formater er det best med

1. FDX, LC2 eller LCX - filer
2. MXP eller MX2 - filer
3. MM, MMF, CSV - filer
TXT eller HTML - filer går også bra.


HP eller andre moderatorer: Kanskje kunne man gjort noen grep her på forumet slik at man kunne laste opp oppskriftsfiler på et eget område?
Disse kunne da vel også bli brukt i det online-systemet dere planlegger her?

__________________
Man lærer så lenge man har lever!


Pontius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren og testing av blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 15-08-05, 21:45   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Denne kan jo importere det meste da

Kunne du eksportert en oppskrift? zippet den og lagt den ved her så vi kan se hvordan den er bygget opp?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-08-05, 00:23   #3
Pontius
Juniormedlem
 
Pontius sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 54
Innlegg: 20
Pontius er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av HP

Denne kan jo importere det meste da

Kunne du eksportert en oppskrift? zippet den og lagt den ved her så vi kan se hvordan den er bygget opp?

Jeg har lagt ved to oppskrifter.

En på soyaproteinbrødet til naboen til Torkil som jeg har klippet fra forumet og lagt inn selv i programmet.

Den andre oppskriften er en som fulgte med i programmet og den er ikke lavkarbo.

Begge oppskriftene har jeg eksportert i 2 formater. HTML slik at dere med en gang ser hvordan oppskriften ser ut i programmet.
Den andre filtypen er Food Data Exchange XML (FDX) fil. Dette er den foretrukne filtypen ved import inn i programmet.

Tilsammen 4 filer inni Zipfila. Det er også mulig å eksportere mange oppskrifter i 1 fil.

Håper dere finner ut av dette.

Vedlagte filer
Filtype: zip Oppskrifter.zip (12,1 KB, 19 visninger)
__________________
Man lærer så lenge man har lever!


Pontius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren og testing av blodtypedietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Software for oppskrifter Pontius Oppskrifter 9 27-07-05 15:38
Espelids oppskrifter smosje South Beach 8 22-12-04 08:48
Etterlyser brødoppskrift, og tipser om andre oppskrifter aveline Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 24-11-04 11:13
Søtsaker og oppskrifter... Kanel Generell diskusjon 14 13-11-04 12:32
"Oversette" oppskrifter til lavkarbo Marianne Oppskrifter 4 20-10-04 17:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no