Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva er kruskakli på engelsk?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-09, 23:03   #1
Chucky
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Chicago, USA
Innlegg: 2
Chucky er på en erverdig vei

Hva er kruskakli på engelsk?

Hei på dere alle! Jeg er ny på forumet og ny med lavkarbo diet. Er hjemme i gamlelandet på besøk og startet faktisk denne nye livstilen for bare noen dager siden.
Nå vil jeg fortsette å spise slik da jeg reiser hjem til USA der jeg bor. Problemet er at jeg ikke er helt sikker på hva kruskakli er på engelsk. Jeg leser av boksen at ingrediensene er hvetekli som oversatt blir "wheat bran". Slår jeg opp wheat bran på google, så blir jeg fortalt på karboinnholdet er 65 per 100 g! Hjelp!
Er det noen som har erfaring med dette eller kanskje det er andre "Amerikanske Nordmenn" her inne som har dette under kontrol? Setter stor pris på all hjelp.

Chucky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 07:38   #2
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Hva er kruskakli på engelsk?

Opprinnelig lagt inn av Chucky, her.

Hei på dere alle! Jeg er ny på forumet og ny med lavkarbo diet. Er hjemme i gamlelandet på besøk og startet faktisk denne nye livstilen for bare noen dager siden.
Nå vil jeg fortsette å spise slik da jeg reiser hjem til USA der jeg bor. Problemet er at jeg ikke er helt sikker på hva kruskakli er på engelsk. Jeg leser av boksen at ingrediensene er hvetekli som oversatt blir "wheat bran". Slår jeg opp wheat bran på google, så blir jeg fortalt på karboinnholdet er 65 per 100 g! Hjelp!
Er det noen som har erfaring med dette eller kanskje det er andre "Amerikanske Nordmenn" her inne som har dette under kontrol? Setter stor pris på all hjelp.

Jeg har kjøpt Wheat bran fra Quaker. Den inneholder pr serving (1/3 cup, 17 gram) 11 g karbohydrater hvorav 8 er fiber. Det passer bra mot de norske som har ca 20 karber pr 100 gram. Husk at amerikanerne ikke trekker fra fiber, så det må du selv trekke fra karbohydratinnholdet. Det er sikkert det som har skjedd på den kilden du fant.

Jeg bor i Berkeley, CA, i år og er ganske ny innen dette jeg også - men noen ting har jeg da klart å finne ut av, så det er bare og spørre. Jeg har blant annet funnet tortillas med kun 3 karber pr tortilla - lykke!

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 10:35   #3
Chucky
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Chicago, USA
Innlegg: 2
Chucky er på en erverdig vei

Sv: Hva er kruskakli på engelsk?

Tusen takk for svaret! Da blir det Quakers på meg da når jeg reiser tilbake. Fint at du minnet meg på å trekke i fra fiberet også, det hadde jo jeg ikke tenkt på. Kos deg i Berkeley og takk for tilbudet om at jeg kan "plage" deg neste gang jeg står og river meg i håret!!

Chucky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kruskakli? Anki1962 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 21-09-09 23:08
Kruskakli TUSS Oppskrifter 1 16-08-09 14:12
Kruskakli cilemora Dr Lindbergs 3 17-11-07 01:48
Kruskakli? jeef-micro Lavkarbo generelt 1 02-05-05 12:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no