Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Liten endring på vekt, desto mer i cm

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 17:28   #1
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Liten endring på vekt, desto mer i cm

Tenkte jeg skulle skrive litt om erfaring etter 3,5 uke på Ketolysekuren.

Jeg har ikke gått ned mer enn ca. 1 kg på denne tiden - men jeg har gått ned 5 cm i livet! Ganske så utrolig. Var passe oppgitt over vekta, men tenkte jeg skulle måle - og fikk nesten sjokk! Kjente jo at buksene satt litt løsere, men var deppa på grunn av manglende vektnedgang.... fra 85,5 til 80,5 cm på 3,5 uke er jo supert!

At jeg ikke har fått noen pangstart på ketolysekuren regner jeg med er fordi jeg hadde et lavkarbo kosthold - Lutz - før jeg startet, og det var ikke noe særlig med glykogenlager som skulle "tømmes". Jeg kommer også ganske enkelt i ketose - brukte bare 1 dag, og hadde ingen ubehagelighet denne gangen.

Første gang jeg prøvde meg på ketogentkosthold - omtrent for ett år siden, holdt jeg bare kort tid på grunn av "bivirkningene". Tror det kan være greit å trappe ned fra høykarbo, og holde moderat lavkarbo en stund før man går over til ketogendiett, hvis man opplever mye av overgangsplagene.

Så det jeg egentlig ville frem til var: husk å måle i tillegg til å veie!

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 17:35   #2
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Liten endring på vekt, desto mer i cm

Godt poeng! Det er vel tross alt målene som teller. Muskler veier mer enn fett også.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 17:56   #3
mirha
Juniormedlem
 
mirha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 16
mirha er på en erverdig vei

Sv: Liten endring på vekt, desto mer i cm

Hei!
Deilig når en merker at klærne blir for store
Jeg har holdt på med ketolysekuren i snart 3 uker nå. Første gang jeg prøver dette. Synes ikke jeg har gått så mye ned i vekt som forventet ut i fra det jeg leste i boka. Men masse cm er blitt borte og det merkes jo på klærne!!

__________________
Startvekt: 122,0kg Ønskevekt: 78kg


mirha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 17:58   #4
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Liten endring på vekt, desto mer i cm

Så bra! Målene er vel viktigere, ja Og jeg er enig med deg ang. nedtrapping. Jeg gjorde også det, og har aldri hatt de problemene mange beskriver.

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det bedre desto mindre karbohydrater? aslaug Lavkarbo generelt 5 21-07-10 13:33
Liten presentasjon! (Ser at den ble ikke så liten allikevel ...) ~Buble~ Ketolysekuren 7 07-01-09 22:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no