Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Amming og generelt om Ketolysekuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-09, 22:54   #1
Trulte bollemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 13
Trulte bollemor er på en erverdig vei

Amming og generelt om Ketolysekuren

Hei, er helt helt fersk her inne.
Har hørt fra en venninne som har ernæringsbakgrunn og er veileder at Ketolyse er farlig og ikke bra. Meeen jeg vil ikke tro det, da jeg har lest om mange som har hatt glede av det.
Jeg er akkurat ferdig med boken til Sture Skaldeman, og jeg må si jeg er kjempe fasinert!
Jeg har trent og spist sunt de siste årene, men kiloene rikker seg ikke av kroppen... jeg er ca 40 kg overvektig. Men jeg elsker karbohydrater og har spist "sunn karbohydratrikt mat" i hennhold til lærerboka. Så nå skal jeg prøve å se om det hjelper å holde seg mest mulig unna. Det blir spennende.

Men spørsmålet er, jeg ammer - er det noen forhåndsregler jeg da bør ta?

Tar gjerne i mot andre tips dere ønsker å gi en fersking som meg

__________________
Trulte Bollemor



Trulte bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 23:14   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Amming og generelt om Ketolysekuren

Hei,
Man anbefaler ikke at man er i ketose så lenge man fullammer, flere linker vedrørende dette tema her på forumet. Se nederst på siden der skal du finne linker med tilsvarende tema.
Her er i alle fall en link, http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=amming

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 10:17   #3
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Amming og generelt om Ketolysekuren

jeg gikk på ketolyse i 4-5 uker og amme 2 ganger per dag, slutta nå.. gått kjempefint

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:15   #4
Trulte bollemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 13
Trulte bollemor er på en erverdig vei

Sv: Amming og generelt om Ketolysekuren

Tusen takk for svar :-)

Jeg fullammer (minus grøt på kvelden), men må si at jeg ikke ble så mye klokere av linken.

__________________
Trulte Bollemor



Trulte bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:34   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Amming og generelt om Ketolysekuren

hei. jeg gikk på Lindberg og ammet og det gikk helt fint. Man anbefaler vel ikke ketolyse/atkins når man ammer fordi noe forskning viser at man frigjør mye dritt fra fett i kroppen som kan gå over i morsmelka. men moderat lavkarbo er bare fint!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge holder bær seg generelt i fryseren? Anki1962 Spørsmål og svar 2 19-02-09 00:07
Lavkarbo generelt ... cilemora Lavkarbo generelt 6 14-01-08 18:16
er sukker generelt skikkelig usunt for kroppen? Aadna Lavkarbo generelt 10 02-10-06 21:32
Generelt *Tussi* Ketolysekuren 7 19-04-05 22:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no