Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Frustrert og trenger råd

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-15, 23:39   #1
LenaHar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 3
LenaHar er på en erverdig vei

Frustrert og trenger råd

Hei. Jeg trener aktivt 4 dager i uken, jogger mellom 5 -10 km pr gang. Jeg har kuttet ut ris, pasta, poteter, melprodukter og brød, spiser endel grønnsaker,frukt.
Jeg har en "spise dag" i uka, der jeg kan spise litt ekstra godt, som feks litt potet/ris eller et rundstykke. Jeg drikker masse vann og har byttet ut cola zero med vann/farris. Jeg skal ikke ned mange kilo men ca 5 kg. Pga muskelsmertesyndrom så fungerer jeg best uten mye stivelse i kosten.

Har noen forslag til matplan for en uke som faktisk funker?
Jeg er 160 høy, veier 60 kg, trener 4 ganger fast i uken, kun løping. har et aktivt yrke som avløser så beveger meg mye.
Jeg er ikke kresen i matveien men tomatbaserte retter (tomatsuppe, bacalao, salsa, makrell i tomat)sliter jeg med å like..,. tomat i seg selv er godt

Håper noen kan hjelpe

LenaHar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mat Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 23:58   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Frustrert og trenger råd

Hva er det du vil vi skal hjelpe deg med? Du er jo normalvektig og godt trent, så du burde ligge veldig godt an på alle måter...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 01:08   #3
LenaHar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 3
LenaHar er på en erverdig vei

Sv: Frustrert og trenger råd

sorry frustrert melding nå men : Kjenner jeg er litt lei av å høre at jeg er normalvekt for jeg har for mye både her og der
Jeg ønsker å ligge rundt 55 kg ikke 60 kg for jeg føler meg ikke vel med vekta jeg har nå.
Jeg ønsker å få tips evt hjelp til å sette opp en kostholdsplan som ikke inneholder potet,ris,pasta,brød,mel, sukker osv.

LenaHar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mat Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 01:23   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert og trenger råd

For det første tviler jeg på at kroppen din er enig i det hodet ditt mener, og da blir den på den vekta den mener er optimal. Men du kan jo forsøke ukemenyene i f.eks Sofie Hexeberg sine bøker.
Forøvrig vil en spisedag sannsynligvis hemme forbrenningen da den fyller opp karbolagrene igjen så kroppen aldri kommer i fettforbrenningsmodus. Dessuten vil du helt sikkert ha nytte av å legge inn litt muskeloppstrammende/figurformende trening som f.eks yoga/platens om du mener det "tyter her og der" (noe som høres usannsynlig ut med den vekta.... )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 02:13   #5
LenaHar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 3
LenaHar er på en erverdig vei

Sv: Frustrert og trenger råd

takk for tips det er i hovedsak rumpe.lår og nedre del av magen som er en "pain in the ass". .. jeg har alltid veid mellom 47 og 55, men trivdes best på 55 kg... jeg sluttet å røyke i september i fjor og kiloene bare raste på. nå har jeg trent aktivt i 3 uker uten resultat..samt spist greit. kan det være at jeg spiser for lite?
2 rugsprø til frokost m/pålegg (stortsett ost)
vann og frukt
3 rugsprø eller eggerøre til lunsj med litt skinke
vann og frukt
kun kjøtt og grønnsaker til middag. ca 200g kjøtt/fisk og masse grønt
2 rugsprø til kvelds med kokt egg, 1 skive ost og agurk

drikker mye vann og spiser frukt(med evt litt kesam) til mellommåltid på treningsdager..

pga kroniske muskelsmerter så holder jeg meg unna hvetemel, poteter, ris og pasta.

LenaHar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mat Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 07:50   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert og trenger råd

Du har trent i 3 uker og er utålmodig fordi resultatene ikke kommer? Skal du stramme opp bør du nok bytte ut minst 2 av løpeøktene med styrketrening. Vektmessig ligger du helt flott an nemlig. Det er også noe med at du ikke lenger er en spinkel ungjente, men en voksen kvinne (uten at jeg fikk med meg hvor gammel du er).

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 10:55   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert og trenger råd

Opprinnelig lagt inn av LenaHar, her.

2 rugsprø til frokost m/pålegg (stortsett ost)
vann og frukt
3 rugsprø eller eggerøre til lunsj med litt skinke
vann og frukt
kun kjøtt og grønnsaker til middag. ca 200g kjøtt/fisk og masse grønt
2 rugsprø til kvelds med kokt egg, 1 skive ost og agurk

drikker mye vann og spiser frukt(med evt litt kesam) til mellommåltid på treningsdager...

Dette er ikke lavkarbokosthold Dette er Grete Roede.

Jeg går utfra du har leste denne? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 15:49   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Frustrert og trenger råd

Jeg ville ha kuttet ut det meste av frukten og Rugsprø. Spist mer kjøtt, egg og grønnsaker. Og tatt det litt med ro med treningen de første ukene til kroppen har vendt seg til kostholdet.

Skjønner du er lei av å høre at du er normalvektig, men med en BMI på 23,2 er det slett ikke sikkert at et lavkarbokosthold vil gi deg den vekten som hodet ditt ønsker. Men jeg ville nå ha prøvd likevel, om du tidligere har ligget på 47-55 uten å sulte deg kan dette meget vel være din kropps "normalvekt". Prøv å lese deg opp på lavkarbo, spis riktig og trim smart så skal du se at det ordner seg;-))

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny - frustrert - trenger råd 84line LCHF 15 23-01-15 05:40
Frustrert otika Generell diskusjon 11 14-03-11 10:57
Frustrert pappa! Nesten frustrert datter! Sykepleierstudine Lavkarbo generelt 11 01-02-11 23:13
Frustrert og lei- trenger trøst og råd hønni Ketolysekuren 6 30-05-09 18:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no