Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-08, 22:48   #76
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv dere slankehistorie her!

Dette går bra Elly, du klarer det nok
Bare forkuser på at du ikke vil være overvektig resten av livet så kommer nok motivasjonen tenker eg
Lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 22:01   #77
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 37
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Jeg må bare ta av meg hatten for dere som har klart dette,for det er jammen ikke lett. Håper jeg kan føye meg til listen deres en gang i fremtiden. Stå på!

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 23:01   #78
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Famtastisk inspirerende tråd! Så flinke alle sammen er! Gleder meg til jeg kan legge ut min historie her! I den farta dette går i så er det ca 7 år til....

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:22   #79
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Slenger inn min historie...

Uke 14 2008: Påsken er akkurat over. Vi har vært på besøk hos familie, og virkelig kost oss. Bortsett fra litt aking med barna, har vi kun vært inne og spist uante mengder snop. Kommer hjem seende ut som Michelinmannen, og alle klærne sitter lakket på meg. Jeg har i lengre tid slitt med trøtthet, slapphet og generell dårlig form. Magen har ikke vært god på flere år...

Uken etter påskeferien er jeg på jobbreise, og siden vi ikke har McDonalds her nord, og jeg er sykt glad i burger, så blir det denne uken mange turer innom McD.
(I hverdagen spiser jeg aldri burger, og spiser lite snop. Normalt kosthold i henholdt til standard ernæringsråd - men skjeier kraftig ut enkelte ganger, f.eks som nevnt her). Nå er formen min virkelig elendig.
Avslutter denne uken med å stikke innom søsteren min, som forteller meg at legen til hennes mann hadde anbefalt ham ketolysekuren, da han slet med overvekt og dårlig form. Hun hadde fulgt samme opplegget for å støtte mannen sin (hun trengte ikke gå ned noe), og hadde selv kommet i mye bedre form, ikke hatt sånt søvnbehov, og ikke så slapp/trøtt. Hun foreslår at jeg prøver dette jeg også.
Vel, dette var eneste jeg ikke hadde prøvd, jeg hadde tidligere sultet meg ned noen kilo, men kiloene raste på hver gang jeg nærmet meg et normalt kosthold. Måtte under 1300kcal om dag med 1t trening om dag for å gå saaaakte ned. Hvorfor ikke prøve dette og se om det virker? Leser i ketolyseboka deres mens jeg er der, og får masse input om hva jeg skal spise etc.
Dagen etter jeg kommer hjem er det rett på ketolyse. Veide meg rett etter påske og var over 110kg da, og vet at jeg gikk opp litt mer på jobbreisen, men veier meg ikke før jeg går i gang med kuren.

Merker etter få dager at magen retter seg. Jeg har mer overskudd, mer energi, sover kortere netter og klarer i mye større grad å konsentrere meg. Kan sitte og høre på foredrag uten å slite med å holde øynene oppe.

Og kiloene begynner å rase av.
Uke 24 har jeg gått ned 19kg - altså 1,9kg i uka!

Etter 12 uker er jeg kommet under 90kg og er lettere enn jeg har vært på 10 år.

Etter 21 uker passerer jeg minus 25kg, og min BMI er plutselig innenfor normalvektig.

Etter et halvt år/26uker på kuren viser vekta 82kg. Har altså gått ned over 28kg (sannsynligvis nærmere 30...). BMI på 23.
Bruker nå 31-32" i bukser, mot 38-40" før...

Nå er jeg ferdigslanket, skal ikke mer ned i vekt, heller opp i muskelmasse.

Fortsetter med ketolyselivsstil da jeg er i kanonform på dette kostholdet. Så får jeg se hvordan kroppen min ser ut uke 14 i 2009, det blir spennende!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 19:53   #80
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Wow screwball, du har vært kanonflink

Stor inspirasjon

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 20:04   #81
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Åhhh -det høres så herlig ut!!! Jeg føler jeg har så laaangt igjen !!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 15:53   #82
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

UTROLIG BRA jobbet...

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 00:52   #83
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Dette var en veldig inspirerende tråd! Skal se om jeg finner noen førbilder av meg selv, så skal jeg legge de ut her sammen med historien

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 01:43   #84
Kittypus
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Østfold
Innlegg: 8
Kittypus er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Godt nytt år - ALLESAMMEN

Ja - etter å ha lest alle disse flotte erfaringer dere andre har her inne - er det vel påtide at jeg også forteller min historie.

Jeg ventet på Gastric Bypass operasjon - hadde BMI på 39,4 kg - når dagen for konsultasjonen kom hadde jeg delte følelser.....alt lå til rette - jeg ble satt opp til startkurs - og det som var.....men etter 25 min fikk jeg beskjed om jeg ikke var noen kandidat for dette hva - hvorfor??
Jo - " merra" mente jeg ikke hadde prøvd nok selv.... herregud tenkte jeg - har jo vært overvektig i 18 år - prøvd uttalige grethe roede - pulverdietter og annet. Lå på grensa til Diabets 2 - ¨å fastlegen mente at jeg var en kjempe kandidat for nettopp dette -også som sikkert de fleste av Dere andre her inne har vekta gått 10 kg ned - og 15 opp - klarte ikke å holde vekten der nede.Utallige ganger.....
Jeg ble SÅ skuffet og forbannet - hele veien fra Sykehuset i Bærum..og hjem. ( ca 2 timer )

MEN - jeg har hele tiden vært i full jobb - + en bijobb - har 2 hunder som jeg turer med 3 til 5 dager i uken - hadde levd ett meget aktivt liv frem til 18 års alderen - så "madammen" mente at jeg fikk gå inn i meg selv og hente opp denne gnisten igjen........ikke psykiske lidelser - eller annet vondt - bortsett fra smerter i korsrygg når vekta gikk opp igjen og kjøttsår fra bukfettet som gnissa - til tider så ille at jeg ikke har kunnet gå på jobb.

Det tok meg ca 1 mnd fra denne opplevelsen til jeg startet min livsstilforandring.
1 juledag i 2007 startet jeg - filosofi ; spis hva du vil .. i moderate mengder og til faste tider. Ikke mat etter kl 21 ( for jeg er nattugle ) Jeg kuttet først ut søtsaker - deretter farsemat og ferdig poser - planlegging av måltider og klargjøring av de dagen føre. - samt alltid tilgang til knekkebrød - havrekjeks og vann - også i bilen . frukt og grønt.
Ny vekt mai 08 - ned 22 kg - jeg var kjempe fornøyd....men så kom stoppen....den varte i 9 laaaange uker. - platååååååå kalte de det ...jeg ble helt desperat for ikke noe skjedde uansett hva jeg gjorde...
Etter ferien startet jeg med ketolyse og gikk ned yttligere 4 kg - vekta kom seg ned til 90,8 kg - supert vettu.......men...nok engang...
SÅÅÅÅÅÅ - skjedde det masse ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; .........

Jippy - denne jenta fikk ny jobb i samma firma - det førte til 1 t og 40 min - pendling hver dag.....glemte å spise frokost - ingen faste rammer - vips så ble det litt pølse - og en liten freia sjokolade - eller maks 2 til 3 måltider pr dag - og kanskje 4 dl drikke på hele dagen....

------ HVORDAN KUNNE DETTE SKJE!!?????-------

Dagens vekt er nå på 94,8 kg - pga av denne utskeielsen - og NÅ er det slutt på dette tullet....jeg MÅ dra meg selv i øra og starte på steg 1 igjen...og denne gangen vet jeg at det er mulig....også for meg...:-)
Jeg er 172 cm over bakkenivå.

Første delmål er ; 89,8 kg
Andre delmål er ; 85 kg
Tredje delmål er ; 82 kg ( innvilget BP....)
Jeg bør vel ha mulighet til å nærme meg 75 kg egentlig - men noen sylfide blir jeg nok ikke uansett - men satser på at pondusen blir borte og jeg har bedre holdning - kondis - utholdenhet og alle andre godbiter forran meg Målet er å gjennomføre ett sykkelritt på 8 mil før jeg fyller 40 - he he...ett veddemål faktisk - med en kjempe premie i potten.... starter med trim om 4 dager med PT - gleder meg som ett barn faktisk. Må jo konkurrere mot kroppen og meg selv.
Og det skal jeg fikse - faktisk.

Prøver derfor ketolyse denne gangen - derfor er det så kjekt med dette nettstedet - for å få bra tips og ikke minst for å holde motivasjonen på topp. Dette er ett topp forum - og mange kjekke støttespillere treffer vi alle her inne.

Derfor 1000 takk til ALLE som deler seg selv med alle oss andre - regner med at flere er enige med meg.

Skal vi lage en lenke for 2009 - og gå ned sammen???
Jeg er klar som ett egg jeg..

Mjau
fra
Kittypus

__________________

Kittypus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Må ned 15 kg helst til 31.05.09 ..... Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 10:12   #85
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

heisann velkommen skal du være...du virker veldig motivert og det er bra ønsker deg masse lykke til

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 21:19   #86
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Wow! Jeg må bar bøye meg og applaudere til dere alle sammen! Så flinke dere er!! Bra jobba dere!! Veldig inspirerende tråd!
Gleder meg max til å komme igang jeg også...venter i spenning på boka så jeg kan begynne å lese og lære!

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:27   #87
heartless
Nytt Medlem
 
heartless sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: stokke
Innlegg: 6
heartless er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv dere slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

Hei hei,tenkte jeg kunne skrive en liten slanke historie her Jeg er altså en jente på 26 som hele livet har trent MASSE..men for 2 1/2 år siden så ble jeg langtid sykemeldt pgr av ryggen..var sykemeldt i 8 mnd og ble gravid med min lille prinsesse helt på slutten! jeg levde egentlig i selvfornektelse og kunne ikke se selv at jeg var blitt veldig overvektig,når jeg ble henvist til nakke og rygg poli klinikken og måtte gå på vekten fikk jeg lettere sagt sjokk!!! den viste 103 kg(og jeg som gikk og sa: åå herregud da klærene i butikkene er lagd for småjenter..str blir bare mindre og mindre.hmm)begynte da å spise kun salat og gikk ned 10 kg på ca 2 mnd..så ble jeg gravid og ryggen forverret seg,ga vel egentlig helt opp og trykte i meg alt jeg kunne av snop/snack og usunn mat.så i 9 mnd lå jeg for det meste på sofaen og spiste! på det meste i graviditeten veide jeg 107 kg..jenten vår ble født 3 oktober 05 og da sto vekten på 100kg! forstod jo at jeg måtte ta tak i dette en gang for alle og gikk i gang med "sulte kur,spiste 3-4 knekkebrød for dagen og drakk kun vann.og joda vekten gikk ned men humøret gikk også NED.. Så en vakker dag for ca 3 mnd siden begynte min gode veninne (tess)og fortelle meg om atkins og lavkarbo,noe jeg aldri hadde hørt om engang..jeg var SKIKKELIG skeptisk,at det skulle gå an å gå ned i vekt ved å spise kjøtt,fett,ost osv..nei dette måtte jo bare være tullmen jeg hoppet i det og nå mener jeg det er noe av det lureste jeg noen gang har gjort har nå 5 kg igjen og vet at dette går kjempe bra!VIL OPPFORDRE ALLE SOM VURDERER Å SLANKE SEG TIL Å GJØRE DET MED LAVKARBO KOSTHOLD! LYKKE TIL!!!

Så flott historie
Blir skikkelig inspirert jeg !
Hvor mye gikk ned på 3 mnd ?

__________________


heartless er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert / atkins Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 17:23   #88
Donut
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 12
Donut er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Dette er helt rått!!! Utrolig kult å se før og etter bilder!! Veldig inspirerende Tusen takk!!! Jeg er nettop begynt (i dag)....hehehe... Men vil gjerne ned 23 kg. Hadde en traumatisk graviditet med mange snikende kilo, så nå må jeg jobbe hardt for å bli meg selv igjen. Men selvfølgelig....lille prinsen var absolutt verdt det
LYKKE TIL TIL DERE ALLE!!!!

__________________
Donut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 23:44   #89
snutanuta
Medlem
 
snutanuta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 53
snutanuta er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Jeg er så utrolig imponert! FY så flinke dere har vært, det er så inspirerende å se før og etter bildene, ser ut som lavkarbo er tingen ja

__________________


Start 18 Februar 09
snutanuta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 11:38   #90
totteline
Juniormedlem
 
totteline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: STAVANGER
Innlegg: 34
totteline er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Dette var utolig inspirerende å lese. Har selv begynt på lavkarbo og har en laaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnngggggggggg vei å gå. og da er det veldig moro å lese sånne solskinns historier som er blitt skrevet her. Da er det ett håp for meg og.
Har til nå gått ned 4,7 kg skal ned totalt 45 så det er litt igjen. Gleder meg mest til nå å komme ned til 2 sifret tall.

Lykketil alle som holder på, dette klarer vi sammen

__________________


totteline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 14:16   #91
blå blomst
Medlem
 
blå blomst sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 78
blå blomst er på en erverdig vei
Smile

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Hei til dere alle nå er det lenge siden jeg var her. I januar var jeg oppe i 105 kilo, tyngre enn det jeg var når jeg var høygravid! De to gangene jeg var gravid, var jeg maks 100 kilo, så det skjedde noe som hjemmeværende med to små barn, som kom med ett års mellomrom nå har jeg greid å gå ned 16 kilo, og har fire igjen for første delmål.. Når jeg har greid 20 kilo, skal jeg utvide tickeren med fem kilo til, og så fem til til sammen vil jeg ned (helst), 30 kilo, men 20 kilo er bra, og 25 er kjempebra! Jeg vet at ca 75 kilo er en bra vekt for meg, men det har jeg ikke veid på 13 år, men 80 er også bra! Lykke til videre til alle sammen her inne, så klarer vi målene våre

__________________
blå blomst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: protein, fett og litt karbo Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 14:17   #92
blå blomst
Medlem
 
blå blomst sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 78
blå blomst er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Jeg mente 105 kilo i januar 2008

__________________
blå blomst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: protein, fett og litt karbo Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 03:07   #93
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

"WOW, er det mulig?!?!?" tenkte jeg nå nettopp... Sitter på jobb, i resepsjonen på hotell, og rettet på skjørtet mitt. Det er en del av en uniform som jeg fikk for ca ett år siden, og er konstruert slik at det skal være ganske langt oppå magen. Men nå, når jeg skulle dra det litt ned sånn at det ikke var helt oppunder brystene, så la jeg merke til at "hey! jeg kan jo faktisk ha livet på skjørtet rundt sideflesket! Det har jeg ikke kunnet før - ikke under noen omstendigheter har det vært mulig!"

HURRA! Da vises det jo faktisk mer enn jeg hadde trodd, disse 7 kiloene som jeg har mistet siden 1. februar i år! Og når sant skal sies, så er vesten på arbeidsuniformen min nesten begynt å bli for stor! Jeg jobber bare annenhver helg eller så, så da vises det ekstra godt! Det er så morsomt! HURRAHURRA!

I tillegg til dette skal det sies at jeg egentlig føler nedgangen i vekta går litt sakte, men ikke trener jeg, og jeg spiser flust med Atkins-barer som mellommåltid og sjokkiserstatning :P hihi... De er avhengighetsskapende, ikke mer å si om det

ELSKER DIETTEN! Kroppen ELSKER den, og energinivået og konsentrasjonen min elsker den! Som student kan jeg si at jeg får med meg 70% mer i forelesningene nå enn før dietten, og ellers er alt bare faaaaantaaaastisk!

Anbefaler alle - overvektig eller ei, å kutte ned på karbisene! Det er no' herk som aldri skulle vært oppfunnet *knis* :P

Ønsker alle LYKKE TIL videre, og GRATULERER hvis du/dere er ferdige på lavkarbodiett!

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 11:49   #94
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Historien min:

Jeg hadde aldri før i livet vært overvektig, men la på meg 30 kg som følge av svangerskap med høyt karboinntak og et ellers veldig stillesittende liv pga vannvittig hemmende bekkenløsning, allerede fra uke 12.
Jeg gikk fra 60 til 90 kg i løpet av de 9 mnd. Så virkelig frem til at kiloene skulle rase av meg som følge av amming, som jeg hadde hørt mange snakke så mye om.
3 dager etter fødsel veide jeg 74 kg. Jeg amma for livet, men av en eller anna merkelig grunn, (Les: Ostepop) gikk jeg bare oppover på vekta.
Da tallet nærmet seg 80 begynte jeg og få panikk, men selv om jeg kutta ut min "elskede" venn Cheez Doodle, så fortsatte vekta og bevege seg oppover.
Da den stoppet på 83 i april 2007 var jeg så heldig at jeg listet meg inn her og leste om Optimal Ernæring. Det var et litt vanskelig prinsipp syntes jeg, mest fordi jeg hadde det alt for travelt, og bare ville begynne og gå ned i vekt med en gang, og orka rett og slett ikke og sette meg så alt for mye inn i det. Likevel gikk jeg ned et par kilo på kort tid.
Så leste jeg om Ketolyse, og bestemte meg for og kjøpe boka, og virkelig sette meg inn i dette.
Fikk boka i posten og leste gjennom den samme dag.
17. april begynte jeg for fullt. Jeg var helt overraska over hvor enkelt det var, og over den raske vektnedgangen. I løpet av 4,5 mnd hadde jeg tatt av 20 kg.
Deretter gikk det veldig opp og ned. Jeg stressa med nedgang, og skeiet ofte ut.
La på meg 10 kilo, gikk ned 10 kg, la de på meg igjen osv.
I januar i år (2009), bestemte jeg meg for at nok var nok, og tok et aldri så lite oppgjør med meg selv.
Nå var det livsstilsendring som gjaldt. Ingen kur, ikke noe slankel på er stress. Nå skulle jeg ha det godt med meg selv, og den eneste måten og få det til på er LCHF-kost.
Siden da har jeg rast ned 13 kg, og totalt nedgang er 26 kg og jeg er slankere nå enn jeg var lenge før jeg ble gravid. Merkelig så fort vekta bevega seg når jeg ikke tenkte over det.

Nå kommer jeg aldri til og gå over til noe høykarbokosthold ever again.
Lever hovedsaklig etter LCHF-prinsippene, men kan godt ta noen gulrotbiter eller et bittelite kakestykke ved spesielle anledninger. Før ville jeg ikke kunne gjort det uten en total sprekk, men nå er jeg så klar på hva jeg vil med kroppen min, og hvordan jeg skal pleie den best mulig, så det er null problem og fortsette med lavkarbo etter en liten kakebit.


Jeg er VELDIG fornøyd!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 17:59   #95
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Kjempebra Bee Du har vært kjempeflink

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 02:30   #96
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 33
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

ååå så fliiinke dere eeeer!!!

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 16:13   #97
ixi
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 43
Innlegg: 163
ixi er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Motiverende for meg som står i startgropen å lese dette.

__________________
Fake it till you make it!
Har krympet 11 cm, 43 cm igjen!
Ixi skal bli sunn!
ixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 16:17   #98
muskatt
Juniormedlem
 
muskatt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 46
muskatt er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Gratulerer til alle dere! Utrolig gøy å lese for en nybegynner som er på dag 5. Hører gjerne flere historier.

Håper min kommer opp her rundt juletider

Merker det sånn på humøret mitt at det har bedret seg- sikkert fordi jeg har tro på at dette skal gå, og jeg spiser masse god mat og er aldri sulten.

__________________
Din mat er din medisin.
muskatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: trening og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 18:57   #99
tilli
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
tilli er på en erverdig vei
Red face

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Fantastisk moro å lese alle historiene, virkelig motiverende!
Bare lurer...er det noen av dere flinke slankere som har gått på / går på pulver (VLCD) i kortere eller lengre perioder? Eller er disse sidene kun for de som spiser proteinrik / karbo fattig MAT mon tro..? Jeg startet nemlig opp på allevo sin 2-ukers diett på pulver for så gå over til proteinrik mat.
Noen med erfaringer på dette eller lignende kanskje?

tilli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / allevo Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 02:54   #100
slank1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 7
slank1 er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

HEi

Jeg har aldri slanket meg før iår.

Men idag var jeg 10 kg lettere enn før!)
Jeg begynte for 4 uker siden og syns 2,5 kg i uka er skikkelig bra!
Nå er jeg i ferd med å ta de neste 10kgene Håper det går like kjapt
Jeg har fulgt Ketolyse kuren. Men jeg har trimmet mer enn de 30 minuttene man skal og føler jeg har hatt stort utbytte av det. Særlig da jeg er glad i et par pils i helgen, og gjennom mange bursdager har sprukket et par ganger. Alle sprekkene har gjort meg skikkelig forbannet etterpå. Og dertil hardere treningsøkter. Men resultatet syns jeg taler godt nok for seg

Kjapt spm. Hver gang jeg er ute og går i 2 timer eller mer syns jeg at vekta er 1 til 2 lavere dagen etter. Flere som har opplevd slikt?

slank1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke funnet ennå Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når starta dere og hvor mye har dere gått ned nå? geysirland Ketolysekuren 56 15-07-09 01:04
Hvor mange har gått ned på Skaldemann? viet60 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 16-05-08 19:25
Hva bare MÅ dere ha i skapene deres? Angel83 Ketolysekuren 16 13-03-08 12:27
Hvor mange kilo har dere gått ned? *Tussi* Ketolysekuren 3 16-04-05 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no