Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-09, 22:12   #101
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 44
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Nå har jeg sittet å lest meg gjennom alle slankehistoriene og jeg er blitt overbevist; dette SKAL jeg også klare! Dere har vært superflinke alle sammen - helt fantastisk!

Jeg skal gå til innkjøp av Ketolyseboka og tilbehøret og starter forhåpentligvis opp med ny livsstil om en uke. Gleeeder meg, for nå er jeg motivert!

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 01:04   #102
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

hva med dere som gikk ned i vekt for tre fire år siden
har dere klart og beholde en vekta ,,

jeg selv gikk ned 22 kilo for tre år siden,,7..8 av de har sneket seg på igjen,og veldig vansklig og bli kvitt ,,( min motivasjon som er vansklig)

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 20:18   #103
Someday
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Alder: 44
Innlegg: 7
Someday er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Jeg blir ihvertfall inspirert!!

__________________
Maybe someday

Someday er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 16:24   #104
ninapina8
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 40
Innlegg: 1
ninapina8 er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv dere slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av AnnaV, her.

Amethyst - dette klarer du - FINT!
Det som er så OK er at det blir en god sirkel av det hele - så snart du har gått ned noen kilo og merker det; føler deg litt bedre, ta momentumet som inspirasjon til å fortsette! Det blir bare BEDRE og BEDRE etterhvert. I tillegg er det viktig å huske på at HVERT eneste steg, hver bevegelse, hver eneste liten smule av trening du legger inn ekstra er et steg på vei mot målet, et steg du tar som ingen kan ta fra deg, som alltid vil være verd mer enn det steget du IKKE tok! Og på den andre siden, hver sjokolade, hver kjeks, hver bit du trøster deg med kjemper MOT deg!

Et par råd fra meg på veien:
1) ALDRI gå sulten. Det øker faren for å sprekke. Spis hver tredje time, finn noe sunt som du kan småspise på når du MÅ ha noe mellom måltidene.
2) Ikke la deg knekke. Om du står stille en periode er dette også et naturlig steg på veien - man kan ikke rase ned i jevn fart, uten å merke motstand. Om man kunne det, vel, så hadde vel alle vært slanke til å begynne med...
3) Visualiser. Se for deg den dagen du slipper å lure på om noen ser på deg og synest du er for stor, den dagen du kan gå inn i hvilken som helst forretning og finne klær i din størrelse, den dagen du har mer overskudd til dine gjøremål, til du kan bevege deg lettere, til du kan løfte hodet mot sola og virkelig ha klart å gjennomføre det du satt deg som mål..... Det er kun DU som kan gjøre dette for deg.

Vi har bare ett liv - vil du tilbringe ditt, tenkende; bekymret; misfornøyd med din egen vekt? Eller vil du gjøre noe med det?

Klem fra AnnaV

gode råd=)er helt ny her og gleder meg til å se resultater=)

__________________
[/url[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wlny6ET/]

]
ninapina8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lett blanding Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:23   #105
jordbær =)
Nytt Medlem
 
jordbær =) sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4
jordbær =) er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Har prøvd å slanke meg i 10 år...
Gikk ned fra 68kg til 58 kg med hard trening og 1200kcal per uke.
Klarte å holde det i 3 år, men måtte telletelletelle og trene som en idiot. Har alltid vært sunn og obs på hva jeg putter i munnen.
Nå er jeg så lei av å slanke meg og prøve å overbevise mannen min at jeg skal..
Har tro på dette. Så mange som har gått ned i vekt

Begynte på lav karbo på tirsdag. Har ikke merket noenting. Vanskeligste er å kutte ut frukt. Har alltid spist masse frukt....melon er best jeg vet..
Brød,pasta,ris,potet, sukker er ikke noe problem, men...muffins og andre bakevarer elsker jeg..og eplejuice!!!!!!

Blir moro å begynne å se resultater. Skal ikke fortelle på jobb før jeg skal på ferie. Kanskje noen blir overrasket om 3 uker?

1kg\uke er anbefalt vektreduksjon??

__________________


jordbær =) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 14:57   #106
Molly76
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 2
Molly76 er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Begynte fredag (idag er det tirsdag) på lavkarbo og vekten har beveget seg fra 86,8 til 83,5 på fire dager. 3,5 kilo!!! Regner med at det flater seg ut nå, men håper å gå ned ytterligere 12 kilo på like mange uker.

Molly76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 16:55   #107
jordbær =)
Nytt Medlem
 
jordbær =) sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4
jordbær =) er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av Molly76, her.

Begynte fredag (idag er det tirsdag) på lavkarbo og vekten har beveget seg fra 86,8 til 83,5 på fire dager. 3,5 kilo!!! Regner med at det flater seg ut nå, men håper å gå ned ytterligere 12 kilo på like mange uker.

Det var mye =) Super bra start!!!!

__________________


jordbær =) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 17:17   #108
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Molly og Jordbær

Dersom dere legger innleggene deres på tråder som er mer egnet - får dere sikkert mere respons.

Denne tråden er for de som har slanket seg mange kilo - og som vil dele sine historier med oss

Men ellers, lykke til og velkommen til et supert forum og kosthold

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 10:28   #109
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Her inne var det mye motivasjon å hente!!!

Hjelper så utrolig mye å lese hva dere alle har fått til, at dere trives med opplegget dere har valgt og ekstra morsomt å se før og etter bilder! :O)

Noen her som etterlyste de av dere som har gått ned mange kilo for en stund siden - hvordan går det med dere i dag?
Holdt vekten? Samme diett fortsatt, eller har dere klart å innføre andre matvarer?

Og hva med trådstarter, Iset? Ingen tilbakemelding på hennes fantastiske nedgang...?

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 13:49   #110
Cayamor
Juniormedlem
 
Cayamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 40
Innlegg: 13
Cayamor er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Klapp på skulderen til alle dere som har klart dette, det er utrolig å lese!
Ikke fatter jeg hvordan dere har klart det, jeg er inne i min første uke og har ikke mistet noen kg, men etter å ha lest her så holder jeg motet oppe!

Dere som skrev for noen år tilbake, klarer dere å holde vekten??

__________________


Cayamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert/Atkins Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 14:06   #111
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av annama, her.

Og hva med trådstarter, Iset? Ingen tilbakemelding på hennes fantastiske nedgang...?

Jeg har ikke sett vitsen med å skrive om det siden jeg jo er vektoperert. Jeg har jo såklart gjort mye av jobben selv, men er redd folk skal tenke "hvorfor skriver hun her, hun har jo "jukset" seg til en slank kropp. Sånn er det jo ikke, men det er jo endel uvitenhet ute og går, så.

Men jeg har hvertfall holdt vekten, det er 2,5 år siden operasjonen, og jeg har det bedre enn noensinne. Ingen komplikasjoner, ingen plager, jeg kan spise ganske mye mat, tåler all mat, er energisk og føler meg lett som en sky og lever livets glade dager.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 15:57   #112
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Veier stort sett det samme som vektnedgangen for to år siden. Pendler rundt vekta med et par kg opp og ned.
Meeen, jeg har fortsatt minst ti kg til som skal av (gjerne mer), men det ser ut til at kroppen trenger en laaang pause før den akter å kvitte seg med de resterende ser det ut som.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 01:29   #113
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har ikke sett vitsen med å skrive om det siden jeg jo er vektoperert. Jeg har jo såklart gjort mye av jobben selv, men er redd folk skal tenke "hvorfor skriver hun her, hun har jo "jukset" seg til en slank kropp. Sånn er det jo ikke, men det er jo endel uvitenhet ute og går, så.

Men jeg har hvertfall holdt vekten, det er 2,5 år siden operasjonen, og jeg har det bedre enn noensinne. Ingen komplikasjoner, ingen plager, jeg kan spise ganske mye mat, tåler all mat, er energisk og føler meg lett som en sky og lever livets glade dager.

Jeg blåser i hvordan du klarte å kvitte deg med kiloene...;O)
Det viktigste er at du gjorde det og enda viktigere at du klarer å holde vekta!!
Flink er du! :O)

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 01:31   #114
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Veier stort sett det samme som vektnedgangen for to år siden. Pendler rundt vekta med et par kg opp og ned.
Meeen, jeg har fortsatt minst ti kg til som skal av (gjerne mer), men det ser ut til at kroppen trenger en laaang pause før den akter å kvitte seg med de resterende ser det ut som.

Så bra! :O)
Gikk du ned mange kilo også?
Helt "fresh" her jeg, men er det det samme her, at det kan hjelpe å kick-starte kroppen på en eller annen måte for å få den til å skjønne at det er noen flere kilo som skal av..?

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:37   #115
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Jeg gikk ned nesten tjue kg
Hva mener du med kick-starte?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 15:48   #116
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg gikk ned nesten tjue kg
Hva mener du med kick-starte?

La kroppen smake noe helt annet enn normalt, f.eks litt mere eller mindre mat enn den har vært vant til
for på en måte vekke den litt opp av en dvale?
Ikke ekspert jeg, men det har funka på meg ved en vektterskel...

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 16:08   #117
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av annama, her.

La kroppen smake noe helt annet enn normalt, f.eks litt mere eller mindre mat enn den har vært vant til
for på en måte vekke den litt opp av en dvale?
Ikke ekspert jeg, men det har funka på meg ved en vektterskel...

Det er nok veldig individuelt, for meg funker det i hvert fall ikke, jeg har prøvd en gang å karboloade i fire dager for å booste vektnedgangen, og det var skikkelig katastrofalt. Men så er jeg visst temmelig insulinresistent også, og skal i grunn være forsiktig med å eksperimentere med høykarbo, utenom det har jeg vel kun spist høykarbo ved to anledninger (en bit smørgårtårta i fylla, og en gang en boks Hägen Dazs fordi jeg syntes synd på meg selv) i løpet av de tre åra som har gått siden jeg la om, det var bare grusomt .
For min del er nok det eneste som fungerer et strikt men variert kosthold med maks 70 gr kh om dagen, nok fett, passe med mosjon -og minst mulig stress. Det løsner nok til slutt, dette er jo uansett for livet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 17:17   #118
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

å karboloade i fire dager for å booste vektnedgangen,

Er helt på blank-isen her, skjønner jeg...
Kunne du forklare begrepene "karbolade" og "booste"?

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 18:30   #119
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av annama, her.

Er helt på blank-isen her, skjønner jeg...
Kunne du forklare begrepene "karbolade" og "booste"?

Jeg spiste såkalt normalt i fire dager, typ brød, litt pasta, fullkornsblandinger med melk, juice, sånn som folk tror er sunt
Jeg la på meg tre fire kg, og endte opp med å fortsette å legge på meg i flere måneder etterpå selv om jeg gikk tilbake til ketogent kosthold. Booste vektnedgangen=å få fart på vektnedgangen.
Noen opplever at de med noen dagers vanlig høykarbokosthold sjokker kroppen, og begynner å gå ned i vekt igjen etter et platå, dette gjaldt så definitivt ikke meg. Jeg endte opp med å gå opp ca tolv kg, som nå er av igjen, forsåvidt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 21:00   #120
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg spiste såkalt normalt i fire dager, typ brød, litt pasta, fullkornsblandinger med melk, juice, sånn som folk tror er sunt
Jeg la på meg tre fire kg, og endte opp med å fortsette å legge på meg i flere måneder etterpå selv om jeg gikk tilbake til ketogent kosthold. Booste vektnedgangen=å få fart på vektnedgangen.
Noen opplever at de med noen dagers vanlig høykarbokosthold sjokker kroppen, og begynner å gå ned i vekt igjen etter et platå, dette gjaldt så definitivt ikke meg. Jeg endte opp med å gå opp ca tolv kg, som nå er av igjen, forsåvidt.

Uffda...det hørtes jo skremmende ut. Håper ikke det gjelder for meg...
Har funka å spise noe annet for meg, men enn så lenge håper jeg kroppen er villig til å gi slipp på noen kilo...;O)

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 21:02   #121
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av annama, her.

Uffda...det hørtes jo skremmende ut. Håper ikke det gjelder for meg...
Har funka å spise noe annet for meg, men enn så lenge håper jeg kroppen er villig til å gi slipp på noen kilo...;O)

Det skal sies at jeg prøvde dette etter å ha spist lavkarbo i halvannet år, og stått stille i nesten ett år, da.
Jeg tåler nok sukker og ting som omdannes til sukker meget dårlig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:55   #122
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv dere slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Jeg er sytten. Jeg var overvektig fra barndommen av, bl. a. fordi jeg fikk for mye flaske. I tredjeklasse utviklet jeg nervøs spising, p. g. a. husangst. Senere byttet jeg verge og fikk bedre kår, men fortsatte med nervøs spising. Jeg sovnet som regel når jeg kom hjem fra skolen. På skolen var jeg til tider motbydelig, men også svært slapp og irritert. Jeg har i eftertid forstått at jeg har hvete-allergi og mild laktose-intoleranse. I tiende klasse veide jeg rundt 126 kilo. Den sommeren bestemte jeg meg for å endre på det.

Jeg spiste en veldig enkel lavkarbo-kost. Jeg spiste egg, pølser, mandler, gulrøtter og litt honning. Jeg spiste muligens for lite, men kroppen var hverken sulten eller sliten. Jeg spiste rundt 15-30 g karbohydrat dagen. Jeg gikk ned mesteparten av vekten - 50 kg - på under tre måneder.

Jeg kombinerte senere dietten med faster, men det var efter mesteparten av vektnedgangen. Fastene var rett og slett for disiplin.

Jeg spiste endog for mye grønnsaker, og mye vegetabilsk fett (særlig olivenolje), som ga meg forstoppelse. Idag bruker jeg litt olivenolje for smakens skyld, og grønnsakene er nok til å gi meg rundt 55-60 gram karbohydrat. Dermed er jeg ute av ketose, men brenner fortsatt frie fettsyrer. Jeg spister mer eller mindre Optimal ernæring, med mye egg, fløte, smør, rømme o. s. v. Jeg drikker kefir eller tettemelk daglig. Jeg begynner med D3-tilskudd i vinter. Kanskje fiskeolje òg, fordi jeg vil balansere Omega 3 og 6.

Jeg veier nu 72-74 kg.

kjempeflott,,hvordan går det med deg nå ,, har du klart og holde vekta?
jeg har desverre ikke det ,,10 kilo har sneket seg på det sisste året,,nå skal de vekk koste hva det koste vil

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 12:31   #123
tonlilno
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østfold
Alder: 40
Innlegg: 1
tonlilno er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Mange flinke folk her, supert for meg som trenger litt motivasjon nå, hatten av for dere

__________________


tonlilno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank + litt atkins Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 13:00   #124
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

jeg satt på ræva og åt flæsk..

LAVKARBO ROCKER!!


lol

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 14:45   #125
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Jeg er tilbake nå for å ta av 10 kg,Jeg har holdt vekten i over 2 år men hadde en skikkelig 4 ukers ferie nå
Vi åt ute alle måltidene og spiste mye digg osv.. så da gikk jeg opp 10 kg,begynte på lavkarbo igjen i dag(har ikke spist lavkarbo siden jeg slanket meg ferdig) så får vi se om disse kg forsvinner raskt

" Stinasol"

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når starta dere og hvor mye har dere gått ned nå? geysirland Ketolysekuren 56 15-07-09 01:04
Hvor mange har gått ned på Skaldemann? viet60 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 16-05-08 19:25
Hva bare MÅ dere ha i skapene deres? Angel83 Ketolysekuren 16 13-03-08 12:27
Hvor mange kilo har dere gått ned? *Tussi* Ketolysekuren 3 16-04-05 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no