Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Sjokolademuffins

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-08, 19:00   #1
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sjokolademuffins

Hva gjør man når man er alene hjemme en ettermiddag og har rester av litt av hvert som man bare må bruke opp? Jo, man finner på en oppskrift. . . Det er jo vi her inne blitt rene eksperter på! Bare mikser litt av ditt og litt av datt, og så blir det noe.

I dag ble det altså sjokolademuffins!

Hadde 3 eggehviter stående, og brukte dem, men neste gang bruker jeg sikkert hele egg. Pisket dem stive, hvilket jeg sikkert ikke hadde trengt, for da jeg siktet i kakao ramlet de helt sammen.

Sånn ble mine:

Sjokolademuffins.

3 eggehviter (evt 2 små hele egg)
ca 3 ss vanlig kakao, siktes i
100 g malte mandler
1,5 ts vaniljeekstrakt (går sikkert med vaniljedråper etter smak)
ca 2 ss Splenda (men jeg syns de ble litt lite søte)
1 ss rapsolje
1/2 beger crème fraîche
1 ss glutenmel
1 ts johannesbrødkjernemel (eller var det litt mer? Konsistensen var i alle fall til slutt som vanlig formkakedeig, liksom.)
1 ts bakepulver

Rør sammen, stek i muffinsformer ved 180 grader i ca 20 min.

Jeg fikk 9 store muffins.

De ble saftige og gode, men som sagt litt lite søte - men her er jo smaken forskjellig. Konsistensen var helt "kake" og lignet ikke lavkarbo!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:33   #2
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Sjokolademuffins

Dette høres jo fantastisk ut!!!

-og antall karb pr muffins ble.....?

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 21:13   #3
anca-77
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 46
Innlegg: 23
anca-77 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolademuffins

Ja disse hørtes jo nydelig gode ut. Lurer også på hvor mange karber det er....:-)

anca-77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt, mest lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 08:59   #4
frk fischer
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 2
frk fischer er på en erverdig vei

Sv: Sjokolademuffins

ÅÅÅÅ disse skal jeg prøve....er mye fysen på noe!!!!

frk fischer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 09:40   #5
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokolademuffins

Takk Karin
Dette hørtes lovende ut. Jeg skriver ut... Skal testes i helgen

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 14:47   #6
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokolademuffins

Aner ikke hvor mange karber, men det er jo ikke så mye her som inneholder veldig mye karber, så det kan ikke være så mye per muffin. Kanskje noen som vet hvordan man gjør det, kan legge det inn et sted og regne ut?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 14:49   #7
anca-77
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 46
Innlegg: 23
anca-77 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolademuffins

Hvor får man tak i glutenmel? Vanlige matvarebutikker??

anca-77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt, mest lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 14:53   #8
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokolademuffins

Helsekost. Det er den delen av melet som gjør at deig blir seig, og inneholder mest protein, lite karber.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 14:15   #9
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokolademuffins

. . . og her er festvarianten: Del muffinsene i to (som en lagkake) og smør litt Heistad aprikosmarmelade mellom lagene. Smelt litt av yndlingssjokoladen din og smør på toppen.

Mini-sachertorte! Litt mer karber så klart, men nå er det jo helg. . . Det ble vanvittig godt!

Det eneste problemet er at jeg pleier å måtte lete for å finne den aprikosmarmeladen, men det går sikkert an å lage noe selv som antakelig er mye bedre.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 11:03   #10
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokolademuffins

wow Karin...det skal absolutt prøves

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolademuffins uten soya eller proteinpulver Mya Kake/dessert og snacks 7 18-09-07 19:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no