Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-11, 19:47   #8326
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg fikk innkalling til time hos lungelegen i midten av august. For et par uker siden sov jeg med sånn dingsboms på fingeren som måler metningen av oksygenet i blodet. Jeg lå stort sett mellom 83-93, burde vært 95-98. Vet det er i laveste laget.

For det første, hva kan være årsak til såpass dårlig opptak?? Når jeg tenker meg om så har jeg alltid hatt trøbbel med å få "luft nok" selv da jeg var topptrent, det ble da bare kalt anstrengelsesastma uten at noe mer skjedde. Jeg har aldri røyket.

For det andre, kan DET være årsak til at jeg alltid føler meg så elendig i fly?? Lufta er jo tynnere der enn på bakken og oksygenopptaket blir jo derfor tyngere??

For det tredje.. Hva kan jeg gjøre for å få det bedre??

For lite oksygenmetning i blodet kan kanskje også forklare hvorfor jeg sliter med melkesyre i kroppen?


Pusher litt på denne og håper at Kitt ser den...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-06-11, 20:23   #8327
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Pusher litt på denne og håper at Kitt ser den...

Jeg så den, kjære!

Akkurat dette kan jeg lite om, men tenkte med en gang på hvordan du sover! Snorker du? Ligger du mye på magen? Søvnapne?
Hva er metningen på dagtid? I aktivitet? Hvordan er pulsen? Antall respirasjoner pr min?

Som du skjønner er det utrolig mange parametre som kan spille inn og gi helt forskjellige svar.

Så vidt jeg skjønner synker metningen etter at syrenivået øker, ikke omvendt!

Og at metningen er lav, kan jo også bety at kroppen har mer behov for oksygen og at blodet dermed må avgi mye hele tiden, ikke nødvendigvis at blodet tar opp lite O2!

Sorry, baby! Ikke helt mitt felt, dette her!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 21-06-11, 20:39   #8328
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Trappegrinn var knallurt!!!

Da var senga satt opp med stoler foran, ungen er lagt og grinda er på plass! Nå gjenstår det å se hvor lenge det varer

Seriøst, jeg hater ikea-varer!
Jeg satte opp trappegrinda for første gang nå og jeg er svett av irritasjon! Slik så jeg ut under hele opplegg:



Tenk at noe simpelt kan være så grusomt vanskelig!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-06-11, 20:53   #8329
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er kanalisering og er det verdt å prøve det?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 21-06-11, 21:37   #8330
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Da var senga satt opp med stoler foran, ungen er lagt og grinda er på plass! Nå gjenstår det å se hvor lenge det varer

Seriøst, jeg hater ikea-varer!
Jeg satte opp trappegrinda for første gang nå og jeg er svett av irritasjon! Slik så jeg ut under hele opplegg:



Tenk at noe simpelt kan være så grusomt vanskelig!

jeg så sånn ut når jeg skulle montere stoler fra ikea

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6)
Gammel 21-06-11, 21:40   #8331
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

jeg så sånn ut når jeg skulle montere stoler fra ikea

Jeg tror det er et ganske alment Ikea-monterings-ansikt jeg!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-06-11, 21:41   #8332
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg tror det er et ganske alment Ikea-monterings-ansikt jeg!

Neh. Send det til meg heller. Jeg liker å montere slike ting. Jeg synes det er gøy! Det er jo som et stort kinderegg!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 21-06-11, 21:46   #8333
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Neh. Send det til meg heller. Jeg liker å montere slike ting. Jeg synes det er gøy! Det er jo som et stort kinderegg!

Det synes jeg også før, men plutselig etter å ha flyttet mange ganger og fått barn så er jeg drittlei og eier ikke tålmodighet til sånt! I dag var jeg ekstra gretten da det var sent og jeg var så underernært at jeg skalv, samt en viss duracellunge SKULLE hjelpe til uansett hva! Så jeg ble nok mer irritert enn nødvendig

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-06-11, 21:58   #8334
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er vant med hunder og å lage stengsel til de. Så jeg hadde bare satt det gitteret fra sengen på utsiden av døren, og satt en stol inntil så den ble klemt mellom dørkarmen og stolen :-) Lett å ta bort, lett å sette på plass, og MYE lettere enn trappegrind. Og prøver han rive det ned, så hører dere det.

men nå som trappegrinden er på plass, så er den veldig grei, har det i døren til hunderommet selv :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 21-06-11, 22:03   #8335
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg er vant med hunder og å lage stengsel til de. Så jeg hadde bare satt det gitteret fra sengen på utsiden av døren, og satt en stol inntil så den ble klemt mellom dørkarmen og stolen :-) Lett å ta bort, lett å sette på plass, og MYE lettere enn trappegrind. Og prøver han rive det ned, så hører dere det.

men nå som trappegrinden er på plass, så er den veldig grei, har det i døren til hunderommet selv :-)

Tenkte på dette først selvsagt, men etter å ha sett hvor lett han både bærer og flytter den selv så ser jeg ikke noe trygghet i det. Vårt rom er et stykke unna og vi er helt avhengig av callersystem for å høre han. Vi er et par rom unna hvor det er 2 dører i mellom som MÅ være lukket for at katten som sover i gangen ikke skal angripe fuglene på stua mens vi sover Så selv om det var strev å få opp, så er jeg ganske fornøyd med systemet slik det ble nå, og gutten sover fortsatt!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-06-11, 08:25   #8336
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tenkte bare å oppdatere her litt, første natta gikk strålende! ingen knall og fall, ingen våkninger i det hele tatt og han sto opp etter meg (kl 6.30). Da kom han løpende ut av rommet men fikk seg ikke forbi grinda. Så alt fungerte! åh for en stor gutt han begynner å bli!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-06-11, 10:05   #8337
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Tenkte bare å oppdatere her litt, første natta gikk strålende! ingen knall og fall, ingen våkninger i det hele tatt og han sto opp etter meg (kl 6.30). Da kom han løpende ut av rommet men fikk seg ikke forbi grinda. Så alt fungerte! åh for en stor gutt han begynner å bli!

Så bra! Alltid spennede med nye milepæler!

Min eldste begynner i lære som forskalingssnekker på mandag! Hvor ble min lille, lille baby av?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-06-11, 11:01   #8338
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, de vokser fort.. fødselen er jo så friskt i minnet, men ved siden av meg sitter en stor gutt som både snakker litt og har såvidt begynt å øve på å gå på do! Merkelig!

Det gikk fint i natt ja, men nå vil han ikke ta luren sin Kommer bare løpende ut igjen selv om han er helt opphovnet av tretthet.. Skal prøve igjen for 3. gang nå snart, og hvis det ikke går så får han ligge i reisesenga som babyen jeg er dagmamma til bruker. Kanskje det er mindre spennende å sove så åpnet når han hører at vi er på stua? Vi er jo der om kvelden også, men det er kanskje mer bråk nå som han andre gutten er her også..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-06-11, 11:36   #8339
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er det slik at når et par har vært sammen Feks,3-4 år, og som oss nå planlegger bryllup, at det er heeeelt greit å slenge ut kommentarer som: jassu erru på tjukka nå? Eller; så når skal dere begynne å produsere da??

Jeg blir bare så saaatans forbanna, er så utrolig frekt

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 22-06-11, 11:58   #8340
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Hvorfor er det slik at når et par har vært sammen Feks,3-4 år, og som oss nå planlegger bryllup, at det er heeeelt greit å slenge ut kommentarer som: jassu erru på tjukka nå? Eller; så når skal dere begynne å produsere da??

Jeg blir bare så saaatans forbanna, er så utrolig frekt

Det er IKKE greit. Period.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-06-11, 11:59   #8341
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Hvorfor er det slik at når et par har vært sammen Feks,3-4 år, og som oss nå planlegger bryllup, at det er heeeelt greit å slenge ut kommentarer som: jassu erru på tjukka nå? Eller; så når skal dere begynne å produsere da??

Jeg blir bare så saaatans forbanna, er så utrolig frekt

Fordi 3-4 år er så kjapt, det virker som en spontanløsning for f.eks en graviditet. Veldig frekt, men det er nok det som er det første folk tenker på. Vi forlovet oss når jeg var 8 måneder gravid (3 uker før termin) så jeg slapp unna de kommentarene heldigvis! Men vi skal ikke gifte oss før om mange mange MANGE år enda

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-06-11, 12:02   #8342
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

bra det ikke er bare meg som mener det da^^ for alt de vet så kan man ha prøvd lenge, ikke at det er tilfelle for oss, men alikevel.
tente på alle plugger jeg, fikk kommentaren om at nå måtte vi da begynne å "produsere"!
Og dama, stemoren min forresten, fikk beskjed om at det kunne hun bare holde seg langt unna å kommentere, for det hadde hun ingenting med! ikke med smørblid stemme akkurat.

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 22-06-11, 12:04   #8343
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Fordi 3-4 år er så kjapt, det virker som en spontanløsning for f.eks en graviditet. Veldig frekt, men det er nok det som er det første folk tenker på. Vi forlovet oss når jeg var 8 måneder gravid (3 uker før termin) så jeg slapp unna de kommentarene heldigvis! Men vi skal ikke gifte oss før om mange mange MANGE år enda

hehe vi er kjappe av oss xD ble samboere etter 2 1/2 mnd^^ og forlovet oss 6mnd etter vi at vi ble sammen gått som smurt

og jeg personlig tenker: man er ikke nødt å si alt man tenker heller da xD
og planlegger bryllup neste juni, hadde nok fått en liten en til da, hadde det vært grunnen hehe

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 22-06-11, 12:09   #8344
chippy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 73
chippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ny på forumet og lurer egentlig på hva jeg bør ligge på i fett(g) om dagen (på diett.no) ved lavkarbo. Leste noe om vekt = gram fett som du trenger om dagen.

Jeg kjører 10-15 karbs om dagen

__________________


chippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-06-11, 12:19   #8345
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor mange liter snørr er det egentlig mulig å produsere i løpet av 4 dager??!!!!
Basillklem fra snørrungen...

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;)
Gammel 22-06-11, 12:25   #8346
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

hehe vi er kjappe av oss xD ble samboere etter 2 1/2 mnd^^ og forlovet oss 6mnd etter vi at vi ble sammen gått som smurt

og jeg personlig tenker: man er ikke nødt å si alt man tenker heller da xD
og planlegger bryllup neste juni, hadde nok fått en liten en til da, hadde det vært grunnen hehe

Vi flyttet sammen etter 2 måneder (når vi begynte å få god kontakt igjen), eller ca 2 uker etter av ble sammen. Vi ble gravid 6 måneder senere (prøvde i 6 måneder faktisk også), forlovet oss som sagt 8 måneder etter vi ble gravid på 09.09.09 mest pga datoen mens selve bryllupet blir ikke før senere langtidsløfte! Så her går det kjapt også, vi har et barn på nesten 2 år og vi har vært sammen i 3 år i juli MEN for at det ikke skal virke så ustabilt så vil jeg legge til at vi har kjent hverandre i nesten 10 år nå! Vi ble bare ikke sammen før i 2008.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-06-11, 12:45   #8347
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Vi flyttet sammen etter 2 måneder (når vi begynte å få god kontakt igjen), eller ca 2 uker etter av ble sammen. Vi ble gravid 6 måneder senere (prøvde i 6 måneder faktisk også), forlovet oss som sagt 8 måneder etter vi ble gravid på 09.09.09 mest pga datoen mens selve bryllupet blir ikke før senere langtidsløfte! Så her går det kjapt også, vi har et barn på nesten 2 år og vi har vært sammen i 3 år i juli MEN for at det ikke skal virke så ustabilt så vil jeg legge til at vi har kjent hverandre i nesten 10 år nå! Vi ble bare ikke sammen før i 2008.

ble kjent med forloveden min på nett faktisk, hadde vel snakket sammen der ca 7-8mnd før vi møttes, og etter det gikk det radig fort hehe
Langtidsløfter er jo kjempegreit det var egentilg planen hos også, vi har egentlig ikke dårlig tid, men så ble det til at vi satte en dato likevel hehe

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 22-06-11, 12:45   #8348
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

hehe vi er kjappe av oss xD ble samboere etter 2 1/2 mnd^^ og forlovet oss 6mnd etter vi at vi ble sammen gått som smurt

og jeg personlig tenker: man er ikke nødt å si alt man tenker heller da xD
og planlegger bryllup neste juni, hadde nok fått en liten en til da, hadde det vært grunnen hehe

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Vi flyttet sammen etter 2 måneder (når vi begynte å få god kontakt igjen), eller ca 2 uker etter av ble sammen. Vi ble gravid 6 måneder senere (prøvde i 6 måneder faktisk også), forlovet oss som sagt 8 måneder etter vi ble gravid på 09.09.09 mest pga datoen mens selve bryllupet blir ikke før senere langtidsløfte! Så her går det kjapt også, vi har et barn på nesten 2 år og vi har vært sammen i 3 år i juli MEN for at det ikke skal virke så ustabilt så vil jeg legge til at vi har kjent hverandre i nesten 10 år nå! Vi ble bare ikke sammen før i 2008.

Vi flyttet sammen etter 1 uke, forlovet oss etter 6 måneder, fikk barn etter 15 måneder, giftet oss etter 3 år og har nå vært sammen i 19år!

Mulig jeg er gammeldags og rar, men hva er så galt med å spørre om noen planlegger barn snart? Altså oppriktig spør, ikke som en ekkel komentar til et bryllup etc. De eneste som ikke har lov til å spørre om det, er en evnt fremtidig arbeidsgiver. Jeg kan liksom ikke se noe galt i at noen i familien spør/kommenterer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-06-11, 12:47   #8349
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vi flyttet sammen etter 1 uke, forlovet oss etter 6 måneder, fikk barn etter 15 måneder, giftet oss etter 3 år og har nå vært sammen i 19år!

Mulig jeg er gammeldags og rar, men hva er så galt med å spørre om noen planlegger barn snart? Altså oppriktig spør, ikke som en ekkel komentar til et bryllup etc. De eneste som ikke har lov til å spørre om det, er en evnt fremtidig arbeidsgiver. Jeg kan liksom ikke se noe galt i at noen i familien spør/kommenterer!

er forskjell på å spørre om det er planlagt barn, eller ønske om det, og å slenge ut : nå må dere sette i gang og produsere!! eller: erru på tjukka nå eller?!

stor Stoooor forskjell

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 22-06-11, 12:52   #8350
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mulig jeg er gammeldags og rar, men hva er så galt med å spørre om noen planlegger barn snart? Altså oppriktig spør, ikke som en ekkel komentar til et bryllup etc. De eneste som ikke har lov til å spørre om det, er en evnt fremtidig arbeidsgiver. Jeg kan liksom ikke se noe galt i at noen i familien spør/kommenterer!

Fordi det ikke er alle som vil ha/kan få barn? Fordi man blir lei av å høre kommentarer om det? Jeg mener i alle fall at ingen, heller ikke familie, har noe med å spørre og grave om noe såpass personlig. Det kan ha noe med at jeg har mange venner/bekjente som er ufrivillig barnløse å gjøre, jeg ser hvor sårende det er for dem, med gjentatte spm. Greit nok, hver person spør kanskje en gang, men hvor mange ganger blir det til sammen?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no