Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc?

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-04, 11:48   #1
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc?

Jeg har tidligere gått på steinalderdiett, candidadiett,rotasjonsdiett etc., og skal ærlig innrømme at jeg er lei av å føle meg sær i selskapslivet....

Utrolig hvor mye oppmerksomhet en får når en sniker opp en plastboks med egen mat på bordet under middagen.

Nå skal vi i bursdag til helgen, og jeg lurer veldig på om jeg skal

1 Ikke forsyne meg av middag og kake i det hele tatt ( pølse og bløt-/sjokoladekake)

2 Spise litt - og gå ut av ketose ( )

3 Hoppe over pølsene, og ta med egen kake



Hva gjør dere i slike situasjoner?

Det skal også innrømmes at jeg ikke synes det er så greit å fortelle alle og enhver at jeg går på Atkins - er så ukomfortabel med overvekten min, og når det blir snakk om at jeg går på diett, er jo alles oppmerksomhet rettet mot MIN STORE kropp!!

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-04, 12:45   #2
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Sitter med samme problem selv. Skal i konfirmasjon om noen få timer. Jeg har forsøkt alle metodene i selskapslivet:
Dvs. sitte å sulte,
Bare drikke te.
Ta med selv.
Spise begrenset.
Du har også varienten: Spise ubegrenset.

Det gjelder å ta et valg, og kunne stå for det valget. Og ta konsekvensene av det. Jeg har i perioder hvor jeg har vært kjempemotivert og på død og liv vil være i ketose for ikke å ødelegge et eneste minutt.. valgt te-valget. Dvs. sitte å ikke spise noe men drikke te/light produkter.
Andre ganger har jeg tatt med, men det ser ofte så godt ut at alle andre lurer på hvor jeg fant den kaken der.. og så blir det stor oppstandelse ut av det og masse oppmerksomhet.

Noen ganger tar jeg et bevisst valg på at nå skal jeg spise. Dog har jeg aldri tillatt meg selv å spise UHEMMET, da jeg ikke vil ødelegge alt. Da vet jeg at konsekvensen av det er søthunger neste dag, to dager før jeg er i ketose igjen, men slipper oppmerksomhet i selskapet.

Jeg heller mer og mer til det å kunne klare selskapeligheter og bare spise begrenset. For det er jo slik hverdagen vil møte meg resten av livet. Fristelsene står i kø, og da er det bedre å kunne klare å ta litt, enn å spise rått og uhemmet. Det er den viktigste treningen for meg og kommer til å være avgjørende for at jeg kan klare å holde denne livsstilen resten av livet. Holder jeg igjen gang på gang, så vil før eller siden den STORE SPREKKEN komme. Lærer jeg derimot å vurdere maten /kakebordet... tenke karbohydrater, samt lære hvordan man kan nyyyyte en kakeskive i en halvtime, så har jeg vunnet. Ingen vil kunne gjette at jeg går på Atkins, for jeg sitter der jo med kake hele tiden. At det er samme kaken er det ingen som får med seg likevel. Men dette er altså valget MITT. Andre har sikkert motsatte meninger.

Det kommer også an på hvem selskapet er med. Er det veninner som utmerket godt vet at jeg går på Atkins tar jeg alltid teen min. De respekterer valgene mine og beundrer mitt ståpåhumør.

Er det derimot folk jeg ikke kjenner eller er utrygge på velger jeg noe annet. Særlig hvis det er dager hvor jeg helst ikke vil ha oppmerksomhet rundt min person.

Jeg skal i dag spise bittelittegrann av maten har jeg funnet ut. Det blir vel middag eller koldtbordl, og det er jo greit. Kakebordet skal jeg se an og kanskje velger jeg en kake. Ellers kan jeg jo skylde på at jeg er stappmett!!

Lykke til med å finne din egen løsning!
klem

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-04, 12:50   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Selve pølsa er ikke så gal,men tror nok de andre vil kikke rart på deg når du spiser pølse uten brød,lompe,potetstappe etc.:-) ca. 6 gram karbo pr. 100 g.

Og alternativ kake om du må ta et stykke inneholder bløtkake minst karbohydrater. Temmelig mye mindre enn sjokoladekake .

Det hender jeg kjøper meg ei ostepølse med bacon når jeg holder på å sulte ihjel:-) Er egentlig ikke så glad i pølse,men det er et 10 ganger bedre alternativ enn å kaste seg over en hamburger:-) som jeg synes er veldig godt.

Hvis du ønsker å ta med egen mat kan du jo bare si at du ikke tåler hvetemel f.eks. Mange av oss tåler faktisk ikke det uten at vi er klar over det,spørs jo hvor godt du kjenner dem da:-) Eller at du skal forsøke 14 dager uten hvetemel for å se om du føler deg bedre(fordøyelsen f.eks)
Ideene er mange ,du får bruke fantasien:-)

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 01-05-04, 14:29   #4
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Jeg pleier å si jeg ikke tåler vanlig mel og sukker, For å la folk få by meg på noe har jeg sagt at nøtter er ok. Får da gjerne satt det foran meg. Men det går vel heller ikke i ketose,

Skal i konfirmasjon til noen jeg ikke kjenner neste helg, og lurer på hva jeg skal si uten å måtte brodere masse. Tipper det blir tåleargumentet. Har jo Mazungen til å spise litt fra min tallerken under middagen.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 01-05-04, 16:45   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Har i de siste to ukene vært i "selskaplighet" tre ganger. Første gang med jentene på jobben var det "fingermat", kyllingvinger, kjøtttboller, spare ribs, ostefylte jalapenos og løkringer. Det gikk helt greitt. Ingen hadde dessert. Vi behøver ikke være så hysterisk redde for marinader og sånn, vi spiser det jo ikke med skje heller ! En pølse eller to gjør heller ingen skade. Og det er mange som spiser slikt uten brød eller lompe uansett.....

Neste gang var konfirmasjon. De hadde koldtbord og det gikk jo også greitt. Kunne spise det meste, - untatt dessert og kaker. Ingen så eller reagerte på at jeg ikke spiste det eller brød. Ingen reagerte på at jeg ikke spiste annen kake enn kransekakebiten konfirmanten plent skulle dele med meg.

Her i uka var det svigerfars bursdag. Det var ost & kjeks. Dvs 2 fiberrik og ost og paprika på meg. Men jeg hadde spist middag hjemme før jeg gikk.....
Eneste reaksjonen jeg fikk der var fra ei som ikke har sett meg på en stund, - hun kom og spurte veldig forsiktig om jeg hadde tatt av veldig..... jeg sa pent tusen takk og sa tuuuuuusen takk, og at jeg skulle ha av 10 kilo til. Åneeeeei, sa hun, du er såååå flott nå !! (hold inn strømpebukse, svart fotsidt smalt speilfløyel skjørt og jakke.......) (følte meg gresselig fin og !!)

Er det er middels selskap med familie som kjenner meg, tar jeg med meg ostekake eller lign til selskapet. Denne kan alle ta av (faktisk forsvinner den først av alle kakene !!) Er det litt mer perifere er det ikke så lett. Så langt har ingen kommentert hva jeg spiser/ikke spiser. Tror ikke folk egentlig legger så mye merke til hva andre spiser, - det er nok bare vi som er så obs på det.

Som regel spiser jeg før jeg går......eller legger matinntaket resten av dagen slik at jeg har litt å gå på. Og så spiser jeg det jeg kan spise. Om noen skulle ha lyst til å kommentere det ....... så syns jeg faktisk det er ganske uhøflig....kunne aldri ha fått meg til å kommentere andres matinntak i et selskap.

Hvis man klarer å stoppe etter et stykke kake, så tror jeg heller ikke at det er krise om man tar et lite stykke. Faren er at man tar et større stykke, og så et til og så et til, - OK da, har jeg først tatt et kan jeg vel ta to.....eller tre.... Det er akkurat som en røyker i selskap det.... (Jeg sluttet å røyke for et år siden....kan jeg klare det kan jeg klare ALT.)

Lykke til dere som skal i selskap ....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 12:58   #6
trulte
Juniormedlem
 
trulte sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Kongsvinger kommune
Alder: 61
Innlegg: 25
trulte er ny på veien

Skal holde konfirmasjon første helgen i juni, og har kommet frem til ett slags kompromiss med meg selv. Begynte å grue meg for en måned siden, men kom etterhvert frem til at dette er en del av resten av mitt liv. Skal servere koldtbord med masse tillatte matretter. Eneste unntak blir potetsalat og loff. Er dessverre noen som bare ikke klarer seg uten........Den delen er veldig grei. Kakene er det verre med.Æsj, jeg hatelsker kaker!!! Vil denne dagen spise det jeg vil av kaker i en halv time. Jeg får lov av meg, og tenker ikke ha noen dårlig samvittighet av den grunn. Men der er det stopp! Vet jeg klarer det når jeg gjør det sånn. Kakerester blir konsekvent sendt med gjestene hjem, det pleier aldri å være noe problem.

(ønsk meg lykke til................)

__________________
Den som klarer å le av seg selv

har alltid noe å more seg over
trulte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 13:06   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av trulte

Skal holde konfirmasjon første helgen i juni, og har kommet frem til ett slags kompromiss med meg selv. Begynte å grue meg for en måned siden, men kom etterhvert frem til at dette er en del av resten av mitt liv. Skal servere koldtbord med masse tillatte matretter. Eneste unntak blir potetsalat og loff. Er dessverre noen som bare ikke klarer seg uten........Den delen er veldig grei. Kakene er det verre med.Æsj, jeg hatelsker kaker!!! Vil denne dagen spise det jeg vil av kaker i en halv time. Jeg får lov av meg, og tenker ikke ha noen dårlig samvittighet av den grunn. Men der er det stopp! Vet jeg klarer det når jeg gjør det sånn. Kakerester blir konsekvent sendt med gjestene hjem, det pleier aldri å være noe problem.

(ønsk meg lykke til................)

veldig kjekt når du kan bestemme selv,verre er det når en skal på besøk til andre:-) sjelden servering av koldtbord på en vanlig bursdag. Men en kan allytids lure seg til å spise lite av forbudte saker.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 20:13   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hvis du vil slippe oppmerksomhet om at du ikke spiser kaker; så forsyn deg med TO slag, men bare små og halve kakestykker. Rot litt rundt i enden på hvert stykke, og la "resten" stå igjen! Ingen synes det er noe rart om du ikke spiser alt. Skryt av kakene. Spørsmålet er om du orker å se de kakestykkene eller om du plager deg selv med det. Vil du spise dem, så spis og nyt, hvis ikke så la være å spise. Tøft, men "Vi klarer det"

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva bruker dere sjokoladesirup og karamellsirup til?? Iset Atkins kosthold 7 19-07-06 12:51
Hva synes dere??? HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 01-09-04 14:37
Hva gir dere små barn til frokost, lunsj og kvelds? Zoë Barns kosthold 6 22-04-04 09:22
Hva gjør dere? Skorpia Lavkarbo generelt 0 19-03-04 21:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no