Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere med som snart er "ferdige"?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-08, 15:14   #1
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien
Thumbs up

Flere med som snart er "ferdige"?

Tenkte jeg skulle "høre" om det var flere her inne som begynner å næreme seg målet.Har selv noen få kilo igjen,eller...Er vell litt ubestemt om jeg skal ta noen extra,får se hva det blir til.
Hadde vært gøy å starta en tråd litt senere der vi skal begynne med opptrappingen å slikt,er jo litt greit å kunne spørre noen som står i samme situasjon til råds og diverse...

Hiv dere på,så kan vi bruke hverandre litt i tiden etterpå

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 17:06   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Snart ferdig her. Har prøvd å karbe meg opp. Det gikk ikke så bra, så jeg er tilbake på ketolyse. Skal nok opp igjen på ett eller annet tidspunkt. Veldig interessert i hvordan andre gjør det.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 17:29   #3
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Ferdig er jeg nok ikke, men de siste kiloene stresser jeg ikke med. Har tatt av 25-26 kg på snart et år, og kroppen trenger å slippe fokuset fra nedgangen. Har nettopp bestilt boka "Bedre uten brød", gleder meg til å lese den. Har prøvd å sette meg litt inn i Lindberg, og synes det blir veldig komplisert i forhold til ketolyse, men det hadde vel gått greit bare jeg hadde begynt.

Har mer eller mindre hatt et vedlikeholdskosthold i et par mnd, har ikke hatt noen utskeielser å snakke om, men det er vanskelig å legge om, da jeg jo ikke vil gå opp igjen i vekt. Hvetemel har jeg ikke spist, men har spist litt andre grønnsaker enn vanlig.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 17:51   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Jeg begynner å mistenke at jeg er ferdig - siden jeg ikke har gått ned mer enn 3 kilo siden april . Totalt har jeg gått ned 17 kilo i vekt , og 18 cm. i livvidde.

Har ikke tenkt å karbe meg opp igjen, for om jeg spiser bare litt karbohydrater en helg, går jeg opp i vekt med én gang. Dessuten har jeg det så bra på dette kostholdet, at det ikke er noen vits å treffe på gamle spøkelser.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 20:49   #5
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Har det vel ganske likt som Rubens. Jeg har stått på stedet hvil i noen måneder nå, etter 16 kilo ned og 20 cm inn i livvidde, og ned i størrelse 40/42 fra 44/46.
Men min BMI er 27, og jeg VIL ned i 24. Så jeg SKAL ned de siste seks kiloene. Men en gang slipper de vel taket?
Jeg er flink til å trene, og jeg er flink med kostholdet. Jeg prøver å kutte ut frukt nå, for å se om det hjelper, men dser ikke ut til å ha noen sammenheng i grunnen. Har nesten en følelse av at jeg nå ikke kan styre resten av nedgangen med lite karber? At det handler om noe annet, noe med at kroppen omstiller seg og at det tar tid. For kroppsfasongen har jo endret seg masse selv om jeg står stille på vekta.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 10:57   #6
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Merker at di siste kiloene går tregt ja.Tror ikke jeg "tørr" å karbe opp ENDA....Tenker jeg holder meg på ketolyse så lenge,her går vekta ned,bare litt sakte..Så jeg merker jo at det ikke går like fort som for 2 mnd siden.
Nå har jeg ikke målt meg enda,lenge siden sist.Tenker jeg skal gjøre det i morgen

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 11:58   #7
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Jeg var ferdig for en tid siden, og har ikke tenkt over hva/hvordan
jeg skulle spise etterpå, fortsatte for før, men tillot meg
det jeg ville ha, enten det var sjokolade eller bødskiver.
vekten har gått ned ett par kilo på egenhånd,
og det er jo fint. Så jeg er 2 kilo under målet jeg hadde da jeg startet,
fikk en kilo på ferie da, men en teller ikke.
Kan godt ha litt inspirasjon til fortsettelsen jeg også

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:34   #8
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Enig Tullhøna...Vært godt med inspirasjon nå!Føler man står å stanger litt,siden det går så tregt ned,men det er jo ikke noe problem sånn sett,så lenge man går ned.Skal holde ut til jeg har fått vekk di siste kiloene.
Hvis jeg begynner nå å unne meg litt utenfor skjema,så er jeg redd jeg får still stans,karbo sug og lite motivasjon igjen som gevinst.Skal satse hardt på di siste kiloene å se frem til julen..Klementiner etc.Gleder meg sinnsykt til å spise frukt igjen,å litt is ved spesielle anledninger.Skal så lite til å glede meg for tiden

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:47   #9
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Jeg har gått på lavkarbo i ca n måned, så her er det bare 3,5 kg mistet foreløbig. Men den siste uka har det vært mye inn og ut av ketose pga BITTE små sprekk..

Har dere lyst til å fortelle deres historie om hvordan lavkarbokuren har vært for dere? et sammendrag? Om hvordan dere gikk igjennom sprekker, vektstopp, evt andre problemer underveis. Og selvfølgelig også det positive, om hvordan vekten bare raste av, og hvor GODT dere spiste!

Hadde vært kjekt å hørt historiene deres, HELTER som dere er, som ca er i mål ! Veldig inspirerende

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:21   #10
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Siden du spørr så pent scartz så skal du få et lite sammendrag hehe....

Starta opp 24.juni.Var skikkelig feed up med alle svangerskaps kiloene.Junior hadde en gang for alle presisert at han IKKE VIL HA PUPP.Så jeg kutta ut hele puppe styre og begynte med flaske melk,så da satt jeg der da,hva nå? Jooo...Da begynner jeg liksågodt å slanke meg.
Bestilte stor pakke fra ketolyse,leste boka ut og inn..Men hadde tjyvstarta da,så når pakken kom var jeg allerede i ketose.Tok meg 2 dager ca.Det gikk i begynnelsen i sinnsyke mengder egg og bacon,alt som var skikkelig stappfult av fett,kjøtt,sauser etc.Brokkoli og blomkål ble mine beste venner.Flink med blanda salater,oster,kylling,skinker ja U NAME IT! Etter en innførings periode på 3 uker,så begynte jeg å bake brød.Smakte fortreffelig.Men som med alt på denne kuren,for min del,så blir man fort lei Experimenterer masse med forskjellige smaker,konsistenser og i det hele tatt.
Har ikke hatt 1 sprekk,det ligger for meg med "kosestunder".Enten så er jeg på kur eller så kan jeg likså godt la være.Jeg har holdt meg til skjema fra dag en.Nå skal sant sier at jeg har hatt og kan nok fort få problemer med maten hvis jeg ikke holder meg selv i øra.Så sprekker jeg,kommer det til å få følger..Altså med psyken kan man si.Så enkelt er det!
Er enormt fornøyd med kuren og ned gangen.Både i kg og cm!Fantastisk Har hatt platåer der vekten ikke har rørt seg på en stund,men så plutselig løser det seg opp i gjen,bare å slappe av og ta det med ro.Stress hjelper ikke på vekt nedgangen i hvertfall!

Da jeg begynte kuren,24.juni, veide jeg 75.1 kg og mine mål var:
Mage: 96cm
Midje: 83cm
Over bryst: 95cm
Lår: 56cm
Hofter: 100cm


Mål 18.sep-08:

Mage: 80cm

Midje: 76cm
Over bryst: 86cm
Hofter: 90cm
Lår: 48cm


Veiedag i går 63.4kg og kjempe fornøyd.Snart i mål og det føles herlig

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:52   #11
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Knallbra Gleder meg til å kunne fortelle min historie, hehe

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 10:47   #12
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Det er morro å se tilbake hvordan man var da...Har skrekk og advarsel bilder..Steike,så ut som en kræsja perser katt i tryne ikke no babe for å si det slik...hahaha....

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 22:47   #13
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Hvordan skal jeg få dette kort og greit da..

Vel, har ikke være særlig tykk, men følte jeg hadde kommet inn i ett spor
som var helt feil, med tanke på mat, drikke, trim osv.
magen hang utover buksa, fant ikke klær å ha på, og var veldig lei alt.
Fant dette forumet og kjøpte boka, leste lenge her før jeg begynte, forberedte meg mentalt på en måte.
Var hjemme og sykemeldt da jeg begynte
Spiste egg og bacon til frokost, stekte kyllingfileter i ovnen,
sammen med løk krydder ol, spiste det to ganger til dagen, sammen
med brokkoli og blomkål.
kvelds var noe ost og skinke hvis jeg ville ha mat da.
Gikk ned ca en kilo i uken og det forsvant mange cm.
har mistet lappen jeg skrev det ned på, så husker ikke hvor mye.

Gikk ned (eh) 7 kilo ca, og etter at jeg "avsluttet" har jeg gått ned ytterligere 2 kilo.
Det jeg slet/sliter med, og som fikk meg til å si stopp,
var at jeg begynte å jobbe, og fikset ikke lunch på jobb, det er
jo såre enkelt, men jeg klarre bare ikke mat på boks, liksom.
matpakke og det der er ikke min greie.
Kjøpte en ostepølse av og til, men det ble bare tull og jeg sa meg ferdig.
Er nå klar til å snart prøve å få bort noen flere kilo,
men stresser ikke med det.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 16:27   #14
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Oppdateringer herfra...

Jeg fikk helt FETT FNATT her...Fixa ikke fet mat i det hele tatt.Holdt på å spy bare ved tanken.Etter mye om å men fant jeg ut at fedon var tingen,eller,en slags form for fedon Spiser sunt,variert og MAGERT..Frukt,biola,knekkebrød (fedon vennlige seff ) bær etc.Jeg har det bare supert nå.Føler jeg har alt jeg "trenger"!!!Trener en del også.Tur og styrke,jogging og fjell vandring (skal starte med det siste denne uka)...
Snik veide meg idag...Jøjje meg,vekta går nedover

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 19:12   #15
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Ista!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 13:01   #16
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Update herfra....2.7kg to go Ikke lange biten igjen.Har det kjempe bra om dagen.Trener jevnt og trutt,men kan ikke ta så mange sit ups pgs navle piercingen,anbefaling fra studio..Siden huden må få slappe av så den gror
Men jeg trimmer som vanlig,turer/joggings og vanlig styrke for armer,rygg,bekken og føtter Merker forskjell allerede...

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 15:00   #17
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Flere med som snart er "ferdig"?

Så flink du har vært! Gleder meg til jeg kan begynne å rapportere her

Men jeg kan underskrive på en ting, mat er mest viktig for vektnedgang - trening for å holde seg der samt å reparere (les stramme) sporene etter de kiloene som er vekk. Jeg har alltid trent mye - men har hatt for mye polstring i det siste - og nå når jeg tar av, ja så begynner jeg å ane en masse flotte muskler...

Gratulerer med ditt fine resultat - og du er snart i mål!!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lettvint mat og ferdige produkter for Skaldemans kost Dilly Spis deg ned i vekt med Skaldeman 30 18-07-10 14:21
Flere spm Anti Ketolysekuren 6 10-12-07 11:31
Jeg skriver denne nå for å få ting litt på det rene, og så er vi ferdige med det. OK? Lollypop! Ketolysekuren 10 16-09-07 21:02
Snart i mål! MorStine Ketolysekuren 11 02-09-07 08:50
3 uka snart over! butikk86 Ketolysekuren 2 18-03-06 23:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no