Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan en kropp på lchf virke mindre med flere k, enn en kropp med "normal" kost?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-09, 11:02   #1
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Kan en kropp på lchf virke mindre med flere k, enn en kropp med "normal" kost?

Jeg startet ketolyse i fjor sommer. Gikk ned raskt, men ble fysisk dårlig av kostholdet og måtte droppe ut. Planen var da å heller nærme meg Fedon el.l da jeg uansett ikke var overvektig (kom vel ned til rundt 53kg og ønsket å veie 51-52, jeg er 163 høy), og siden det kjentes ut som ren ketolyse ble for voldsomt for min lille kropp.

I mellomtiden gikk jeg litt til bake til brødskiver og pasta igjen, men litt begrensning. La på meg en liten kg.

Så ble jeg utsatt for en ulykke som medførte langvarig sengeleie, rullestol, krykker. Jeg gikk fullt tilbake til "normalt" kosthold med brød, potet, pasta osv. La på meg 6-7kg.

Tilbake på beina og med trening gikk jeg fortsatt ikke ned ett gram. La vel heller på meg noen gram til. Veide tilslutt 60.8kg

Nå måtte jeg ta ett grep. Har startet opp igjen, men ikke ketolyse. Spiser vel mer lchf. Kutter ut brød, potet, pasta, ris og sukker. Spiser mer gr.saker, proteiner og fett. På to uker har jeg gått ned 2.2kg, det er ikke mye i seg selv og planen var å gå ned en 7-8kg.

Det rare er at de 2.2kg i minus synes tydelig på meg! Magen som sto ut som en dissete ballong har krympet betraktelig (har ikke målt, men resultatet i speilet og på klærne er slående). Jeg ser ikke så rund ut i kinna og jeg ser tydelig at overarmene ikke er så store nå. Jeg føler faktisk meg slankere nå med den vekt på 58.8 (lchf) enn jeg gjorde når jeg veide 55-56 på "normalt" kosthold. Er dette vanlig? Jeg trener ikke en gang lengre!

Jeg begynner å vurdere om jeg skal droppe å gå ned til tidligere ønsket vekt. Hvis 2 kg har så stor innvirkning på meg, tipper jeg det holder å gå ned kun ett par kg til i stedet for 6kg til . Selv naboen kommenterte at jeg måtte ha gått ned i vekt, selv om hun ikke vet at jeg har lagt om kostholdet. Jeg sa nei, da jeg syntes 2 kg minus var så latterlig lite at hun umulig kunne se det, men jeg SER det jo selv. Rart?

Kan faktisk en kropp på lchf virke mindre med flere kg enn en kropp med "normalt" kosthold (potet, ris, pasta, sukker osv)?

Andre ting jeg merker er ett større overskudd på dagtid, men jeg er helt skutt om kvelden og legger meg gjerne kl 22 istedet for 24.

Jeg har også mye større tørste og drikker naturlig mye mere vann enn tidligere. Har også mindre lyst på drikke som is-te og pepsimax, men vil ha vann. Har alltid drukket nærmere 1 liter kaffe om morgenen, nå har jeg ikke lyst på mer enn 2 kopper.... Rart...

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal legge meg vedr kostholdsfilosofi. Ketolyse er for voldsomt for meg. Kramper, kvalme, svimmelhet, ukonsentrerthet. Men den virker bra på vektnedgang. Lindeberg (har lest boka), føler for noe mere fett og protein i kostholdet mitt. Kjernesunn familie (en bok som er omtalt her inne på forumet og som jeg likte godt). De dropper mye melkeprodukter (det gjør Lindeberg også) og noe melkeprodukter som ost, fløte osv vil jeg gjerne ha. Jeg liker vel helst en blanding av disse kostholdsfilosofiene

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 13:45   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Kan en kropp på lchf virke mindre med flere k, enn en kropp med "normal" kost?

Lutz legger seg på flere karbohydrater enn ketolyse - opp til 72g per dag, men han anbefaler fremdeles godt med neturlig fett og proteiner. Kanskje noe å tenke på?

Boka heter "bedre uten brød" og kan også lånes på biblioteket

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 13:54   #3
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Kan en kropp på lchf virke mindre med flere k, enn en kropp med "normal" kost?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Lutz legger seg på flere karbohydrater enn ketolyse - opp til 72g per dag, men han anbefaler fremdeles godt med neturlig fett og proteiner. Kanskje noe å tenke på?

Boka heter "bedre uten brød" og kan også lånes på biblioteket

Ja, står på venteliste på denne boken

Vet du noe om at kroppen ser og oppfører seg anderledes med mindre karbohydrater enn i "normalt" kosthold? Altså at man ser slankere ut og får mindre "magefett" ved høyere ant kroppskg enn når man går på "normalkost" og veier mindre?

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF virker da ganske lik "vår" kur? Pocahontas Ketolysekuren 3 09-05-09 21:57
Tilnærmet "normal mat" for 12 stykker (party) Up-and-down Festmat 8 20-02-08 13:09
Fra lite karbo til "normal" kost nystolen Spørsmål og svar 2 12-08-07 19:54
"Skjelvende kropp" lilleblubba Fase I 7 30-10-04 13:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no