Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-10, 11:53   #76
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

For min del har det blitt vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose for hver gang jeg har hatt sprekk. Torkil skriver faktisk i ketolyseboka at det blir vanskeligere for hver gang man sprekker for kroppen venner seg til dette her. Tenkte bare å nevne det. Vet ikke hvor lenge du har vært på lavkarbo og hvor mange sprekker du har hatt og det er mulig det ikke er noe problem for deg og din kropp.

Lykke til uansett

Jeg har vært på ketolyse siden 14. april, i ketose fra 15. april og ikke hatt noen sprekker ennå......har testa nesten hver kveld og vært i ketose på hver eneste test Så, satser på at en sprekk ikke ødelegger så altfor mye......regner med å pådra meg en del vann, og det skulle vel gå an å få av igjen etterpå

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 19:30   #77
Flertall
Juniormedlem
 
Flertall sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 17
Flertall er på en erverdig vei

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Interessant å lese alle erfaringene her! Kjenner meg absolutt igjen i veldig mye av det. Tidligere har jeg fulgt Ketolysekuren to ganger, første gang vår 2007, og andre gang vår 2008. Begge gangene hadde jeg hurtig vektnedgang uten problemer (til tross for at jeg ikke tenkte over tilstrekkelig inntak av fett, grønnsaker, vann, vitamintabletter i forhold til anbefalingene). Ung, dum og spontan som jeg var, ble ingen av disse forsøkene starten på en ny livsstil, og ettersom jeg var "ferdig" å gå ned rett før sommerferien begge gangene, røk alt rett på igjen (derav grunnen til at jeg gjorde dette to år på rad, og prøver igjen nå, etter 2,5 år med alt for mye).

Nå er jeg derimot klar for å endre livsstilen! Dvs., det var jeg klar for i begynnelsen av året. Begynte på kuren tidlig i februar, men kom aldri ordentlig i gang før i mars (grunnet mange planlagte anledninger, dermed hyppige sprekker og jeg regnet med at det var derfor vekten stod stille). Da hadde jeg fem uker fram til påske og neste potensielle sprekk (ikke planlagt- men skulle ut, og blir fort noen svake øyeblikk i matveien etter en drink og to for mye). Bestemte meg for å være kjempestreng, kuttet ut koffein, passet nøye på med fett, vann og grønnsaker, tok tran og Ketolysetabletter som "foreskrevet", og sørget for å få nok trim. Er insulinresistent og veldig følsom for karbohydratene, så lå alltid under 15 g daglig. Gikk jeg ned? Nei, heller ørlite granne andre veien. (..og det var garantert ikke muskler! ) Var forresten i ketose hele veien, i følge stix'ene.

En lengre sprekk på to uker gav meg ytterligere tre kg. Jippi! Begynte igjen for tre uker siden, med nye, strengere regler: Ingen meieriprodukter, ingen nøtter, ingen brøderstatninger, ingen søtstoff, ingen frø, og sist men ikke minst: Mindre mat. Tvang meg selv til å gå en del sulten den første uken, passet selvsagt på at ikke det ble for lite mat heller, men dette så ut til å funke. Nå reguleres alt selv. Har ikke vært flink med vann/grønnsaker/vitaminer disse ukene, ikke fordi jeg ikke har tenkt å være det, men har hatt en knalltøff eksamenstid midt oppi dette, så planleggingen har kommet litt i andre rekke. Har ligget på mellom 5 og 10 g kH om dagen, dette vil selvsagt øke litt når jeg blir flinkere med grønnsaker igjen Med tanke på fett regner jeg med å ha fått nok av dette gjennom maten, er ikke så opptatt av hvor mye det er, så lenge det er hovedbestanddelen i kostholdet mitt.

Løy litt over her- har spist litt nøtter to ganger, laget kokospannekaker (dog uten meieriprodukter) en gang og black sunday en gang, selv om jeg delte vekk over halvparten i løpet av de to dagene det tok før den forsvant Pepsi Max har jeg drukket hver dag, heller ingen god vane men er KUN for eksamensmotivasjon! The best part; 6-7 kg ned! Siste rapport fra i dag morges.

Dette ble fryktelig langt og dagbokaktig, men poenget mitt er iallfall at du kanskje kan ta noen dager med lite mat (1000-1200 kalorier, mesteparten fra fett) og se om det hjelper. Jeg valgte faktisk nå å kutte ut frokosten, fordi jeg egentlig ikke er SÅ sulten om morgenen, og hvis jeg spiser frokost er jeg sulten i ett sett, resten av dagen. Måtte litt tilvenning til, men det går helt fint. Videre har jeg funnet ut at jeg er en av de som "misforstår" magen, om jeg har spist meg skikkelig stappmett (noe jeg heldigvis kun har gjort én gang i løpet av disse ukene), kommer noe som ligner på sultfølelse etter ti minutter- kvarter. Det er altså bare magen som jobber med maten, men følelsen ligner litt. Har hørt om dette før, men trodde ikke jeg var en av dem!

...nå kommer dette kanskje litt seint, ser ut som om du allerede har fått ting på gli, så lykke til videre! Kjekt når det endelig løsner

__________________


Flertall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 17:55   #78
Tirill77
Medlem
 
Tirill77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Hvor: Rygge
Innlegg: 163
Tirill77 er på en erverdig vei

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!!!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg hadde en cola zero i går og litt sukkerfri sjokolade i går siden det var 17.mai. Har faktisk ikke hatt det siden påske, så det kaller jeg av og til ja. Litt nøtter (maks 50 g) har jeg maks en gang i uka og da som oftest som et måltid som kos på lørdagskveld.

Jeg har slanka meg fra ca 75 kg til 65 kg og holdt meg der, men etter at jeg gikk opp igjen og passerte 90 kg har jeg aldri klart å komme under 90-tallet. Synes pausen begynner å bli litt vel lang nå og jeg trenger virkelig å gå ned.



Dersom du hadde lest innlegget mitt ser du at det står at jeg spiser når jeg er sulten til jeg er passe mett. Jeg spiser også nøtter som måltid og ikke i tillegg, maks en gang i uka. Jeg følger ikke Atkins men Ketolyse og han anbefaler avokado som egne måltid. Har lest litt på innleggene til Torkil her inne og han skriver jo at man skal ikke være redd for fett når man er på kuren. Hvor sier forresten Torkel at man skal kutte på fett dersom vekta stagnerer - kan ikke huske å ha lest det i boka?

Synes uansett hva jeg spør om her inne når det gjelder vektstagnasjon så får jeg beskjed om spise mer fett, når jeg omsider gjør det og det heller ikke hjelper får jeg beskjed om å spise mindre. Jeg har prøvd å følge anbefalingene som er i Ketolyseboka ang mengde, noen ganger blir det mer noen ganger mindre men jeg orker iallfall ikke å gå sulten . Da får det bare være.

Er det rart man blir frustrert når man hele tiden får motstridende beskjeder om hva, hvordan, hvor mye. Har bare blitt helt feil etter at jeg begynte på Ketolyse, vekta går ikke nedover og jeg er stadig vekk sulten (jada jeg er i ketose). Nå er snart smertegrensa nådd for motivasjonen for å holde påmed dette.

Jeg kjenner meg SÅ godt igjen! Jeg går ikke ned noen ting og jeg følger også "boka" slavisk. jeg tenker som så at det ikke kan være noen vits i dette kostholdet hvis jeg må drikke fett og KUN det for å gå ned i vekt.
Hvis man ikke kan spise ting som linfrø, tomater paprika, nøtter, meieriprodukter selv om man holder seg i ketose( under 20 g karb om dagen) og ikke spiser for mye osv innimellom så er det noe galt. . Kan det være så sunt kosthold da?

__________________



" Du trenger ikke bli som andre- bli den beste versjonen av deg selv"
http//www.frufjeld.blogg.no
Tirill77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat for muskler- egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 18:01   #79
Tirill77
Medlem
 
Tirill77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Hvor: Rygge
Innlegg: 163
Tirill77 er på en erverdig vei

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Som nevnt tidligere, jeg står ikke opp kl. 5 for å gå tur, dessuten trener jeg regelmessig. Og da mener jeg TRENER - dvs styrketrening og kondisjonstrening hvor jeg jobber på ca 80% av makspuls med intervaller på makspuls. Tror det bør holde jeg for det er mer trening enn folk flest driver med.

Det samme gjelder meg når det gjelder trening.. Rart at vekta står bom stille?? Har riktig nok bare 6 kg kosmetisk jeg vil bli kvitt, men alikevell..

__________________



" Du trenger ikke bli som andre- bli den beste versjonen av deg selv"
http//www.frufjeld.blogg.no
Tirill77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat for muskler- egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kommer ikke i ketose! Frustrert! Majken Induksjonen 63 09-04-10 13:29
Når man ikke går ned i vekt ... grønn Ketolysekuren 31 03-04-10 10:36
Frustrert, lei, stresset og ikke minst i ferd med å gi opp hele Ketolyse ... martine Generell diskusjon 20 16-06-09 22:15
Går ikke ned i vekt ... Frustrert ... cilemora Lavkarbo generelt 3 12-09-08 12:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no