Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-08, 22:52   #1
annabanana
Medlem
 
annabanana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: møre og romsdal
Alder: 39
Innlegg: 195
annabanana er ny på veien

Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?

Har fått med meg at det ikke er bra å gjøre det... Men, hvorfor er det ikke bra?

jeg vil gjerne gjøre det

Det tar jo mye lengre tid, men jeg går ned kanskje 4 kg når jeg er flink, så sprekker jeg og går opp 2.. men da er jeg fortsatt 2 kg mindre.. så går jeg ned 4 til neste gang.. hmm.. ja, tror det er sånn det har blitt nå.
så jeg blir ihvertfall mindre. og jeg er veldig fornøyd med å gå inn og ut av ketose.. kan jeg slutte og komme i ketose? det vil jeg ikke.

__________________


annabanana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 09:05   #2
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?

Hvorfor i all verden vil du gå inn og ut av ketose??
Hvis du skal ned i vekt må da en jevn fettforbrenning være i din beste interesse?

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 10:04   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?

Mener å ha lest at kuren er mest effektiv første gang man går inn i ketose. Ved gjentatte "kurer" så tilpasser kroppen seg og det blir vanskelligere å fåå til et vekttap. Tror det var i boken til Torkil jeg leste dette, men er ikke hjemme nå så jeg får ikke sjekket.

For meg personlig er det veldig ubehagelig å gå inn og ut, fordi jeg får en tre dagers hodepine hver gang jeg går inn i ketose. Men det ser ut til at dette ikke er noe problem for deg.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 10:14   #4
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?

Oj, dette minner om meg selv for 2 år siden!
Da holdt jeg også på sånn - 4 kilo ned, sprekk, 2 kilo opp, skjerping, 4 kilo ned, sprekk ... Ja, du skjønner tegninga.
Resultat: Jeg måtte gi opp hele greia, kiloene kom på i full fart igjen til slutt.

Det blir vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose hvis du fortsetter sånn. Kroppen vet ikke hva den skal gjøre til slutt, den blir stressa, og da vet vi jo hva som skjer - oftest så går kroppen i sparebluss og vektnedgangen stopper.

Torkil sier det så flott på ketolyse-DVD'n, men akkurat her og nå på jobb så får jeg ikke sjekket akkurat hva han sier så klart. Skal finne den fram i kveld og skrive det inn her. Virkelig noe til ettertanke!

Forrige gang tenkte jeg at - å, nå går jeg glipp av en sommer med jordbær og is og .... og massevis. Men jeg går jo ikke "glipp" av det! Jordbærene og isen er der neste år også (og de belgiske er vel her hele året ...) - så jeg har ingen unnskyldninger lenger!

Nå går jeg jevnt og pyntelig ned hver uke, og har kost på meg KUR (det heter ketolyseKUREN - ikke sant?) i over 3 måneder. Det er jo så mye deilig mat man kan lage - og for den del - sukkerfrie desserter o.l. - så jeg lider absolutt ingen nød.
Har endelig innsett at jeg jo ikke skal gå på kur i all evighet, men at den er nødvendig for at hodet mitt skal skjønne at dette kostholdet er det riktige for meg - og at jeg skal klare å leve videre med et rikt lavkarbokosthold.

Som vanlig er jo Gerd et godt eksempel her. Hun har gått på kuren, er nå ferdigslanket og har begynt med sitt vedlikehold og har innført nye matvarer i sitt lavkarbokosthold. Er det ikke egentlig det vi vil oppnå alle sammen?

Ønsker deg lykke til videre - og kommer tilbake senere med sitatet fra Torkil. Tvi-tvi!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 10:15   #5
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?

Å ja! Ubehaget som Pearl beskriver unner jeg jo ikke mine verste fiender! Nei, takke meg til jevn ketose!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 12:13   #6
annabanana
Medlem
 
annabanana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: møre og romsdal
Alder: 39
Innlegg: 195
annabanana er ny på veien

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?

Ja, ett øyeblikk tenkte jeg at så lenge jeg går nedover, har jeg allverdens tid..

Men, ikke nå lenger... uff.. i går fikk jeg skikkelig et skikkelig anfall "steik så feit jeg er". leste hele natta om slanking og så på tynne babes

Så i dag har jeg begynnt med dagbok, og vil gjennomføre streng ketolyse med minimalt av søtstoff.. hehe.. skal ikke være lett.

__________________


annabanana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 12:41   #7
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av annabanana, her.

Så i dag har jeg begynnt med dagbok, og vil gjennomføre streng ketolyse med minimalt av søtstoff.. hehe.. skal ikke være lett.

Et fornuftig valg, annabanana!
Jeg skriver fortsatt opp hva jeg spiser hver eneste dag - både i bloggen min her, og i notatboka mi hjemme. I tilfelle jeg er et sted uten nettilgang, så har jeg altså notatboka mi som back-up. Veldig lurt (synes jeg sjøl i hvert fall )

Nei, det skal ikke være lett dette her ..., men VI blir lettere!
Kos deg videre med ketolysen!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:00   #8
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av annabanana, her.

Ja, ett øyeblikk tenkte jeg at så lenge jeg går nedover, har jeg allverdens tid..

Men, ikke nå lenger... uff.. i går fikk jeg skikkelig et skikkelig anfall "steik så feit jeg er". leste hele natta om slanking og så på tynne babes

Så i dag har jeg begynnt med dagbok, og vil gjennomføre streng ketolyse med minimalt av søtstoff.. hehe.. skal ikke være lett.

Flott at du endrer tankegang

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:57   #9
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?

Sent, men godt! Som lovet kommer her sitatet fra ketolyse-DVD'n. Torkil prater om vanlige begynnerfeil, og sier bl.a.:
"Hvis man sprekker to ganger i uken så er man ikke på ketolysekur. Da er man faktisk på en kur som kan gjøre at man går opp i vekt!"

Fant faktisk sitatet i en av lavkarbo-notatbøkene mine, så jeg syntes nok at det hørtes veldig fornuftig ut da det ble sagt.

Ha en god natt!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:14   #10
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

Sent, men godt! Som lovet kommer her sitatet fra ketolyse-DVD'n. Torkil prater om vanlige begynnerfeil, og sier bl.a.:
"Hvis man sprekker to ganger i uken så er man ikke på ketolysekur. Da er man faktisk på en kur som kan gjøre at man går opp i vekt!"

Fant faktisk sitatet i en av lavkarbo-notatbøkene mine, så jeg syntes nok at det hørtes veldig fornuftig ut da det ble sagt.

Ha en god natt!

Veldig godt sagt, veldig riktig!!

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no