Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Oppskrift på brød med veldig få karbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-04, 01:05   #1
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Oppskrift på brød med veldig få karbo

Hei igjen dere...

Er det noen som har en oppskrift på brød men svært få karbohydrater? Et brød som er godt og som man kan spise litt mengder av i fasen vedvarende vekttap?

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 06-10-04, 08:38   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Velkommen tilbake rsy!
Kjempekjekt å se deg igjen!

Dr Lindbergsbrødpakker er vel det nærmeste du kommer, redusert GI, redusert karbo, og proteinberiket - eller du kan importere fra utlandet...

Det er vanskelig å bake proteinberiket brød selv, men der skal ligge noen oppskrifter i her - 'snuppeline brødet' tror jeg det heter, Skorpia som la ut den oppskrifter.

Men mengder med korn harmonerer ikke helt med Atkins sine prinsipper da...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-10-04, 08:40   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=312

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-10-04, 11:24   #4
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av HP

Dr Lindbergsbrødpakker er vel det nærmeste du kommer, redusert GI, redusert karbo, og proteinberiket - eller du kan importere fra utlandet...

Men du, hvor finner jeg Dr Lindbergsbrødpakker?

Ja, jeg har fryktelig mye å gjøre for tiden, og synes for min egen del at det er litt
beklagelig at jeg ikke har vært mer innom forumet. Jeg har fra begynnelsen av februar
og frem til i dag gått ned 7 kg, men det var 10 på det meste for noen måneder siden.
HAr desverre begynt inntak av litt jucie med alt for mye sukker, brød og litt snop i ny og
ne. Nå lurer jeg på om jeg skal tråkke til igjen med full Atkins. Forhåpentligvis tar jeg
meg jevnlig tid til å både besøke og skrive i forumet.

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 06-10-04, 13:33   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Gratulerer bra resultat!

Brødpakkene finner du i helsekost, også selges det ferdig brød i en del velassorterte dagligvareforretninger...

Men om du skal tilbake til full atkins, så trenger du vel ikke brød...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 07-10-04, 09:52   #6
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Esekielbrødet?

Men HP, har du sett at jeg har lagt inn en oppskrift på Esekielbrødet lenger ned på siden her? Jeg har ikke regnet ut karbohydratinnholdet, men hvordan synes du det ser ut i forhold til Fedonbrødet? Det kan jo bakes bare med speltmel isteden for hvetemel.

Ikke noe for de første mnd, men kanskje når man har kommet langt i vedlikeholdsfasen?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-10-04, 11:19   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Esekielbrødet er et ok, grovt brød med høyt næringsinnhold fordi korn og belgfrukter skal spires. Men det er ikke karbohydratredusert, lav glykemisk eller proteinberiket. Det er faktisk mindre proteiner i belgfrukter (linser) enn i korn!

Man kan sikkert bruke dette brødet etterhvert. Alle har jo forskjellig toleranse.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no