Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kostnad ved lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-11, 08:46   #1
Ishwanvile
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 30
Ishwanvile er på en erverdig vei

Kostnad ved lavkarbo?

Hei,

Dette er da mitt første innlegg, men det er nok ikke det siste. Har snust veldig på lavkarbodietten lenge og grunnen til at jeg ikke har begynt på den er to enkle grunner.

1. Kostnadsspørsmålet

2. Tanken på å proppe i meg fett føles helt feil

Så, over til det jeg lurer på.

1. Hvordan har det kostnadsmessig vært for dere å gå over til lavkarbo? Jeg har ikke et matbudsjett jeg kan sprenge for mye og jeg er bekymret for at det skal bli for dyrt og legge om matvanene. Dessverre må jeg vel si, for det er noe jeg virkelig ønsker.
Er det noen som omtrent kan estimere hva man bruker i måneden på lavkarbo? Det vil jo naturligvis være forskjellig fra individ til individ, men en viss formening før man tar store grep og legger om.

2. Jeg har lest og forstått det, men det føles allikevel veldig rart og kunne spise oster og fett med lov, uten å bekymre seg for at det skal legge seg som fett rundt magen. Det er kun der jeg sliter med at fettet legger seg på.
Hvor mye kan man "svikte" i rutinene på lavkarbo før balansegangen ødlegges. Vi er ofte borte på middager, og da er det jo sjeldent lavkarbomiddager. Hva om man blir bedt med bort på pizza? Spiser dere aldri snacks i helgene? Hvor blir det av kosen?

Håper noen kan svare og gi meg det lille dyttet jeg trenger for å begynne med lavkarbo. Jeg er redd det skal føles som et offer.

Vektreduksjon vil bare være et pluss, da jeg ikke har mye jeg evnt. skal ha av. Det ligger i hovedsak kun rundt mage.

Aktivitetsnivået er mellom normalt og høyt. Jeg er 170 høy og veier ca 64 kg.
Trivselsvekt ligger på 55-57 kg, så det hadde vært ønskelig å gå ned noen kilo absolutt...

Ishwanvile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annet Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 09:07   #2
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

jeg føler ikke at det er så mye dyrere egentlig.. let gjerne i kjøttdisken etter nedsatte kjøttvarer, jeg finner ofte mye av det på mega - er bare å fryse de ned om det går ut snart ellers har first price mye god mat til en billig penge og om du bor i nærheten av sverige er det mye som er billig der også

nå vet ikke jeg hvor mye godteri og slikt du normalt spiser, men mange opplever å spare mye penger på lavkarbo ved at de bruker mindre penger på godis og potetgull, og ved at det blir mindre småspising generellt

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 09:12   #3
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Ishwanvile, her.

Hvor mye kan man "svikte" i rutinene på lavkarbo før balansegangen ødlegges. Vi er ofte borte på middager, og da er det jo sjeldent lavkarbomiddager. Hva om man blir bedt med bort på pizza? Spiser dere aldri snacks i helgene? Hvor blir det av kosen?

hvor mye du kan svikte i rutinene kommer vel ann på hvor "strengt" du vil kjøre og hvor mye du vil ned. hvis du leter litt i oppskrift forumet her finner du oppskrifter på blandt annen lavkarbopizza, og mange andre lavkarbo oppskrifter! av snacks kan jeg anbefale bacongull (husk og dobbeltsjekke karbo innholdet her! fins flere typer, og vi skal de som så og si er uten karbo. Ellers er det mye god mørk sjokolade, feks freia sin med 85% kakao har lite karber. Det er også mye god sukkerfri sjokolade, feks fra sukkerfritt.com, eller cavalier sin som fins på helsekosten

masse lykke til

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 09:13   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Du er jo slank og flott fra før og jeg fatter ikke hvorfor du vil ned mot undervekt, men det er nå så.

Føler ikke at jeg bruker mer penger på mat nå enn når jeg spiste høykarbo. Det går med en god del egg, grønnsaker og kylling riktignok, men jeg spiser jo ikke brød, poteter, ris eller pasta da. Egg kjøper vi ofte rett fra gård, 50,- for 30 store, fine egg, om vi velger å kjøpe klinkegg (mindre egg og egg med sprekker i skallet) koster det 20,- for 30 egg! Og de er like gode til baking og steking (omeletter f.eks.), det er i grunnen bare til koking de ikke egner seg så godt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 09:19   #5
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Jeg har omtrent det samme matbudsjett som ellers, det som gjør det øker litt er at jeg er blitt flinkere til å bruke grønnsaker som her hos meg desverre er litt dyrt, men når jeg ser at jeg ikke bruker noe på snop lengre, går minimalt med hvetemel og sukker så går det opp i opp.
Det som er litt dyrt er første gangs innkjøp når man oppdager at man burde hatt nøtter, cocosa og andre ting fra helsekost, da ender man første gang opp med å måtte kjøpe omtrent alt på engang, men det meste av dette er drøyt i bruk.

Jeg også syntes det å bruke masse fett var vanskelig og jeg har ikke vært flink nok på det heller, dermed har jeg ikke gått masse ned i vekt(men målet mitt er å bli frisk og all vekt minus er bonus) jeg har dog mistet 4 cm rundt livet på 6 uker..... og ned en buksestørrelse. Da jeg økte fettbruken raste det bort en kilo på 3 dager.
Jeg har i det dagelige mere overskudd og energi og mindre smerter så jeg er blitt bedre på disse 6 ukene.

Hvor mye som skal til å ødelegge balansen er forskjellig fra person til person. Jeg spiser feks brød til frokost både lørdag og søndag, blir vi bedt bort dropper jeg gjerne potet(eller tar veldig lite) tar masse grønt og mere kjøtt enn normalt. sausen er det jo ofte mel og sukker i, men jeg tar litt av det.
Du kan jo også spise noe lavkarbo før dere skal gå slik at du ikke er sulten når du kommer bort. Da spiser du jo mindre.
Når det gjelder pizza borte spiser jeg dette, men er det salat ved siden av tar jeg masse salat og dressing.
Jeg mener det at man må kunne leve opp til normalt og ikke bli for opphengt i karbohydrater, men jeg spiser lavkarbo pga helsa mi og ikke vekta, selv om jeg har litt å ta av.

Lykke til

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 10:01   #6
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Og de er like gode til baking og steking (omeletter f.eks.), det er i grunnen bare til koking de ikke egner seg så godt.

Svigermor kjøper bare klinkaegg, og pakker dem i aluminiumsfolie før hun koker dem. Det går helt fint. Så det er mye å spare for de som får tak i klinkaegg

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 10:33   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Jeg bruker mindre penger på mat nå enn før - men jeg innrømmer gjerne at jeg var en sånn som stort sett livnærte meg på ferdigmiddager og halvfabrikata, for ikke å snakke om godte-hylla. Ekte sukker-narkis.

Men selv om sammenligningsgrunnlaget da blir litt skjevt, synes jeg ikke det er dyrt å leve som jeg gjør. Nakkekoteletter og kjøttdeig fra Rema, billige egg fra nærmeste innvandrersjappe, frossen spinat, smør og kokosmelk (også veldig billig på innvandrersjappa) - er grunnsteinene i mitt kosthold.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 10:41   #8
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Følger du Fedon i lavkarboretning er det jo slettes ikke mye fett du skal ha deg. Og ofte så går man lettere ned "pyntekiloene" med denne retningen enn med ketolyse f.eks.
Har et inntrykk av at mange faktisk øker i vekt her inne, fordi de spiser veldig store mengder fett og dermed mange flere kcal enn nødvendig, noe som vil føre til vektoppgang. For det er jo nesten daglig innlegg med at folk går opp i vekt i stedet for å tape vekt.
Personlig vil jeg anbefale deg et retning med mindre fett og flere langsomme karbohydrater ala Fedon, siden du bare skal ned disse pyntekiloene.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 11:14   #9
Ishwanvile
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 30
Ishwanvile er på en erverdig vei

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Tusen takk for gode svar til dere alle.
Her kommer jeg til å trives

Sitat:

Personlig vil jeg anbefale deg et retning med mindre fett og flere langsomme karbohydrater ala Fedon, siden du bare skal ned disse pyntekiloene.

Må si jeg lo litt. Pyntekilo. Bra sagt

Og det stemmer, det er jo pyntekilo. De ligger i hovedsak (98%) over magen og litt hofter (etter en tablettkur jeg dessverre måtte på), og de ønsker jeg bort dit pepperen gror.

Fedonkur ja. For det var noe jeg satt å grublet på videre. Dette med hvilken vei jeg skal følge. Det er jo en jungel man går seg vill i med GPS jo...
På den andre siden, jeg elsker tazikidressing og vil ha den til alt. Jeg kan få i meg fett uten problemer, så lenge jeg forstår at det faktisk må til og fungerer for å gå ned/holde seg sunn.

Hvordan valgte dere deres vei?

Og det er betryggende å lese at dere minker/står stabilt på kostnadene. Vi er jo to i hus, men han er befal og har mye av sine måltider i befalsmesse og får få ut sin trang på karbs der, så skal jeg fore han på lavkarbs hjemme

Ishwanvile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annet Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 11:17   #10
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Jeg vil tro at en lavkarbovariant som fedon, der man ikke skal være i ketose er mer forenelig med en varierende hverdag. Tar man sine forhåndsregler og er flink i hverdagene kan man unne seg litt pizza når man blir bedt bort, uten at konsekvensene nødvendigvis blir så store.
På fedon skal man heller ikke spise like mye fett som i de ketogene retningene. Mer fett enn vanlig skal man dog ha, men har du problemer med fett er det ingenting i veien for å ha f.eks. avocado og oljer som fettkilder istedet for fettrandene på koteletter

Så til mine erfaringer med kostnader:

Før jeg begynte å spise lavkarbo småspiste jeg MYE. Kjøpte noe knask nesten hver dag. Det ble også mye halvfabrikata og ferdigmat, og siden helg = kos eskalerte matbudsjettet en del bare der. Etter jeg begynte å spise lavkarbo bruker jeg nok mer penger på smør, kjøtt, grønnsaker og meierivarer enn før, men summa summarum bruker jeg nok like mye eller mindre penger på mat. På grunn av at jeg må planlegge litt bedre, og fordi at i lengden er det billigere å spise rene råvarer.

Det koster nok også litt å kaste ut all karboen fra kjøkkenskapene og fylle det opp igjen med lavkarbomat første gangen, men det hadde jeg som student råd til. Spesialvarer som johannesbrødkjernemel og fiberhusk er fint å ha i hus, men man TRENGER det ikke. Alt sånt kjøpte jeg etterhvert.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 11:34   #11
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Ishwanvile, her.


Fedonkur ja. For det var noe jeg satt å grublet på videre. Dette med hvilken vei jeg skal følge. Det er jo en jungel man går seg vill i med GPS jo...
På den andre siden, jeg elsker tazikidressing og vil ha den til alt. Jeg kan få i meg fett uten problemer, så lenge jeg forstår at det faktisk må til og fungerer for å gå ned/holde seg sunn.

Hvordan valgte dere deres vei?

Ja, det er ikke lett å få oversikt over alle retningene til å begynne med og huske hva hver av dem inneholdt. Men det kommer!
Jeg spiser også tazikidressing veldig ofte, lager det av krydder fra innvanndrerbutikk og tyrkisk yougert, noen ganger lettvariant andre ganger den fete, kommerr litt ann på hvor mange karbs jeg ligger på den perioden. men som noen skriver her, du skal jo ha litt fett til alle måltider helst, men kanskje litt greiere fettkilder på fedon for de som ikke liker å spise så mye fett. Boka/bøkene til Fedon er kjekke å lese!

Jeg valgte min retning ut fra hvor mange kilo jeg skulle ned den gangen (skulle ned noen få svangerskapskilo) og synes det er lettere med litt mer variert kost, samt at kroppen min trives bedre med flere kb enn enn det som er lov på andre retninger. I helgene spiser jeg litt mer karbo og kan også spise litt vanlig snop, men synes mange av oppskriftene på kaker osv her inne er vel så gode. Sukker smaker ikke så godt lenger, verken fysisk eller psykisk. Sukrin synes jeg er et ypperlig alternativ.

Jeg har mye større utbytte av trening også på dette kostholdet, kroppen blir så mye strammere med denne kosten. Alt er egentlig bedre! Nå som jeg er gravid har det også fungert veldig bra (bortsett fra da jeg var kvalm de første tre mnd)og får i meg riktige og viktige næringsstoffer for babyen, og jeg slipper å legge på meg unødvendige kilo.

Dyrere synes jeg ikke det har blitt, reiser til sverige og kjøper masse billig kjøtt der, og så er det jo så mange ting man kutter ut, ferdigposer med ditt og datt blir også ganske mange kroner i løpet av et år. Og så passer jeg på å handle på tilbud!

Håper du finner ut av det og kommer godt i gang! Lykke til!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 11:53   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Ishwanvile, her.

Hei,

Dette er da mitt første innlegg, men det er nok ikke det siste. Har snust veldig på lavkarbodietten lenge og grunnen til at jeg ikke har begynt på den er to enkle grunner.

1. Kostnadsspørsmålet

2. Tanken på å proppe i meg fett føles helt feil

Så, over til det jeg lurer på.

1. Hvordan har det kostnadsmessig vært for dere å gå over til lavkarbo? Jeg har ikke et matbudsjett jeg kan sprenge for mye og jeg er bekymret for at det skal bli for dyrt og legge om matvanene. Dessverre må jeg vel si, for det er noe jeg virkelig ønsker.
Er det noen som omtrent kan estimere hva man bruker i måneden på lavkarbo? Det vil jo naturligvis være forskjellig fra individ til individ, men en viss formening før man tar store grep og legger om.

2. Jeg har lest og forstått det, men det føles allikevel veldig rart og kunne spise oster og fett med lov, uten å bekymre seg for at det skal legge seg som fett rundt magen. Det er kun der jeg sliter med at fettet legger seg på.
Hvor mye kan man "svikte" i rutinene på lavkarbo før balansegangen ødlegges. Vi er ofte borte på middager, og da er det jo sjeldent lavkarbomiddager. Hva om man blir bedt med bort på pizza? Spiser dere aldri snacks i helgene? Hvor blir det av kosen?

Håper noen kan svare og gi meg det lille dyttet jeg trenger for å begynne med lavkarbo. Jeg er redd det skal føles som et offer.

Vektreduksjon vil bare være et pluss, da jeg ikke har mye jeg evnt. skal ha av. Det ligger i hovedsak kun rundt mage.

Aktivitetsnivået er mellom normalt og høyt. Jeg er 170 høy og veier ca 64 kg.
Trivselsvekt ligger på 55-57 kg, så det hadde vært ønskelig å gå ned noen kilo absolutt...

Jeg tror det dyttet du etterlyser må komme fra deg selv - og ved at du leser deg opp på hva lavkarbo egentlig dreier seg om. I tillegg kan det være enklere å jobbe litt mentalt med holdningen til dette kostholdet før du starter, for jeg leser litt antipati nå - og da er sannsynligheten for at du ikke får dette til og finner på unnskyldninger store. Så mitt råd er ikke begynn før du er HELT sikker, er positiv til at dette vil fungerer bra, OG du har lest deg nøye opp på bakgrunnen for lavkarbo på forhånd.

Jeg anbefaler denne pdf'en først, og deretter arnakristins uvurderlige nybegynnertråd.

Tillegglitteratur (du finner nok mye på biblioteket lokalt):
Boka "Bedre uten brød" av Lutz (grundig OM lavkarbo generelt)
"Ketolyse-kuren" av Torkild Andersen (lavkarbo med svært lavt karboinntak)
"Skaldemans GI-null" m.fl av godeste Skaldeman og mange mange fler...

Ellers har du Fedon og atkins. Du kan også bare spise generelt etter retningslinjene på tidligere linket pdf

Ønsker deg hjertelig velkommen og ikke minst lykke til! Bruk forumet - her er vi alle for å dele og hjelpe hverandre

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 09:09   #13
Ishwanvile
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 30
Ishwanvile er på en erverdig vei

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Da har jeg levd på lavkarbo siden sist og jeg gikk ned, ikke i kilo, men magen ble mye mindre oppblåst
Etter en uke på vanlig diett igjen (sprekk fordi vi var borte) så ble jeg igjen oppblåst, så det er tydelig at hvetemel/karbs må vekk.

Det jeg ikke vet, er hva jeg skal falle på slags vei. Jeg har lest mye og jeg klarer ikke bestemme meg. Jeg er helt avhengig av proteinshake (Three in one pga trening)
Næringsverdier Per 100g
Energi 1512kj/358kcal
Protein 86,0 g
Karbohydrater 2,4 g
Fett 0,4 g

men jeg har kommet dit hen at jeg liker å spise mat med mye ost i! Ost er digg! Men det liker vel ikke Dr. Lindberg? Og det var jo den jeg fikk anbefalt her, nettopp fordi jeg skal bare ned pyntekilo. I utgangspunktet er det jo magefettet mitt som plager meg, og usunn mat legger seg jo som bilringer bare man tenker tanken.

Trenger mellom 3 og 5 ganger i uka. Styrke minimum 3 ganger i uka resten er alternativ trening. Kondisjonstrening MÅ på plass, men tilbake til kostholdet.

Ta f.eks Ostelasagnen eller minipizza (osteskiver fra kavli med pizzafyll på), hvilken vei hører disse i? Jeg sliter virkelig med å finne en vei jeg klarer å like matvalget på uten å gå lei og uten å føle meg sulten!

Ishwanvile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annet Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:09   #14
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Ishwanvile, her.

Da har jeg levd på lavkarbo siden sist og jeg gikk ned, ikke i kilo, men magen ble mye mindre oppblåst
Etter en uke på vanlig diett igjen (sprekk fordi vi var borte) så ble jeg igjen oppblåst, så det er tydelig at hvetemel/karbs må vekk.

Det jeg ikke vet, er hva jeg skal falle på slags vei. Jeg har lest mye og jeg klarer ikke bestemme meg. Jeg er helt avhengig av proteinshake (Three in one pga trening)
Næringsverdier Per 100g
Energi 1512kj/358kcal
Protein 86,0 g
Karbohydrater 2,4 g
Fett 0,4 g

men jeg har kommet dit hen at jeg liker å spise mat med mye ost i! Ost er digg! Men det liker vel ikke Dr. Lindberg? Og det var jo den jeg fikk anbefalt her, nettopp fordi jeg skal bare ned pyntekilo. I utgangspunktet er det jo magefettet mitt som plager meg, og usunn mat legger seg jo som bilringer bare man tenker tanken.

Trenger mellom 3 og 5 ganger i uka. Styrke minimum 3 ganger i uka resten er alternativ trening. Kondisjonstrening MÅ på plass, men tilbake til kostholdet.

Ta f.eks Ostelasagnen eller minipizza (osteskiver fra kavli med pizzafyll på), hvilken vei hører disse i? Jeg sliter virkelig med å finne en vei jeg klarer å like matvalget på uten å gå lei og uten å føle meg sulten!

Jeg trener 8-9 ganger i uka, minimum 3 timer og jeg drikker ikke proteinshake. Tull, du får nok protein gjennom kosten med mindre du veier 200 kg.

Lindberg liker ost og ekte meieriprodukter, men alt i moderasjon, slik som han sier med fullkornsprodukter.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:04   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Ishwanvile, her.

Da har jeg levd på lavkarbo siden sist og jeg gikk ned, ikke i kilo, men magen ble mye mindre oppblåst
Etter en uke på vanlig diett igjen (sprekk fordi vi var borte) så ble jeg igjen oppblåst, så det er tydelig at hvetemel/karbs må vekk.

Det jeg ikke vet, er hva jeg skal falle på slags vei. Jeg har lest mye og jeg klarer ikke bestemme meg. Jeg er helt avhengig av proteinshake (Three in one pga trening)
Næringsverdier Per 100g
Energi 1512kj/358kcal
Protein 86,0 g
Karbohydrater 2,4 g
Fett 0,4 g

men jeg har kommet dit hen at jeg liker å spise mat med mye ost i! Ost er digg! Men det liker vel ikke Dr. Lindberg? Og det var jo den jeg fikk anbefalt her, nettopp fordi jeg skal bare ned pyntekilo. I utgangspunktet er det jo magefettet mitt som plager meg, og usunn mat legger seg jo som bilringer bare man tenker tanken.

Trenger mellom 3 og 5 ganger i uka. Styrke minimum 3 ganger i uka resten er alternativ trening. Kondisjonstrening MÅ på plass, men tilbake til kostholdet.

Ta f.eks Ostelasagnen eller minipizza (osteskiver fra kavli med pizzafyll på), hvilken vei hører disse i? Jeg sliter virkelig med å finne en vei jeg klarer å like matvalget på uten å gå lei og uten å føle meg sulten!

Ikke stress så mye med å passe inn i en retning, finn ut hvordan du trives med og spise - og fortsett med det! Ligger du under 70 gram karbo pr dag - skal du ikke trenge å bekymre deg for fettinntaket (jfr Lutz).

Proteiner fra fisk sies og skal øke fettforbrenningen - les tråden bikiniklar med drevon for litt mer informasjon

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:32   #16
Ishwanvile
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 30
Ishwanvile er på en erverdig vei

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg trener 8-9 ganger i uka, minimum 3 timer og jeg drikker ikke proteinshake. Tull, du får nok protein gjennom kosten med mindre du veier 200 kg.

Det er jo hva man trives med, fungerer på og ikke minst har slags livsstil.
Jeg trenger proteinshaken for å fungere i en hverdag som tilsier at jeg trener på helsestudio 3-5 ganger i uka. Resten av ukedagene (inklusiv de dagene jeg er på treningsstudio) rir jeg, sykler, rulleskøyter, jogger, går turer i skogen, klatrer, jobber hardt med kroppen på et eller annet vis. Særdeles aktiv og over gjennomsnittet har jeg forstått at min hverdag er. Uten proteinshake så får jeg ikke i meg nok FORT nok etter trening/i mellom alt av tidspress. Så tull? Overhodet ikke i min hverdag. Dette er feilet og utprøvd mange ganger for min del, og konklusjonen er at dette fungerer!

Sitat:

Ligger du under 70 gram karbo pr dag - skal du ikke trenge å bekymre deg for fettinntaket (jfr Lutz)

Nei, det er ikke bare bare dette her. Er bare redd (derfor stresset) med å ende med å spise feil kombinasjon så alt blir en vanvittig sur grøt i stedenfor. Hehe. Da skal jeg se om jeg finner ut av hvordan jeg ligger i karbs i løpet av en dag/uke.

Ishwanvile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annet Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:40   #17
nadine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 48
nadine er på en erverdig vei

Sv: Kostnad ved lavkarbo?

Føler ikke at jeg bruker noe mer penger nå enn jeg gjorde før.Også er jeg sånn som deg mtp fett,så jeg spiser ikke så veldig mye fett men noe fett blir det.Men jeg spiser ikke poteter,ris,pasta,brød osv.Tar en tynn skive av lavkarbobrødet jeg baker(hver morgen).Jeg er heldigvis ikke noen godismenneske,så der sliter jeg ikke.

nadine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no