Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tørste pga lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-08, 12:41   #1
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Tørste pga lavkarbo?

Hei.

Jeg prøver meg IGJEN på lavkarbo. Jeg VET jo at det funker, jeg bare datt så veldig ut av det sist. Men er nå på igjen med ny frisk. Har holdt på i to uker. Ikke vært svimmel eller slapp, har ikke søtsug eller sug etter noe annet heller, så det sklir sånn sett på skinner, og jeg er langt mer optimistisk på egne vegne nå (heia meg).

Men jeg er så veldig tørst. Har ikke diabetes, har ikke vært "plaget" med mye tørste før jeg begynte på lavkarboen igjen heller. Er det noen sammenheng? Noen andre som har opplevd mye munntørrhet og tørste i forbindelse med lavkarbo? Går det i såfall over? Jeg drikker lite kaffe (1 kopp pr dag), bruker lite splenda, lite te, byttet ut pepsi max med cola light (gj.sn 1/2 liter pr dag, max), stort sett vært flink å drikke bare vann. Og en og annen "lyseblå iste".

Takk for svar.

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 13:08   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tørste pga lavkarbo?

Normalt å bli tørstere i ketose Kroppen trenger mer vann til fettforbrenningen.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 13:16   #3
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Sv: Tørste pga lavkarbo?

Så da er det bare å fortsette med å pøse innpå med vann altså? Så lenge jeg er tørst mener jeg? (Ligger på rundt 3+ liter pr dag)

Takk for hjelpen.

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 13:21   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tørste pga lavkarbo?

Jepp, bare drikk vann. Jeg drikker alt fra 2-5 liter jeg...Alt etter hvor tørst jeg er.

Husk også at vannet hjelper på forbrenningen og skyller avfallstoffene ut av kroppen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 13:36   #5
Bugs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 61
Bugs er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Tørste pga lavkarbo?

Har erfart det samme selv! Tørst som bare f....... !!!! Vann er den beste kilden....

Bugs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 14:48   #6
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tørste pga lavkarbo?

Jeg har også tørstet utrolig mye, så mye at jeg har følt det ubehagelig mer enn en gang. Det går ikke over, i hvert fall ikke for meg, så jeg drikker vann dagen lang. Har alltid en flaske med meg, og flere halvlitersfalsker liggende klar i kjøleskapet hele tiden. Men innimellom lurer jeg på om det kan være sundt å spise på en måte spm gjør at kroppen higer etter vann hele dagen.........

__________________



Velkommen til min journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17383
Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lavkarbo? Fibrilla Lavkarbo generelt 1 21-01-08 17:50
Metformin + lavkarbo = smør på flesk? LilleVille PCOS og karbohydratkontroll 3 31-05-07 14:04
Lavkarbo når man har fjernet galleblæren? Titti Spørsmål og svar 7 05-10-06 12:11
Nyreproblemer av lavkarbo? Merete A Fysisk og mental helse 7 15-08-06 21:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no