Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny her - og trenger litt hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-09, 15:31   #1
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Ny her - og trenger litt hjelp!

Hei!
Jeg er ny her , begynte på Atkins første fase på fredag, så jeg har bare holdt på i snart 4 dager. Har gått ned 3 kg (jippi!) MEN.. jeg er sååå sulten hele tiden, svimmel og kvalm. Har også hatt veldig vondt i hodet disse dagene og er slapp og trøtt. Jeg mistenker selv at problemet kan være at jeg ikke får i meg nok mat. Jeg blir så kvalm av allt kjøttet, det byr meg imot. Samme med egg. Tror jeg har variert for lite. Spiser mest kokt /stekt egg, stekt kjøtt ,litt rømme. Men mest agurk og tomat. Blir kvalm bare jeg tenker på kjøtt og egg nå så lurer på om jeg har variert altfor lite. Bare agurk og tomat med tørrt kjøtt til blir for dårlig.
Kan noen hjelpe meg med noen råd?
Har sett fine oppskrifter her på proteinbrød og andre ting - ødelegger jeg Atkins kuren min da? Bør jeg heller gå over til et egenkomponert opplegg?
Føler at jeg går helt i svime... har 10-15 kg til å ta av så jeg vill ikke gi opp enda.

Bør kanskje tillegge at jeg har hypothyreose (lavt stoffskifte) og går på Levaxin..


Sist redigert av Cornelia : 04-05-09 kl 15:43.
Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 18:01   #2
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Ny her - og trenger litt hjelp!

Det høres ut som om du bør øke fettmengden en smule.... Hjemmelagde smørbaserte sauser er en flott kompanjong til kjøttet, og grønnsakene. Variasjon er som du selv sier meget viktig. Jeg håper du har fått med deg at du kan spise andre grønnsaker enn tomat og agurk på induksjon.
Tørt kjøtt, det høres ikke bra ut!!

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 18:02   #3
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Ny her - og trenger litt hjelp!

Det høres forresten også ut som om du ikke har kikket over denne listen....

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 18:07   #4
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Ny her - og trenger litt hjelp!

Takk for svar!
Joda, vet det er flere ting på listen. Men har litt problem med å sette det sammen til en "matrett" om jeg kan si det sånn... også er jeg nok litt kresen. Hvordan jevner du forresten sauser uten mel?
Noen tips til hva man kan ha med seg på jobb som lunsj?
Går det ann å lage litt fetere mat uten at det smaker så veldig mektig...
Tror du har helt rett i at jeg får i meg for lite fett. Skal prøve å finne på noe litt mer kreativt.

Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 18:47   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her - og trenger litt hjelp!

Mange her inne bruker Johannesbrødkjernemel for å tykne sauser og forresten alt mulig annet også. Det er genialt! Søk på hele ordet eller forkortelsen JBK som mange bruker. Det fåes forresten kjøpt på helsekost.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 20:19   #6
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her - og trenger litt hjelp!

Har du prøvd jukseris? Det er en slager hos meg hvertfall. Lager du kjøtt, jukseris, saus og kanskje litt salat så har du liksom en "komplett" middag

Og du... Du trenger ikke jevning dersom du lager saus av fløte eller rømme (eller begge deler på en gang) Du bare lar sausen koke inn litt, så blir den tjukk nok.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 03:06   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ny her - og trenger litt hjelp!

Litt vanskelig med fløte- eller rømmesaus på induksjon, da

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 05:35   #8
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her - og trenger litt hjelp!

Aaahh... Ja Det har du rett i. Glemmer at Induksjonen er litt strengere enn ketolyse. Oh well... Drit i sausen, kjør på med kryddersmør

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 08:38   #9
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Ny her - og trenger litt hjelp!

Tuuusen takk for gode tips!!!
Tror jeg kommer til å la den strikte Induksjonen være og heller prøve å holde med under 20g karbo med andre lavkarbo varer, så da kommer jeg til å bruke litt rømme, fløte etc. Klarer ikke å holde meg til bare den listen.
Men mulig jeg prøver meg igjen når jeg er litt mere "inne" i hele lavkarbo livsstilen, har jo aldri prøvd dette før. Jukserisen så kjempesmart ut! Lagde forresten det brødet dere har her igår, Proteinbrød, uten det hadde jeg nok falt helt ut for jeg var så svimmel. Men vet det er utenfor induksjonen da... uansett - kjempegodt brød! Så nå takket være oppmuntringen fra dere og de gode forslagene deres er motivasjonen tilbake!

Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:29   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ny her - og trenger litt hjelp!

Høres egentlig ut som om Ketolyse passer bedre for deg.
Boka kan lånes på biblioteket. Ingen vits i å prøve å følge induksjonen dersom du ikke klarer å følge reglene

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:47   #11
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Ny her - og trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Høres egentlig ut som om Ketolyse passer bedre for deg.
Boka kan lånes på biblioteket. Ingen vits i å prøve å følge induksjonen dersom du ikke klarer å følge reglene

Takk for tipset!
Skal prøve å lese litt om Ketolyse dietten jeg da. Å se om denne passer bedre for meg.
Noen som kan si litt kjapt hva de største forskjellene på disse 2 diettene er?

Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:48   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ny her - og trenger litt hjelp!

Jeg mener det er lov med 2ss rømme eller fløte på induksjonen og da kan du gjøre sauser slik: stek kjøttet og legg det på tallerknen, slå en til to ss fløte/rømme/creme fraiche i panna og visp med en visp, kryddre evt litt og vips, deilig brun saus! Trenger ikke noe jevning!
Høres ut som du ellers spiser for lite mat og fett ja. Uten fettet blir du ikke mett! Og du går gjerne ikke ned i vekt når du har kvittet deg med vannet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 09:34   #13
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her - og trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Cornelia, her.

Takk for tipset!
Skal prøve å lese litt om Ketolyse dietten jeg da. Å se om denne passer bedre for meg.
Noen som kan si litt kjapt hva de største forskjellene på disse 2 diettene er?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7330

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Jeg trenger litt hjelp Livsglede Middag 10 06-04-08 22:47
Trenger litt hjelp :o) cilemora Lavkarbo generelt 2 24-11-07 21:27
jeg trenger litt råd og hjelp! Siljevanilje Andre dietter 1 08-03-07 09:50
Jeg trenger litt hjelp Cinderella Lavkarbo generelt 10 23-09-04 11:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no