Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketostix

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-11, 10:36   #1
frk_johansen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 58
frk_johansen er på en erverdig vei

Ketostix

Man kan ikke stole helt på ketostix'n hvis du drikker mye vann. Jeg tok meg ett par glass rødvin på fredag og drakk MYE vann til, fikk ikke utslag på kvelden. Men midt på dagen etter, fikk jeg utslag allikevel (måtte sjekke da jeg var redd jeg hadde gått ut av ketose). Tok er Tuborg Lite i går, drakk mye vann, intet utslag. Men i dag er det rosa igjen... HELDIGVIS Så det HAR noe å si om du drikker mye vann når du skal sjekke ketoner!

__________________
Startvekt 71,8 kg
http://marieshverdagsliv.blogspot.com/
frk_johansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 10:44   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketostix

Klart det har noe å si. Er urinen for uttynnet, vil man ikke få stor nok konsentrasjon av ketoner til at det gir utslag på stiksen!
Motsatt vil man få mørkeste utslag om man drikker så lite at ketonene blir kunstig oppkonsentret!

Men husk også at det bare er om kvelden minst 2 timer etter siste måltid du kan stole på at resultatet er korrekt. Alle andre tider på døgnet kan det være andre faktorer som gir positivt resultat!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 11:08   #3
frk_johansen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 58
frk_johansen er på en erverdig vei

Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Klart det har noe å si. Er urinen for uttynnet, vil man ikke få stor nok konsentrasjon av ketoner til at det gir utslag på stiksen!
Motsatt vil man få mørkeste utslag om man drikker så lite at ketonene blir kunstig oppkonsentret!

Men husk også at det bare er om kvelden minst 2 timer etter siste måltid du kan stole på at resultatet er korrekt. Alle andre tider på døgnet kan det være andre faktorer som gir positivt resultat!

Ja, men jeg har sjekka på kvelden også, og da har det "vært i orden" igjen hehe
Men det skal ikke så mye alkohol til for at jeg blir fyllesjuk, så skal nok være forsiktig med det tror jeg, er ikke verdt det egentlig

__________________
Startvekt 71,8 kg
http://marieshverdagsliv.blogspot.com/
frk_johansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:05   #4
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men husk også at det bare er om kvelden minst 2 timer etter siste måltid du kan stole på at resultatet er korrekt. Alle andre tider på døgnet kan det være andre faktorer som gir positivt resultat!

Ang. når man skal måle, tror jeg det kommer an på om du trener på kvelden osv. Får nesten aldri utslag på stixen på kvelden fordi jeg da sannsynligvis har brukt opp ketonene på trening. Nå har jeg tatt noen tester midt på dagen noen timer etter lunsj el. middag og da gir det utslag. Og jeg burde være i ketose mtp. karboinntaket, så jeg tror dette stemmer for meg. Bare en ops til dere som trener:-)

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:25   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Thea1980, her.

Ang. når man skal måle, tror jeg det kommer an på om du trener på kvelden osv. Får nesten aldri utslag på stixen på kvelden fordi jeg da sannsynligvis har brukt opp ketonene på trening. Nå har jeg tatt noen tester midt på dagen noen timer etter lunsj el. middag og da gir det utslag. Og jeg burde være i ketose mtp. karboinntaket, så jeg tror dette stemmer for meg. Bare en ops til dere som trener:-)

Mine ord står fortsatt ved lag! Du har helt rett med hensyn til å ha brukt opp alle ketonene, men det gjør ikke svaret du får på andre tider av døgnet noe mer riktig!

Det er også en av grunnene til at vi ber folk huske på at stiksen bare viser hva som skjer i urinen. Man kan FINT være i ketose uten utslag på stiksen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
ketostix


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketostix lura Spørsmål og svar 6 04-03-09 22:43
Hmm ... I ketose på ketolyse-ketostix, men ikke på ketostix fra apoteket? wollafruen Ketolysekuren 10 15-02-09 12:14
Ketostix polvott Spørsmål og svar 11 29-05-06 20:30
Ketostix Benzo Spørsmål og svar 6 16-09-05 22:52
ketostix??? Mjauritz Lavkarbo generelt 3 13-08-05 16:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no