Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går ikke ned i vekt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-11, 13:38   #1
SnellaB
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 9
SnellaB er på en erverdig vei
Smile

Går ikke ned i vekt

Jeg spiser generell lavkarbo mat, og ønsker å gå ned ca 10 kg i vekt. jeg er 176cm høy, og veier nå 75 kg. Jeg vil ned til ca 65 kilo. Har holdt på med lavkarbo nå siden nyttår, men går ikke ned noe særlig. Merker jeg er minde oppblåst, så har mistet ca 3-4 cm rundt magen.

Vanlig dag ser ca slik ut:

Frokost - 100g cottage cheese og en halv skyr (liten)

Lunsj - 2 skiver ost, 2 skiver skinke, ett egg og ca 1 spiseskjed majones og paprika og agurk

Middag - ca 300g kjøtt eller fisk, (halv gulrot, ca 50 gram av blomkål, sellerirot, stangselleri og div grønnsaker) ca 200g grønnsaker og 1 dl fløte eller rømme

Kaffe med litt fløte etter middag må jeg ha

Kvelds - cottagecheese eller 2 skiver ost og en skinkeskive

Drikker minst en liter vann i løpet av dagen, og 3-4 kopper svart kaffe.

Er jeg på helt feil spor her??

På forhånd takk hvis noen vil svare meg

SnellaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 13:46   #2
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Går ikke ned i vekt

spørs nok om du vil ned mer enn kroppen din. lavkarbo er vektregulerende. dvs at den legger seg på ett nivå kroppen mener er passe. du har en perfekt bmi.

ville nok prøvd å trene litt mer. spesielt styrke. da får du litt mer definert kropp og kanskje mister du litt mer kroppsfett.

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 13:47   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt

Synes det ser bra ut, jeg Bortsett fra litt lite mat pga at du ikke spiser noe særlig med fett.. Eneste som slår meg er at hvis du kutter ut gulroten så er det stortsett litt sånn Ketolyseaktig det du spiser og da bør du nok spise mer fett. Tenne fettbålet, som de kaller det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:08   #4
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

spørs nok om du vil ned mer enn kroppen din. lavkarbo er vektregulerende. dvs at den legger seg på ett nivå kroppen mener er passe. du har en perfekt bmi.

ville nok prøvd å trene litt mer. spesielt styrke. da får du litt mer definert kropp og kanskje mister du litt mer kroppsfett.


Tenkte det samme. Men så klart kan du leve sundt(lavkarbo) likevel, men det er ikke sikkert kroppen din vil så mye-om noe-ned.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 15:26   #5
SnellaB
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 9
SnellaB er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt

Takk for kommentarer. Mer trening ja, det jeg var redd for

Men hvis jeg kutter ut gulroten, og spiser mer fett (feks 2.ss cocosa) kan det kanskje hjelpe?

Jeg trives uansett godt på lavkarbo, fått finere hud, flatere mage, kvitt luftplager og magekramper, så jeg har blitt anti-karbo!!

Ha en flott dag!!

SnellaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 15:51   #6
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Går ikke ned i vekt

Hei
Jeg er like høy som deg, og veide ca 75 da jeg la om kostholdet i september
Jeg begynte ikke på lavkarbo for å gå ned i vekt, men fokuserte på helsegevinstene og tok en evt vektnedgang som en bonus. Hadde ikke badevekt før jul, men når jeg var hos familien på juleferie veide jeg meg, og hadde gått ned 5 kg, merket det også på klærne
Jeg spiser LCHF ala Lutz, opp til 72 gram... regner ikke så nøye på antall karber, men har liggi på alt fra 10 til 70 Har jo hendt at jeg skeier ut innimellom... men det er hverdagen som teller

Spiser mye av det samme som deg, men har også bakt lavkarbolapper og knekkebrød som jeg spiser innimellom (det beste er jo å unngå det ) I tillegg spiser jeg veldig mye egg.

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned i vekt, ikke cm Annkrist Lavkarbo generelt 17 05-12-11 09:28
Går ikke ned i vekt Splitterpine Lavkarbo generelt 2 16-08-10 16:18
Når man ikke går ned i vekt ... grønn Ketolysekuren 31 03-04-10 10:36
Går ikke ned i vekt RoNoHa Spørsmål og svar 9 09-02-10 23:51
Jeg går ikke ned i vekt "minsten" Ketolysekuren 37 01-09-09 22:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no