Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Orker ikke tanken på fett lengre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-12, 12:34   #1
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Orker ikke tanken på fett lengre!

Etter jeg ble gravid sliter jeg skikkelig med å spise lavkarbomat. Jeg er kjempe kvalm og uvell og orker ikke tanken på fett lengre.
Før jeg ble gravid var fløte en klar favoritt når det gjaldt fettkilde, nå orker jeg nesten ikke tenke på fløte uten at jeg spyr.

Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan spise av fettkilder?

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 13:05   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke tanken på fett lengre!

Nannahs knekkebrød - eller andre hjemmelagde frøknekkebrød - har faktisk veldig høy fettprosent. Knekkis med litt pålegg kan kanskje fungere?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 13:11   #3
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Orker ikke tanken på fett lengre!

Avocado?

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 13:11   #4
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Orker ikke tanken på fett lengre!

Er du i starten av graviditeten?

Jeg ville bare tatt en pause fra fløte, kanskje prøvd igjen om en god stund.

Kokosfett? Steke i ekstra smør, som brukes som sjy på maten? Fet fisk, for eksempel ørret eller laks, og kanskje surret i rømmesaus? Noen spiseskjeer Udo's choice i løpet av dagen? Tykkere lag smør, hvis du bruker knekkebrød eller brød? Avocado? Varmrøkt makrell som pålegg, eller bare spise det ved siden av f.eks. kokte egg med litt smør oppå?

Kanskje du ender opp på å spise noe helt annet en periode, men det er bedre enn å bli kvalm av maten, og det endrer seg som regel fort igjen.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 13:13   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Orker ikke tanken på fett lengre!

Ost, ikke av de feteste. Avokado, nøtter, frø, egg.Fløte/krem, rømme, creme fresh, tyrkisk, eller var det den greske som har mest fett?, yoghurt. Oljer som er ode, som valnøttolje og hvetekimolje(siste fåes på iherb.com)

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 18:44   #6
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Orker ikke tanken på fett lengre!

Tusen takk for tips!

Nannas knekkebrød kan jeg kanskje få i meg, skal prøve med avocado også. Ellers så klarer jeg å spise fisk....dette holder kanskje.... thanks again!

Krokodillen: Ja helt i starten.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:27   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke tanken på fett lengre!

Du kan legge deg på en fedon filosofi, det er mye mindre fett.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 21:59   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Orker ikke tanken på fett lengre!

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

Tusen takk for tips!

Nannas knekkebrød kan jeg kanskje få i meg, skal prøve med avocado også. Ellers så klarer jeg å spise fisk....dette holder kanskje.... thanks again!

Krokodillen: Ja helt i starten.

Du må jo ikke ha store mengder nei, bare sånn at maten får litt smak. fett utgjør så mye mer kalorier at for å få riktig prosentfordeling av næringsstoffene er det ikke så mye som må til. Om du legger inn maten på diett.no ser du hvor mange prosent fett du inntar i forhold til protein og karbohydrater. Ligger du på over 50% av energien fra fett er det slett ikke ille. Mange ligger der men har da mer enn 5% av energien fra karbohydrater,da. Tenk at du skal ha litt fra en proteinkilde, litt fra en fettkilde og litt fra en karbokilde i hvert måltid. Noen matvarer inneholder alle tre; som nøtter og frø.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 20:30   #9
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Orker ikke tanken på fett lengre!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Du må jo ikke ha store mengder nei, bare sånn at maten får litt smak. fett utgjør så mye mer kalorier at for å få riktig prosentfordeling av næringsstoffene er det ikke så mye som må til. Om du legger inn maten på diett.no ser du hvor mange prosent fett du inntar i forhold til protein og karbohydrater. Ligger du på over 50% av energien fra fett er det slett ikke ille. Mange ligger der men har da mer enn 5% av energien fra karbohydrater,da. Tenk at du skal ha litt fra en proteinkilde, litt fra en fettkilde og litt fra en karbokilde i hvert måltid. Noen matvarer inneholder alle tre; som nøtter og frø.

Ok, det skal jeg klare :-). tusen takk

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 02:55   #10
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Orker ikke tanken på fett lengre!

Knekkebrød med smør, skiver av tomat og avocado og salt og pepper må være noe av det beste i verden. Friskt og godt, også. Kan leve lenge på det.

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 09:15   #11
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Orker ikke tanken på fett lengre!

Opprinnelig lagt inn av Mear, her.

Knekkebrød med smør, skiver av tomat og avocado og salt og pepper må være noe av det beste i verden. Friskt og godt, også. Kan leve lenge på det.

Dette skal jeg klare å få i meg

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Orker ikke å trene fleur78 Lavkarbo generelt 9 19-06-11 00:44
Orker ikke mat ... Matlei Anitave Generell diskusjon 11 21-05-11 14:46
Tror ikke jeg orker mer balloon Ketolysekuren 79 06-03-09 23:26
Å bli vant med tanken på fett! ElinGH Atkins kosthold 9 21-11-04 22:37
Orker ikke mer. Marit Generell diskusjon 14 17-05-04 00:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no