Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-12, 12:03   #1
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Oktoberstartere

Hei, jeg begynte egentlig 27.9 men det er jo nesten oktober. Jeg har gått på ketolyse 2 år siden. har gått ned 14kg på 6 måneder. Nå etter mye slit med hormonene, opperasjon og masse høykarbo mat sitter jeg med 14kg+. Jeg skal ikke skylde på hormoner men det hjalp ikke de ukene jeg har lagt på meg 2-3kg per uke.. Men nå skal alt bort. Vil så gjerne ned enda mere en det men skal ta en ting om gangen. Ønsker dere lykke til

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 12:43   #2
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oktober startere

Masse lykke til

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 19:22   #3
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Oktober startere

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Masse lykke til

Takk.

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 20:25   #4
*carpe*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 23
*carpe* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Lykke til ja!

Også slenger jeg meg på her
Første skikkelige dag i dag, hodepinen er her så da er vel ketosen rett rundt hjørnet

Mitt mål er ned 20 kg, der vet jeg at jeg trives selv om jeg burde vært sikkert enda 10 kilo lettere.

*carpe* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er på jakt etter det som passer meg Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 22:12   #5
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Velkommen hit carpe. Dette klarer vi . Det kommer flere hit i løpet av måneden. Av erfaring kan jeg si at de første to ukene er værst. etter det blir det mer vanesak. Jeg tenkte å lage en veie- og måletråd for det er viktig å både veie seg og å måle seg. Lykke til

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 22:46   #6
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Oktoberstartere

Hei

Jeg har gjennomført min første dag på lavkarbo i dag, og er enn så lenge ved godt mot

Har vært overvektig siden tenårene (er nå 29), og nå etter to barn på to år stoppet badevekta på 111,1 kg.. Et langsiktig mål er 70 kilo, men vil komme meg under 100 nå i første omgang

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 09:14   #7
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oktoberstartere

Opprinnelig lagt inn av maeve, her.

Hei

Jeg har gjennomført min første dag på lavkarbo i dag, og er enn så lenge ved godt mot

Har vært overvektig siden tenårene (er nå 29), og nå etter to barn på to år stoppet badevekta på 111,1 kg.. Et langsiktig mål er 70 kilo, men vil komme meg under 100 nå i første omgang

Hei
Dette klarer du. Den 7 mars startet jeg på lavkarbo, veide 112.8 kg og hadde for mange kg etter to tette født i -09 og i -10. Nå, litt over et halvt år seinere, har jeg tatt av 22 kg! Dette skriver jeg til deg fordi jeg håper det kan motivere deg å se at det går ann. Jeg har akkurat samme mål som deg, 70 kg. Hvis du vil lese om veien ned så blogger jeg på synsegulla.wordpress.com.

Jeg gleder meg til å følge din vei nedover

Hilsen synsegulla

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 11:50   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberstartere

Hei
Jeg ønsker deg lykke til. Min erfaring er at andre omgang ikke blir helt så lett som den første. Mange får ikke de raske første 5 kilo og man må overholde dietten nøyere ta tabletter og passe sin mosjon for at det skal lykkes. Men jeg vet at det går, bare hold deg fokusert
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 18:09   #9
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Oktoberstartere

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Hei
Dette klarer du. Den 7 mars startet jeg på lavkarbo, veide 112.8 kg og hadde for mange kg etter to tette født i -09 og i -10. Nå, litt over et halvt år seinere, har jeg tatt av 22 kg! Dette skriver jeg til deg fordi jeg håper det kan motivere deg å se at det går ann. Jeg har akkurat samme mål som deg, 70 kg. Hvis du vil lese om veien ned så blogger jeg på synsegulla.wordpress.com.

Jeg gleder meg til å følge din vei nedover

Hilsen synsegulla

Tuuusen takk for god motivasjon!! Håper jeg er like flink som deg og sitter med samme resultat om et halvt år! Du har vært utrolig flink!

Skal definitivt følge bloggen din, og ta en kikk der hvis jeg føler jeg mister litt motet

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:59   #10
*carpe*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 23
*carpe* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Kjekt vi er flere!
Vi får støtte hverandre, så skal vi nok få det til

Hodepinen har sakte men sikkert glidd i bakgrunnen iløpet av dagen, og jeg har vært veldig trøtt og utrolig sliten idag. Håper det har sammenheng med oppstarten å gjøre.
Ellers går det fint

*carpe* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er på jakt etter det som passer meg Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 18:25   #11
wiseandweary
Medlem
 
wiseandweary sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
wiseandweary er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Heisann, henger meg på her jeg

Planen er å gå på ketolysekuren til ønsket vektmål er nådd (9-10 kg ned), og så gå over på mer moderat lavkarbo

Vekt 06.10.12: 81 kg

__________________


wiseandweary er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 16:56   #12
Brus
Juniormedlem
 
Brus sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 10
Brus er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Henger meg på her jeg Er også på min andre omgang nå.
Skal ned nesten 40 kg, men det orker jeg ikke tenke så mye på. Får ha små delmål i begynnelsen.
Har min første ketolysedag idag

Brus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 17:08   #13
*carpe*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 23
*carpe* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Velkommen velkommen

Vi har vært på besøk hos foreldrene mine i helga, men jeg har greidd å spise lavkarbo hele helga :stolt:
Jeg tror kanskje ikke det har blitt under 20 karber pr dag, for jeg vet at i sausen til middag ene dagen var det bittelitt sukker- men ingen karboutskeielse og det er jeg kjempefornøyd med

*carpe* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er på jakt etter det som passer meg Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 23:19   #14
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Oktoberstartere

Velkommen Oktoberstartere og masse lykke til

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 11:31   #15
wiseandweary
Medlem
 
wiseandweary sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
wiseandweary er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Går seigt med vekta denne gangen, har nok hoppet inn og ut av lavkarbo for mange ganger til å få kickstarten lengre...men jeg gir meg ikke. (veier meg daglig, selv om det ikke nødvendigvis er så lurt )

I morgen er det veiedag, men vekta i dag sier at det blir ikke all verdens nedgang. Har vært veldig flink, spist riktig, mosjonert passe, tatt vitaminene og drukket mye vann/farris, og det går jo nedover, bare ikke så fort som vanlig. Tålmodighet er ikke min sterkeste side....

På den positive siden så føler jeg meg veldig bra nå da hodepinen har gitt seg, og søtsuget er helt borte. Og det er jo kjempebra!

Hvordan går det med dere andre?

__________________


wiseandweary er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 11:32   #16
wiseandweary
Medlem
 
wiseandweary sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
wiseandweary er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Velkommen Oktoberstartere og masse lykke til

Takk senka!

__________________


wiseandweary er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 20:09   #17
*carpe*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 23
*carpe* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Næsj, ikke så mye fremgang her heller- men jeg tror nok det har med mensen å gjøre.
Jeg merker at kroppen er i endring, kjenner meg ikke så kvapsete lengre
Får satse på at neste uke vil vise litt resultater

Jeg er iallefall storfornøyd med at jeg har greidd å kutte ut pepsimax helt og at søtsuget er borte.

Jeg sliter bittelitt i skrivende stund fordi mellomste bakte vaniljehorn så det dufter deilig i hele huset. Men, nå skal jeg søke igjennom oppskriftsforumet og se om jeg greier å berge meg med noe deilig lavkarbogodt

*carpe* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er på jakt etter det som passer meg Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 07:28   #18
wiseandweary
Medlem
 
wiseandweary sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
wiseandweary er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Kjempebra at du har klart å slutte med pepsi max *carpe*, det er IKKE lett

Jeg gikk på vekta i dag, selv om jeg begynte på lørdagen, fordi jeg vil ha veiedag fredag.

06.10.12: 81 kg
12.10.12: 79.3 kg (totalt -1.7 kg)
19.10.12: 78.1 kg (-1,2 kg, totalt -2,9 kg)

Tok og målte meg også jeg... (opp i mot målene jeg sist skrev sist de her inne, var rundt 83 kg da)

Mål i cm

24.02 - 28.02 - 09.03 - 12.10
Hals: 34 - 34 - 33 - 33
Overarm: 32,5 -31 - 31 - 29
Bryst: 104 - 104 - 103 - 100
Midje (det tynneste, rett under ribbebeina): 82 - 79 - 79 - 74.5
Mage (på det tjukkeste, så sideflesket er med): 105 - 103 - 100 - 96
Rumpe: 109,5 - 108 -107 - 101
Lår: 67 -65 - 64 - 60
Legg: 42 - 41,5 - 40,5 - 41

__________________



Sist redigert av wiseandweary : 19-10-12 kl 12:21.
wiseandweary er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:23   #19
*carpe*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 23
*carpe* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Knallbra WW!

Jeg tvinger meg til ikke å gå på vekta før onsdag neste uke.
Det holder hardt....
Burde måle meg jeg og ja, og i dag dukket jo målbåndet opp igjen så da har jeg ingen unnskyldninger heller

*carpe* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er på jakt etter det som passer meg Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 08:39   #20
wiseandweary
Medlem
 
wiseandweary sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
wiseandweary er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Takk
Blir alltid imponert av dere som klarer å holde dere unna vekta mellom veiedagene, vet jo at det er det lureste, men klarer ikke la være

Nå hadde jeg riktignok en sprekk i går kveld, fikk antagelig litt for lite mat i meg i løpet av dagen og var temmelig aktiv attpåtil, så jeg ble veldig slapp på kvelden og fristelsen for å lempe innpå en haug med havrekjeks ble litt for stor

Kroppen likte tydeligvis ikke sukkeret, satte i gang "tømming" på høyt nivå, hehe. Men det har roet seg nå, og jeg er klar for nok en lavkarbo-dag

__________________


wiseandweary er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 08:54   #21
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Oktoberstartere

Våget meg på vekta i dag, den viste 107,4 Så det går nedover, selv om jeg faktisk hadde forhåpninger om at det skulle gå raskere i begynnelsen, siden jeg er så stor, og det er vann som forsvinner først. Men det beste er at dette suget etter noe søtt er helt borte, og jeg småspiser ikke så mye som før. Tror kroppen min trives på lavkarbo

Vekt 2/10 var 111,1 kg
Ogmi dag 15/10 107,4 kg.

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 10:42   #22
wiseandweary
Medlem
 
wiseandweary sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
wiseandweary er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Synes du har en kjempefin nedgang jeg Maeve, er jo uansett en omstillingsprosess for kroppen, og nesten fire kg på to uker er jo supert.

Kroppen min liker også lavkarbo, men i går skeiet jeg ut i en bursdag, hadde ikke tid til å lage noe å ha med til meg selv, og da måtte jeg spise det som ble servert, og jeg var sulten så det gikk unna. Men ny dag i dag, og jeg er tilbake i sporet og klar for videre vektnedgang

__________________


wiseandweary er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 23:48   #23
*carpe*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 23
*carpe* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Jeg har holdt meg lavkarbo, og ikke skeiet ut
Likevel lar resultatene vente på seg.
Jeg føler meg fastere i fisken og har mere overskudd, og ja- jeg trives med lavkarbo.
Syns dog det er kjipt at det koster betraktelig mere å leve slik da. Får litt sjokk hver gang jeg er på butikken!

Jeg tror kanskje jeg får en liten utfordring lørdagskvelden. Da skal vi ha 110 års jubileumsmiddag, tror det blir servert tapas. Jeg som ikke er noe bevandret innen tapas; kan dere fortelle meg at det er lavkarbovennlig? Plis?

*carpe* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er på jakt etter det som passer meg Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 08:22   #24
wiseandweary
Medlem
 
wiseandweary sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
wiseandweary er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstartere

Fint å lese om erfaringene dine *carpe*

Når det gjelder tapasmenyer og lavkarbo har jeg dessverre ikke mye å komme med, men regner med at det må være bedre enn mange andre ting, pga du kan plukke og velge det du vil ha, og da er det bare å gå for det mest lavkarbovennlige?

Håper flere henger seg på denne tråden

Jeg har sklidd ut etpar ganger disse ukene, men ikke latt meg demotivere eller gi opp, og vekten går jo nedover, så jeg skal ikke klage. Nå har jeg veldig lyst å begynne trene og stramme opp mer(hittil bare går jeg lange turer), men usikker på hvordan kroppen takler det, tror ikke den helt har vent seg til omleggingen enda....

__________________


wiseandweary er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 09:47   #25
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Oktoberstartere

Jeg holder koken enda jeg
Har veiedag på mandager, og på mandag viste vekta 107,4 kg. -3,7 kg fra oppstart to uker før. Så det går nedover hvertfall, selv om jeg har en laaang vei igjen! Kroppen føles mye bedre, ikke sukkersug eller noe. Og jeg tar nesten ikke astmamedisin lengre! Tenk at det har innvirkning der og

Har ikke sklidd ut en eneste gang faktisk Brød,pasta og poteter klarer jeg meg helt fint utenkjenner jeg. Men blir av og til litt "fysen" på kvelden. Da tar jeg meg bittelitt kremfløte med litt stevia og et par bringebær, og så går det som regel over.

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no