Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse runde 2

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-08-10, 14:35   #1
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Ketolyse runde 2

Hei!

Har noen spm angående runde 2 på ketolyse (tenker å starte opp en ny ketolysekur runde) Første runde var på 5 mnd med rundt -16kg, Fra 94 til 77. Etter 1-2mnd pause ligger jeg nå på 78-79. Er 173cm høy.

1) Tipper det tar rundt 1-2 dager å hoppe inn i ketose igjen, men vil det ta like lang tid å få energi og full forbrenning/overgang til fett som primær energi kilde som første gang? (mener å huske det tok ihvertfall en måned sist)

2) bør jeg gå ned på treningsmengde? evt rolig langtidsjogging og lav intensitets styrketrening?

3) Nå som jeg er langt mindre startvekt, burde jeg kutte på fettandel?

Merker jeg ikke klarer å være helt strikt med kostholdet utenfor ketolyse.. kostholdet har vært primært mye brød, men det ser ut som vekta har holdt seg ganske ok, men fett % har gått opp noen prosenter..

Ellers andre tips?

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:29   #2
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse runde 2

ingen med tips?

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:36   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse runde 2

Følg rådene i boka.
Spis deg passe mett og spis når du er sulten.

Blir du sulten fort, kan det indikere på for lite fett i maten.

det kan ta opptil 4 uker før fettforbrenningen er optimal.

tren det kroppen orker.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:36   #4
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ketolyse runde 2

Hei

Jeg er ganske fersk her, så ikke ta det jeg sier som noen fasit.

1. Så vidt jeg skjønner så er alle litt forskjellige her, men Torkil nevner vel at man må gå noen uker før man er oppe i optimal forbrenning.

2. Her tror jeg du må kjenne litt på formen. Tror ikke tunge sett med styrketrening er tingen helt i starten mens kroppen omstiller seg på nytt. Beste tipset er vel å lytte til kroppen og tilpasse seg i forhold til det.

3. Fettandelen skal vel fortsatt være den samme. Vær strict på karbohydratene, så vil det andre tilpasse seg sånn nogenlunde. Husk at fett blir den primære energikilden din (i tillegg til 2 gram protein pr. kilo - siden det høres ut som om du er ganske aktiv).

Husk at når du ikke skal være i ketose, så må man ikke være så strict. Det handler om å finne en balanse som kroppen din er komfortabel med, og som gjør at du ikke går opp igjen. Bare å huske at når karboinntaket går opp, så må nødvendigvis fettinntaket ned. Man kan ikke proppe i seg massevis av karbo og fett samtidig (se på det på denne måten: Vedlikehold - kalorier inn = kalorier ut, vektnedgang - kalorier inn < kalorier ut, muskelbygging - kalorier (som karbo) inn > kalorier ut).

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tar en runde til. Nisnen Mer enn 30 kg overvekt 1 29-09-09 08:36
I gang med ny runde - men: Elephanta Ketolysekuren 9 21-08-09 13:00
Være med på ny runde fra 12. januar? Pocahontas Ketolysekuren 166 25-01-09 21:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no