Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-08, 21:18   #1
Gladys
Juniormedlem
 
Gladys sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 21
Gladys er på en erverdig vei

Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...?

Hva skjer....dette er mitt første inlegg her inne. Startet på Ketolysekuren på mandag, og i går kom stixene i posten. Testet og den ble lilla umiddelbart. Nå i sted ble den hvit....jeg har jo ikke gjort noe galt i dag. Vært superflink. Hva har skjedd. Fikk mensen i dag- kan det ha noe å si?

__________________


Gladys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 22:15   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: farge på stix i går kveld,men ikke i kveld....???

Mensen har ikke noe å si for meg iallefall. Har du drukker mye vann før du testet? Hvis du har gjort det kan du jo vente litt og se om fargen kommer. Kan du ha fått i deg for mye karbohydrater så du har gått ut av ketose?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 22:25   #3
Gladys
Juniormedlem
 
Gladys sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 21
Gladys er på en erverdig vei

Sv: farge på stix i går kveld,men ikke i kveld....???

Skal ikke ha spist no feil....

To stekte egg til frokost.
En liten lakse salat på ikea- det var med pasta, men den rørte jeg ikke.
Salat og stekt biffkjøtt til middag
resten av salaten og kjøttet til kvelds...

Kan ikke finne for mye her......med mindre det skjuler seg noe i Bonaqua da, Da har jeg nok synderen- glemt å sjekke....

__________________


Gladys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 22:44   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: farge på stix i går kveld,men ikke i kveld....???

Maten ser jo grei ut den og Bonaquaen er uten karbohydrater. Da kan ikke jeg forstå hva som er skjedd, men jeg har forstått det sånn at det går an å være i ketose uten å få utslag på stiksen. Nille har hatt noen innlegg som forklarer dette ganske grundig. Jeg skulle gjerne lagt ut en link til deg, men jeg er ikke datakyndig nok. Hvis du leter og søker litt, finner du den nok. Men jeg er ganske sikker på at om du fortsetter kommer nok fargen tilbake. Kanskje noen andre og mer datakyndige kan hjelpe deg å legge inn link til Nille sitt innlegg?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 22:55   #5
Gladys
Juniormedlem
 
Gladys sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 21
Gladys er på en erverdig vei

Sv: farge på stix i går kveld,men ikke i kveld....???

Har brukt kvelden på å lese. Tok en test til nå, den le svak svak rosa, men ikke negativ.... Kanskje jeg rett og slett har som du skrev i sted har drkket for mye... Ser flaska jeg åpnet i sted nesten er tom. Det betyr at jeg har drukket nesten 1,5 liter på 3-4 timer.... Skitt..
Har stålånde og tørr munn, ubehagelig å ikke drikke no, så da er jeg vel i gang likevel, får jeg håpe...
Tusen takk for hjelpen, er helt fersk og vil helst ikke gjøre feil som får meg til å gi opp....

__________________


Gladys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 09:30   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: farge på stix i går kveld,men ikke i kveld....???

Du bør drikke veldig mye vann. Det gjør ingenting om fargen på stiksen blir svak derdsom det skyldes at du drikker mye vann. Mye vann er nødvendig for å få igang fettforbrenning.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 10:30   #7
Gladys
Juniormedlem
 
Gladys sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 21
Gladys er på en erverdig vei

Sv: farge på stix i går kveld,men ikke i kveld....???

Sukk. Var nok ikke vannet nei.....fortsatt veldig lite farge, men sjekket vekta....minus 1,5 kg siden mandag. Så noe må jeg jo gjøre riktig....

__________________


Gladys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 11:54   #8
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: farge på stix i går kveld,men ikke i kveld....???

Kan det ha noe med for lite fettintak og gjøre?

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 14:21   #9
Gladys
Juniormedlem
 
Gladys sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 21
Gladys er på en erverdig vei

Sv: Farge på stix i går kveld,men ikke i kveld ...?

Dette er jo en hel liten vitenskap.... Prøver å være flink å dytte inn litt fett. Hadde litt fløte på biffen i går. Men når jeg tenker med godt om var det jo en type rømmedressing på salaten på Ikea. Aner jo ikke hva den inneholder. Jeg holder en knapp på at det er synderen. Jeg er vaffal tilbake nå. God klar rosafarge på stixen, og hodepine som sitter godt. Er nok på rett vei ...:-)

__________________


Gladys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 14:29   #10
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Farge på stix i går kveld,men ikke i kveld ...?

Bare litt fakta om du ikke visste det fra før:
- KUN teste på kvelden for å få riktig resultat
- Teste minst to timer etter matinntak med mye fett og trening
- Myyye vann, kan gi meeeget svakt utslag som nesten kan tydes som ikke utslag i det hele tatt, det har i vert fall jeg erfart

Ellers er det lurt å bare teste seg en gang i uken i fare for å bli fanatisk Da er det lett for at du ikke klarer å takle evnt nedturer!!!

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 16:27   #11
Gladys
Juniormedlem
 
Gladys sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 21
Gladys er på en erverdig vei

Sv: Farge på stix i går kveld,men ikke i kveld ...?

Takk, skal prøve å huske. Bare litt trygt å teste litt i starten for å se om jeg gjør ting riktig.... En gang i uka hørtes jo fryktelig lite ut...... Men tar poenget ditt...

__________________


Gladys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 17:15   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...?

Opprinnelig lagt inn av Tess, her.

Kan det ha noe med for lite fettintak og gjøre?

Det skulle man kanskje tro, men man produserer faktisk ketoner når man sulter seg også.... Høres rart ut, men det har med at når kroppen først har tømt glukogenlagrene så begynner den å tære på andre ting i kroppen, som f.eks fett.
Men, hehe, altså, dette er ikke et råd om å sulte seg Det er dust uansett hvordan men vrir og vender på det
Kroppen lager ketoner av både kropps- og matfett as far as I know!

Men ser videre at det har gått bra med deg nå! Skal gjerne en del mer til enn litt sukkerholdig dressing til for å komme ut av ketose, men om du drakk mye vann rett før måling så kan det forklare det, at du rett og slett nesten tissa rent vann, sjekk fargen i doskåla så ser du om urinen er veldig utvanna.
Ellers er det Lindabtn sier som bibelsk å regne!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 20:13   #13
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...?

Sitat:

En gang i uka hørtes jo fryktelig lite ut......

hehe, I know. Men er du i begynnelsen skjønner jeg godt at du vil sjekke deg oftere, men jeg mener når du kanksje begynner å bli trygg på kuren kan du kanskje trappe ned litt
Vet i vert fall det, at jeg selv blir veldig skuffet om jeg en dag plutselig ser at jeg ikke får noe utlsag, og det kan gi utslag dagen etter, og jeg ikke sjekker da, så går jeg jo rundt å tror at jeg ikke er i ketose og venter og venter på at jeg skal komme inn igjen.
Bare irriterenes

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 20:45   #14
lenmyr
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Røyken
Alder: 50
Innlegg: 21
lenmyr er på en erverdig vei

Sv: Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...?

JJeg har bare for moroskyld sjekket ujt det med stixen og jeg kan faktisk på samme dag både ha utslag og ikke utslag, men det er ikke noe å bry seg om. Som andre sier så behøver det ikke vises at du er i ketose. Jeg ser som regel mest utslag etter å ha spist masse grønnsaker. kan jo være tilfeldig. Du gjør nok alt riktig. Lykke til fremover......

__________________


lenmyr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no