Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketose og grønnsaker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-10, 12:07   #1
Glenn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 6
Glenn er på en erverdig vei

Ketose og grønnsaker

Hei

Har ikke følgt Ketolysekuren men mer en egen erfaring og opplegg og satt meg selv i ketose. Har holdt på i 6 uker nå og gått ned fra 89 til 79 kilo. BMI er rundt 21 nå. Tror det stemmer, jeg er en mann på 184 cm. Har vært hardcore og levt på 0 karbo under hele perioden. Kom over denne siden med en tilfeldighet og har vel sittet noen timer å lest gjennom forskjellige poster. Mitt spørsmål er:

Hvilke grønnsaker og hvor mye kan spises for å holde seg i ketose?

Hørte det var snakk om noe jordbær eller bringebær, kan det også spises?

Takker for svar.

Glenn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Egen Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 12:23   #2
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Ketose og Grønnsaker

holder du deg til ca 20g karbo daglig så holder du deg i ketose, du kan sikkert øke enda litt mer en det og, det er forskjellig fra person til person. Sjekk næringstabeller eller bak på pakningene om hva du kan spise! Bringebær er bedre en jordbær! Her finner du en fin tabell, du kan og regne ut hva du spiser hver dag på en enkel måte!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 12:24   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose og Grønnsaker

Hei,
På Ketolyse kan man spise alle grønnsakene som vokser over jorden foruten mais (minimais kan spises) samt løk.
Ketolyse anbefaler 20 kh pr dag for menn. Mange er i ketose over den grensen, har hørt at enkelte er i ketose opp til 50 kh pr dag.
Så hvor mye grønnsaker det blir pr dag avhenger litt på hvor mye kh de ulike grønnsakene du spiser inneholder. Er du usikker på kh innholdet i matvarer/ingredienser så kan du slå opp på Matvareguiden
Bringebær, blåbær og jordbær kan spiser i begrensede mengder på ketogene dietter.

Mulig du har lest denne med legger den allikevel med her:
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 12:34   #4
Glenn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 6
Glenn er på en erverdig vei

Sv: Ketose og Grønnsaker

Tusen takk for bra informasjon.

Har også stått litt stille i de siste dagene med vekta, men det er kansje litt naturlig også, mye mindre å ta av nå. Men finnes det noen tips for å kickstarte vekttapet mer?

Glenn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Egen Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 12:51   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose og Grønnsaker

Hei,
Vektnedgangen vil alltid gå i rykk og napp… man snakker ikke om platå før vekta har stått bom stille i minst 4 uker.
Matvarer og andre faktorer som kan hindre vektnedgang uten at man helt forstår hvorfor: nøtter, brøderstatninger, søtningsmidler, tomater, meieriprodukter med unntak av smør, sykdom, smerter, medisiner og stress.
Husk også at salt mat binder vann i kroppen, mange har fått seg en overraskelse når de veier seg dagen etter å ha spist f.eks. spekemat.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 12:54   #6
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Ketose og Grønnsaker

10kg på 6 uker er mer en godt nok, du vil vel ha skinnet også med? Ta tiden til hjelp!

Bmi'en din er foresten på 23,3 om tallene i øverste innlegg er korrekt!

1,84 x 1,84/79=23,3

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:08   #7
Glenn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 6
Glenn er på en erverdig vei

Sv: Ketose og Grønnsaker

Ok. Vell forutenom søtningsmiddel i pepsimax så har jeg ikke spist noe av det andre du lister opp, men er ganske stressa for tiden.

Og salt er noe jeg har spist enormt av i det siste. Har vell gått med 1 helt fenalår på noen få dager nå. Så det kan være vannoppsamling ja.

23,3 bmi off..... Har et stykke igjen til 20 bmi da som er målet mitt. Hvor mye kan jeg veie da, med 20 bmi mener jeg?

Glenn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Egen Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:15   #8
Glenn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 6
Glenn er på en erverdig vei

Sv: Ketose og Grønnsaker

Seriøst må jeg ned til 68 kilo for å ha en bmi på 20. Det er jo ikke mulig! Driver med sport, har syklet i over 18 år så lårmuskelaturen min alene gjør at det ikke er mulig for meg å gå under 70 kilo uten å se ut som jeg ligger for døden vil jeg tro. Tror hvis jeg skal under 70 kilo så er dette feil side for meg, må nok over på noe proana eller noe da, og det er ikke litt akutelt engang, tror jeg bare skal legge av meg å nå 20 bmi med det samme.

Glenn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Egen Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:30   #9
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og Grønnsaker

Bmi på 23,3 er jo innenfor normalvektområdet.. og har du mye muskler i tillegg høres det ut som om du er slank nok allerede

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:41   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og Grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av Glenn, her.

Ok. Vell forutenom søtningsmiddel i pepsimax så har jeg ikke spist noe av det andre du lister opp, men er ganske stressa for tiden.

Og salt er noe jeg har spist enormt av i det siste. Har vell gått med 1 helt fenalår på noen få dager nå. Så det kan være vannoppsamling ja.

23,3 bmi off..... Har et stykke igjen til 20 bmi da som er målet mitt. Hvor mye kan jeg veie da, med 20 bmi mener jeg?

Hvorfor i all verden er du så opptatt av å nå en bmi på 20??? Det er jo sylslankt og bortimot magert for de aller fleste og spesielt menn er nå kjekkere om det er litt mer å ta i da...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:43   #11
Glenn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 6
Glenn er på en erverdig vei

Sv: Ketose og Grønnsaker

Tusen takk for hyggelige svar.

En virkelig moralboost .

Jeg tror nok jeg skal se vekk fra bmi og holde meg til mitt orginale mål 75 kilo, jeg vet jeg vil legge på meg rund 1-2 kilo igjen da jeg er inne i en knall hard treningsperiode nå.

Ha en super sommer

Glenn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Egen Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 16:44   #12
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Ketose og grønnsaker

BMI er bare vås for folk som driver med trening generelt..

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 17:15   #13
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Ketose og grønnsaker

jeg har heller ingen tro på bmi, det finnes jo så mange forskjellige kropper at det blir helt feil! en mann på 184cm og 68 kilo kan umulig være veldig pent?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 17:29   #14
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Ketose og grønnsaker

...hilsen en som data en på 182cm og 58 kilo. Oppfordring til TS: DRIT i BMI menn er mye lekrere med sunn kropp!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 17:38   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

...hilsen en som data en på 182cm og 58 kilo. Oppfordring til TS: DRIT i BMI menn er mye lekrere med sunn kropp!

Signerer!
Sjekk bildene i denne tråden!
Mannen er da mye flottere med litt høyere vekt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 17:48   #16
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Ketose og grønnsaker

Damn..se der ja...That's what we like. Og han kunne gjerne hatt enda mer!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 17:49   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og grønnsaker

Gubben så en gang ut som de før- bildene.
Men det er 18 år og en god del kilo siden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 17:51   #18
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Ketose og grønnsaker

haha! Jeg har vært singel i over ett år og fikk øya opp for menn igjen..vel, på søndag ellerno :P Så nå er alle kjempelekre! Over kneika, up on the saddle, hvaenn man vil kalle det Men synes faktisk kjempetynne menn er mindre tiltrekkende enn litt runde menn. Det er et eller annet med den varmen kroppen gir..på en eller annen måte.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:00   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og grønnsaker

Kan bare signere igjen, jeg! Liker han mye bedre når han ikke har så harde kanter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grønnsaker Hannehk Ketolysekuren 9 18-07-08 13:34
Grønnsaker Smurfine Lavkarbo generelt 6 26-02-08 20:51
Grønnsaker Marilyn Ketolysekuren 9 10-01-08 11:33
Nok grønnsaker? lita Ketolysekuren 10 08-05-07 10:52
For mye grønnsaker? Vippa Induksjonen 2 13-04-04 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no