Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sjokolade 70% +

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-05, 14:58   #26
Alan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 19
Alan er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nille

Lindt Excellence Ghana (ca 70% tror jeg) er perfekt til å smelte å dyppe jordbær i......
Lindt Excellence Madagaskar 85 % bruker jeg til trekk på hjemmelaget marsipan. For meg er den for søt til å spise..

Lindt Excellence Madagascar inneholder bare 70% men Lindt Excellence Ghana inneholder 80%. I tillegg finnes Lindt Excellence 70% og Lindt Excellence 85%.

Alan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vi får se! Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 20:54   #27
Tuscany
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 1
Tuscany er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av themonk

Advantage er vel ikke egentlig sjokolade...?

Green & Blacks er en god sjokolade... Men ikke "outstanding" egentlig. Oppfordrer alle til å prøve litt forskjellig. Min favoritt hittil er Bonnat Madagascar. Den er mørk og kraftig. Valrhona har noen gode. Amedei Chuao er også god. Disse bør bestilles fra utlandet. Det er dyrt, men kan forsvares ved at man spiser mindre.

Amedei Chuao får du her i Norge, ihvertfall selger de den i en butikk i Oslo. Du finner frem til butikken ved å søke på "Amedei" i Norge. De har også andre mørke sjokolader fra Amedei.

Tuscany er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 22:32   #28
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Alan

Lindt Excellence Madagascar inneholder bare 70% men Lindt Excellence Ghana inneholder 80%. I tillegg finnes Lindt Excellence 70% og Lindt Excellence 85%.

Sorry, du har helt rett, jeg blandet dem. Madagasjar er 70% og det er den jeg syns er for søt. Ghana bruker jeg til jordbær..... (Har flere plater i skapet, så jeg burde vel ha sjekket først ! )

I tillegg har jeg 99% til baking. Og jeg spiser 10 gram 85% hver dag......
70% syns jeg er litt tam.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 12:22   #29
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Plamil Organics, Økologisk Mørk Sjokolade - 87% kakao, den er digg!

Innhold: Kakaomasse, Rårørsukker, Kakaosmør --> 7.8g protein, 36.6g karb, 52.7g Fett.
(1,4g karb per rute)(finnes i øko/allergi hyllen på meny)

En sjokolade som smaker mye, og smelter på tunga.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 18:19   #30
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Den skal jeg prøve HP !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 19:58   #31
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av CrizzBee

Opprinnelig lagt inn av HP

Plamil Organics, Økologisk Mørk Sjokolade - 87% kakao, den er digg!

Innhold: Kakaomasse, Rårørsukker, Kakaosmør --> 7.8g protein, 36.6g karb, 52.7g Fett.
(1,4g karb per rute)(finnes i øko/allergi hyllen på meny)

En sjokolade som smaker mye, og smelter på tunga.

Hvor får jeg tak i den sjokoladen?

Der jeg kjøper den

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 20:55   #32
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Syns nå freia sin 86% er god som gull,er vel egentlig ikkje freia sin men.

Billig er den og

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 21:50   #33
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Skjokkis

Plamil og Cavalier og Green & Black's er vanlig å ha på helsekosten. Valrhona har en jæskla god Madagaskar, men den er vel ikke så vanlig. Får tak i den i kilosblokker hos den lokale kaffesjappa. Ellers får du god sjokolade på Assagio Di Toscana i Pilestredet. Der kommer de til å ta inn Domori ifra september. Domori's grønn-te-sjokolade er den beste jeg har smakt i alle fall! Er verdt den stive prisen.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 02-09-05, 13:02   #34
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

hei det virker som at 86% sjokolade er vannskelig å få tak i

jeg kjper den på rimi jeg freia - 19 g karbo per 100 g ikke så ille det !! og det er så rart for nå som jeg spiser mye mindre sukker smaker 70 prosent sødt- før synes jeg den ar bitter og det er bare etter en uke

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-09-05, 23:47   #35
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Prøv Meny for freia premium 86%.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 06-09-05, 23:50   #36
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

..... eller gå inn på www.fedon.no i nettbutikken og bestill den nye mørke sjokoladen hans (lansert 1. september). Den er HELT UTEN SUKKER. Kommer i helsekostbutikkene også hvis du har 'tid' til å vente

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-09-05, 23:51   #37
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

..... eller gå inn på www.fedon.no i nettbutikken og bestill den nye mørke sjokoladen hans (lansert 1. september). Den er HELT UTEN SUKKER. Kommer i helsekostbutikkene også hvis du har 'tid' til å vente

Uten sukker.. dvs. uten karber?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-09-05, 23:56   #38
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Er det denne?



Næringsinnhold pr (100 g)
1586kJ, 379 Kcal, 5,7 g protein, 14 g karbohydrat (hvorav 0,3 g sukker og 46,5 g polyoler), Fett 25,9 g (hvorav 14,8 g mettet), fiber 1,6 g, sodium 0,2 g



Jeg skjønte ikke helt den utregninga..?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-09-05, 00:10   #39
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Er det denne?



Næringsinnhold pr (100 g)
1586kJ, 379 Kcal, 5,7 g protein, 14 g karbohydrat (hvorav 0,3 g sukker og 46,5 g polyoler), Fett 25,9 g (hvorav 14,8 g mettet), fiber 1,6 g, sodium 0,2 g



Jeg skjønte ikke helt den utregninga..?

Det er IKKE den sjokoladen de mener nei, - og det er trykkfeil hos Lindberg - husker ikke nøyaktige tall, men jeg vet 100% sikkert at polyolene skal trekkes fra. Jeg fikk dem fra England og da var det regnet ut på pakka at det var 0.5 gram netto karber pr sjokolade - HELT SANT !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-09-05, 00:27   #40
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det er IKKE den sjokoladen de mener nei, - og det er trykkfeil hos Lindberg - husker ikke nøyaktige tall, men jeg vet 100% sikkert at polyolene skal trekkes fra. Jeg fikk dem fra England og da var det regnet ut på pakka at det var 0.5 gram netto karber pr sjokolade - HELT SANT !!

Hm.. per sjokolade inni pakka, og ikke per 100 gram, sant?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-09-05, 00:31   #41
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hm.. per sjokolade inni pakka, og ikke per 100 gram, sant?

Ja, pr sjokolade bit inni pakka !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 13:29   #42
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av HP

Plamil Organics, Økologisk Mørk Sjokolade - 87% kakao, den er digg!

Innhold: Kakaomasse, Rårørsukker, Kakaosmør --> 7.8g protein, 36.6g karb, 52.7g Fett.
(1,4g karb per rute)(finnes i øko/allergi hyllen på meny)

En sjokolade som smaker mye, og smelter på tunga.




Mmmm...tror du er lurt litt her, HP.

Skal det være 87% kako i den sjokoladen, så skal kakaomasse og kakaosmør stå som de to første ingrediensene, rårørsukker skal ikke stå som nummer 2.

Til å være en 87% sjokolade, så er i tillegg karbohydratinnholdet alt for stort. Normalt skal det da ligge på ca. 10 maks 15 gram pr 100 gram sjokolade...

Til sammenligning, så inneholder en 70% sjokolade, som har mere sukker enn en 87% sjokolade har, bare omkring 29 gram karbohydrater pr 100 gram...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 13:42   #43
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

..... eller gå inn på www.fedon.no i nettbutikken og bestill den nye mørke sjokoladen hans (lansert 1. september). Den er HELT UTEN SUKKER. Kommer i helsekostbutikkene også hvis du har 'tid' til å vente

OJ! Den er søtet med Splenda, ser jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 13:57   #44
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

..... eller gå inn på www.fedon.no i nettbutikken og bestill den nye mørke sjokoladen hans (lansert 1. september). Den er HELT UTEN SUKKER. Kommer i helsekostbutikkene også hvis du har 'tid' til å vente

Den kan visst jeg også spise!

Sakset jeg:

Dr. Fedon Lindbergs Mørk Eksklusiv 70 % kakao

Nyhet, nytt produkt

Dr. Fedon Lindbergs Mørk Eksklusiv er sammensatt av spesielt utvalgte råvarer for å gi en lavere blodsukkerpåvirkning og er et godt alternativ for deg som ønsker å spise mørk sjokolade, men samtidig ønsker å spise sunt. Dr. Fedon Lindbergs Mørk Eksklusiv er rik på antioksidanter og fiber.

Dr. Fedon Lindbergs anbefaler et variert kosthold basert på matvarer med lavglykemiske karbohydrater, mer proteiner og fiber. Sunn matglede med energi som varer.

Næringsinnhold pr 40 g:
Energi: 800kj/192kcal
Protein: 3 g
Karbohydrater: 19 g
- hvorav sukkerarter: 2 g
Fett: 17 g
- hvorav mettet: 10 g
Fiber: 5 g
Natrium: 2 mg

Ingredienser:
kakaomasse, polydextrose, kakaosmør, søtstoff (laktitol), fruktose, emulgator (soya lecitin), aroma (vanillin), søtstoff (sukralose.)

Kan inneholde spor av peanøtter, nøtter og melk

Nettovekt: 40 g

Pris: Kr. 17,-

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 14:01   #45
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Lise

Den kan visst jeg også spise!

Sakset jeg:

Dr. Fedon Lindbergs Mørk Eksklusiv 70 % kakao

Nyhet, nytt produkt

Dr. Fedon Lindbergs Mørk Eksklusiv er sammensatt av spesielt utvalgte råvarer for å gi en lavere blodsukkerpåvirkning og er et godt alternativ for deg som ønsker å spise mørk sjokolade, men samtidig ønsker å spise sunt. Dr. Fedon Lindbergs Mørk Eksklusiv er rik på antioksidanter og fiber.

Dr. Fedon Lindbergs anbefaler et variert kosthold basert på matvarer med lavglykemiske karbohydrater, mer proteiner og fiber. Sunn matglede med energi som varer.

Næringsinnhold pr 40 g:
Energi: 800kj/192kcal
Protein: 3 g
Karbohydrater: 19 g
- hvorav sukkerarter: 2 g
Fett: 17 g
- hvorav mettet: 10 g
Fiber: 5 g
Natrium: 2 mg

Ingredienser:
kakaomasse, polydextrose, kakaosmør, søtstoff (laktitol), fruktose, emulgator (soya lecitin), aroma (vanillin), søtstoff (sukralose.)

Kan inneholde spor av peanøtter, nøtter og melk

Nettovekt: 40 g

Pris: Kr. 17,-







Her er litt mere om denne sjokoladen;

Glykemisk indeks: 5
Glykemisk belastning (per 40 gram): 1











Ref; http://www.fedon.no/page/index.php?s...=342&joinid=-1



.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 14:06   #46
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Mmmm...tror du er lurt litt her, HP.

Det er ikke umulig at ulike produsenter trikser med talla, men jeg tror ikke jeg (eller smaksløkene mine) er blitt lurt.

For:
Vanligvis er kakaomassen som brukes fettredusert. Det vil si at vanligvis så tar de ut kakaofettet og tilsetter melkefett, vegetabilsk fett eller kakao smør. (Dyrere sjokolader bruker vanligvis ikke fettredusert) I 87 prosent sjokoladen er ikke kakaomassen fettredusert.

87% kakao bli da lik:

  • 13% rårørsukker
  • 87% kakao, derav:
    • Kakaomasse > 74% (mer enn)
    • Kakaosmør < 13% (mindre enn)
Når et produkt skryter av å inneholde X% kakao, så er det summen av ingrediensene kommer fra kakao som regnes.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 14:19   #47
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av HP

Det er ikke umulig at ulike produsenter trikser med talla, men jeg tror ikke jeg (eller smaksløkene mine) er blitt lurt.

For:
Vanligvis er kakaomassen som brukes fettredusert. Det vil si at vanligvis så tar de ut kakaofettet og tilsetter melkefett, vegetabilsk fett eller kakao smør. (Dyrere sjokolader bruker vanligvis ikke fettredusert) I 87 prosent sjokoladen er ikke kakaomassen fettredusert.

Joda, men selv drikekakao inneholder bare 13,2 gr karbo pr 100 gr, og er det 74% kakomasse i denne sjokoladen, vil det si 74 gram kakomasse pr 100 gram. 74 gram kakomasse inneholder bare 9,8 gram karbo, kakaofett antar jeg inneholder betrakteig mindre eller ingen karbohydrater i det hele tatt, så det vil da si at 26,8 gram med karbohydrater må komme fra noe annet...

Her skulle jeg ha lagt inn en link til matvaretabbellen som lå på det gamle forumet...men den finner jeg ikke på de nye sidene....


.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 14:23   #48
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Drikkekakao er bearbeidet, fettredusert og pulverisert. Jeg mener det er en uegnet referanse til hva kakaomasse inneholder.

Vi har faktisk prøvd å få tak i ren kakaomasse tidligere, uten hell. Har snakket med endel som sier at det er mulig å få tak i i utlandet. Men ikke funnet noe enda.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 14:25   #49
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Drikkekakao er bearbeidet, fettredusert og pulverisert. Jeg mener det er en uegnet referanse til hva kakaomasse inneholder.

Jo, men nettop derfor, i og med at den er puverisert og fettredusert, så bør den jo inneholde mere- ikke mindre karbohydrater enn ubearbeidet, organisk kakao...


Sist redigert av HP : 04-10-05 kl 14:54.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 14:38   #50
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Jo, men nettop derfor, i og med at den er puverisert og fettredusert, så bør den jo inneholde mere- ikke mindre karbohydrater enn ubearbeidet, organisk kakao...

Googlet litt om kakao.

Om næringsinnhold i kakaobønner:

Sitat:

Cocoa has a high food value, containing as much as 20% protein, 40% carbohydrate, and 40% fat.

Usøtet kakaomasse til sjokoladeproduksjon inneholder 50-55% fett. Så det skal stemme bra med den Organiske 87% sjokoladen det.

Cacao inneholder mye fiber, så det er også en mulighet at fiberinnholdet ikke er trekt ifra når etiketten ble oversatt til norsk av importøren.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 23:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
Delikat varm sjokolade sufflè Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 23:31
Sjokolade- og mandelkake alá silje Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 21:41
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 12:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no