Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nybegynner-spørsmål ....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-10, 22:42   #1
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Nybegynner-spørsmål ....

Jeg har nå spist ketolyse-mat siden onsdag - har gått ned 2,1 kg og sjekka i ettermiddag at jeg er i ketose - mørk-mørk lilla, så jeg må nok drikke mer

Men, så lurer jeg på noen ting..... Er det en idè å finne ut hvor mange karber man kan spise før man går ut av ketose? Føler liksom at jeg blir litt hysterisk med disse karbene og er livredd for å få for mange - og så blir det kanskje altfor få i stedet Kan jeg ødelegge mye ved evt å teste ut dette? (så innmari mye får jeg vel kanskje ikke ødelagt all den tid jeg ikke har drevet med dette i mer enn noen dager....)

Hvor mye blir man 'satt tilbake' ved å gå ut av ketose en gang i blandt? Ikke snakk om å skeie ut altså, jeg har ikke noe søtbehov sånn sett, men er fort gjort å glemme seg litt - ihvertfall sånn i starten...... Fikk skikkelig dårlig samvittighet overfor datter'n min tidligere i dag, da jeg sa nei til en liten sjokoladebit hun ville gi meg av lørdagsgodtet sitt......hun ble nemlig veldig lei seg for at jeg sa nei Det var bare en liten sånn 'konfekt'-bit med mørk sjokolade og lakris inni, så mulig det ikke hadde gjort no? Jeg har spist bare 2g karber i dag......men skal spise litt når gubben kommer fra jobb da

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 12:59   #2
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner-spørsmål.....

Anyone?

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 13:06   #3
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner-spørsmål.....

Har du lest boken? der står det at du bør ha gått på kuren en gos stund før du begynner å øke. Men hvorfor ligger du så lavt. Jeg prøver å ligge på 13-15 karber om dagen for at kroppen skal få de næringsstoffene den trenger.
Det er jo karber i de fleste grønsaker og grønsaker må kroppen ha! Det er en oversikt på hva alt inneholder her på lavkarbo.no som jeg følger og har kjpt meg en liten notatbok der jeg skriver opp når jeg lager mat hvor mange gram jeg har av alt og rekner ut hvor mye det blir. Om jeg ligger veldig lavt en dag tar jeg gjerne litt gullerot sånn at jeg er opp mot 15 karber.

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 13:57   #4
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner-spørsmål.....

Jeg er så kresen, at det er begrenset hva jeg spiser...... Det går i kjøttdeig, rent kjøtt (mest svinekjøtt) kokt skinke, salami og blomkål/brokkoli stort sett - og så egg da, selvfølgelig! Har høner sjøl, så det er fri tilgang på egg Men, det blir jo ikke enorme karbo-inntak av dette......jeg er også ganske småspist, blir fort mett og er mett lenge.......så det er ikke bevisst at karboinntaket blir så lavt..... Jeg har jo bare kutta ut knekkebrød, brød, pasta, ris og poteter - resten er som jeg alltid har spist......

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tre spørsmål fra en nybegynner Clarissa Eurodiett 2 21-10-08 22:47
Mange spørsmål fra en nybegynner Fast-i-fisken Ketolysekuren 2 10-07-06 11:50
Nybegynner med spørsmål:) nanban Induksjonen 2 12-10-05 23:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no