Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-13, 19:00   #26
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Jeg kan bruke vanlig peanøttsmør, ikke sant?? Eller må jeg kjøpe noe spesielt??

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 19:09   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av The Cat, her.

Jeg kan bruke vanlig peanøttsmør, ikke sant?? Eller må jeg kjøpe noe spesielt??

Vanlig peanøttsmør.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 20:58   #28
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Mye rå eggehvite i fyllet, men det er kanskje greit sånn av og til? Har alle ingredienser på plass og var på nippet til å sette igang.Mulig jeg venter til i morgen.. kunne gjort seg til 17-mai..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 09:30   #29
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Jeg trodde jeg hadde peanøttsmør, men jeg hadde nesten alle andre typer enn peanøttsmør. Macadamia, mandel, valnøtt, pecan, hasselnøtt... Det ble ca halvparten hasselnøttsmør (gikk tom), ca 1/3 mandelsmør (gikk tom) og ca 1/6 macadamiasmør. Og så hadde jeg i spesialblanding (peanøtter, mandel , cashew og macadamia). Bunnen ble nommnomm. Kunne maulet på den, ja. Jeg hadde visst ikke philadelphia-ost, så resten skal jeg lage i dag når jeg har fått kjøpt philadelphia.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:31   #30
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg trodde jeg hadde peanøttsmør, men jeg hadde nesten alle andre typer enn peanøttsmør. Macadamia, mandel, valnøtt, pecan, hasselnøtt... Det ble ca halvparten hasselnøttsmør (gikk tom), ca 1/3 mandelsmør (gikk tom) og ca 1/6 macadamiasmør. Og så hadde jeg i spesialblanding (peanøtter, mandel , cashew og macadamia). Bunnen ble nommnomm. Kunne maulet på den, ja. Jeg hadde visst ikke philadelphia-ost, så resten skal jeg lage i dag når jeg har fått kjøpt philadelphia.

Så bra å høre, det høres bra ut for min peanøttalergiske mann.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 15:02   #31
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Oversatt til norsk, og presisert:dette er en ISKAKE:
Bunnen
2 dl peanøttsmør
1,5 dl peanøtter
1 egg
2 ss søtning
Fyll
2 dl fløte
2 eggehviter
300 g philadelphiaost
2 egg
0,5–0,75 dl søtning
2 krm vaniljepulver
Topping
85 g mørk sjokolade( gjerne sukkerfri)
2 ss fløte
1 ss peanøttsmør
½ dl hakkede peanøtter
Gjør slik: Gjør bunnen ved å mikse samtlige ingredienser i en foodprosessor . Peanøttene trenger ikke å bli finhakkede. Trykk ut i en form med løs bunn(springform). Stek i 180 grader, i cirka 10–15 minutter. La bunnen avkjøles.
Del eggene. Visp eggehvitene stive. Visp fløten til krem og visp i Philadelphiaost og eggeplommer. Bland i søtning, vaniljepulver og eggehvitene. Hell i røren i formen.
Smelt sjokoladen sammen med fløte og peanøttsmør på lav väame. Rør sammen. Dekorer ostekaken med sjokoladen og topp med hakkede peanøtter. Sett ostekaken i fryseren i minst 4 timer.
Sette gjerne frem ostekaken en halvtime før servering slik at den ikke blir så hard.

Du har oversatt slik at det for meg så ut som det er to eggehviter pluss to hele egg i fyllet. I den svenske versjonen er det to eggehviter og to eggeplommer... Oppdaget det i siste liten... har lagd bunnen nå og skulle til å gå igang med fyllet. Fikk en innskytelse om å sjekke "originaloppskriften" først.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 15:56   #32
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Du har oversatt slik at det for meg så ut som det er to eggehviter pluss to hele egg i fyllet. I den svenske versjonen er det to eggehviter og to eggeplommer... Oppdaget det i siste liten... har lagd bunnen nå og skulle til å gå igang med fyllet. Fikk en innskytelse om å sjekke "originaloppskriften" først.

Oj, det falt ut noe. Endrer med en gang.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 16:18   #33
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av The Cat, her.

Jeg kan bruke vanlig peanøttsmør, ikke sant?? Eller må jeg kjøpe noe spesielt??

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vanlig peanøttsmør.

Jeg ville vel helst ha valgt et peanøttsmør som ikke inneholder noe annet enn nøtter og evt salt - en del av de påleggsglassene har jo unødvendig høyt sukkerinnhold, så her spørs det vel litt akkurat hva som er "vanlig".

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:25   #34
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg ville vel helst ha valgt et peanøttsmør som ikke inneholder noe annet enn nøtter og evt salt - en del av de påleggsglassene har jo unødvendig høyt sukkerinnhold, så her spørs det vel litt akkurat hva som er "vanlig".

Mannen har handla, så her blir det nok et vist sukkerinnhold, ja... Men på en hel kake blir det jo begrensa hvor mye det blir får man kjøpt "renere" peanøttsmør på helsekosten, kanskje?

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 00:37   #35
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av The Cat, her.

Mannen har handla, så her blir det nok et vist sukkerinnhold, ja... Men på en hel kake blir det jo begrensa hvor mye det blir får man kjøpt "renere" peanøttsmør på helsekosten, kanskje?

Det finnes "rent" peanøttsmør hos vanlig dagligvare også. Prix her har det til og med. Lurer på om jeg har sett det på rema også, men er ikke helt sikker.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 11:35   #36
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Du har oversatt slik at det for meg så ut som det er to eggehviter pluss to hele egg i fyllet. I den svenske versjonen er det to eggehviter og to eggeplommer... Oppdaget det i siste liten... har lagd bunnen nå og skulle til å gå igang med fyllet. Fikk en innskytelse om å sjekke "originaloppskriften" først.

Jeg leste bare den norske versjonen... Synes det ble mye eggehvite, ja... Men jaja... Det ble godt (lagde noen små testere i muffinsformer). Kaka er ikke heeelt ferdig. Noe greier som tok litt vel mye tid i går og så da fikk jeg ikke tid til å begynne på fyllet før kl 22. Så da gadd jeg ikke å pynte den. Jeg tror jeg har tid til det etter jobb i dag.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 23:09   #37
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Her i huset var responsen. "Den var grei, ikke så mye smak av fyllet. " ingen kommentar fra en gjest. Jeg synes og at den var god, men ingen stor opplevelse. God, men ikke til å "dø for.. Det er jo smak og behag. Har fyrst ned resten i porsjonsstykker og de blir garantert spist altså. Ingen fare. fint å ha noe som kan spises uten at blodsukkeret drar på bærtur.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 14:45   #38
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Her i huset var responsen. "Den var grei, ikke så mye smak av fyllet. " ingen kommentar fra en gjest. Jeg synes og at den var god, men ingen stor opplevelse. God, men ikke til å "dø for.. Det er jo smak og behag. Har fyrst ned resten i porsjonsstykker og de blir garantert spist altså. Ingen fare. fint å ha noe som kan spises uten at blodsukkeret drar på bærtur.

Den var MYE bedre i dag - som lunsj.. Når jeg ikke var mett av alt mulig annet...

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 16:05   #39
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Peanøtsmør er jo superenkelt å lag selv bare kjør peanøtettene i blenderen til det er smør. Vips sunn og god smør uten tilsettninger. Jeg bruker også å ha litt smelta kokosolje oppi. Bare for å få rundere smak. Så det tenkte jeg å bruke i denne kaka. Må bare spise opp alle restene etter 17.mai før jeg lager noe mer kaker, hehe

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 22:30   #40
min_kamp
Juniormedlem
 
min_kamp sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Alder: 37
Innlegg: 28
min_kamp er på en erverdig vei

Sv: Frozen Chocolate Peanutbutter Cheesecake

Denne kaka va herlig. Men ikkje la den gå for lenge i maskinen, da blir det fort varmt og blir mye fett som skiller seg ut.
Skal lages igjen.

min_kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøve lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karen B's New York Cheesecake Nille Bakst 31 30-06-13 21:20
Amerikansk Cheesecake / Ostekake MH87 Kake/dessert og snacks 7 04-06-12 10:36
Key Lime Cheesecake Nille Kake/dessert og snacks 23 06-03-11 15:45
Conscious Chocolate raindew Ketolysekuren 26 14-10-10 16:14
New York Style cheesecake paprika Kake/dessert og snacks 2 23-04-06 18:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no